kollisioner til ADSL modem
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-01 19:59

Hejsa..

Jeg har et Adsl abonement hos TDC. Lige i øjeblikket 2 mbit... PGA. af
tosserne til TDC..

Når, men Mit netkort, som kører 100 mbit fuld duplex. Er sat til min Level
One Switch. Hvor så Siemens modemmet også sidder I.. Den er koblet med 10
mbit.

Hvis jeg downloader med 230 Kb/s er der ingen kollisioner. Men så snart man
begynder at uploade noget.. Går den lidt galt i byen.. Så er der kollisioner
sådan ca. hver 3 sekund...

Det samme er gælgende ved lidt mindre hastiheder. Fx. 1 mbit og upload med
250 kbit...

Men først når jeg begynder at uploade..

Skyldes det at forbindelsen til modemmet ikke er i fuld duplex?

Bjarke

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 21:00

> [...]
> 250 kbit...
>
> Men først når jeg begynder at uploade..
>
> Skyldes det at forbindelsen til modemmet ikke er i fuld duplex?

Ja.
Kollisioner er ikke nødvendigvis en skidt ting , det viser bare at CSMA/CD
virker som det skal :)

/Dennis