MS Windows
briani 27239
XP instalation på en Mycom
Fra : Plop

Dato : 19-03-05 14:34

Hej
Jeg er ved at installere XP home på en Mycom 1000 mhz AMD K7 bundkort Asus
A7V133-VM. Jeg har det problem at den ikke vil starte efter jeg har
installeret xp tilsyneladende uden problemer. Når jeg starter maskinen
fryser den i "velkommen til...." vinduet. den kan godt køre i fejlsikret
tilstand selvom det tager unormalt lang tid om at boote.
Maskinen har indtil nu kørt fejlfrit med Win 98

Hjælp!!!!

Per

Fra : Lyrik

Dato : 19-03-05 16:59

"Plop" <plopboll@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstand selvom det tager unormalt lang tid om at boote.
> Maskinen har indtil nu kørt fejlfrit med Win 98

+++++++++++++++++++++++++++++++
Dit bundkort figurerer ikke på Microsofts kompatibilitetsliste over hardware
egnet til Windows XP:
http://www.microsoft.com/windows/catalog/default.aspx?xslt=categoryl3&pgn=6b15abaa-2908-464f-85bf-9690bbe348ec&subid=22&sortcolumn=status&sort=descending&page=24&pageSet=3

så det var bare ærgerligt.

Hilsen
Jens

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-03-05 17:35

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Dit bundkort figurerer ikke på Microsofts kompatibilitetsliste over
hardware
> egnet til Windows XP:
>
> så det var bare ærgerligt.

Ja og der er så endnu mere ærgeligt når nu Asus har besværet sig med at lave
Windows XP drivere til nævnte bundkort:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V133-VM&Type=All

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-05 17:45

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

>Ja og der er så endnu mere ærgeligt når nu Asus har besværet sig med at lave
>Windows XP drivere til nævnte bundkort:
>http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V133-VM&Type=All

Den bør kunne køre XP....

Foreslår:

* Fjern alle unødvendige udvidelseskort som f.eks netkort, lydkort, etc

* Nulstil din BIOS (flyt jumperen på bundkortet feem-og-tilbage..

* Prøv evt at opdatere BIOS til nyeste version fra

http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V133-VM&Type=Latest&SLanguage=en-us

* Brug F8 under opstarten - vælg 'boot logging' eller hva' pokker den nu
hedder. Check herefter logfilen i 'Safe Mode' og prøv at lokalisere hvor
den stopper, dvs hvilken driver / program der driller...
<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall