MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
2 ens muligheder ved start
Fra : Sten Axelsen

Dato : 18-03-05 20:27

Hej

Når jeg starter min PC kommer der jo først et skærmbillede, hvor RAM'en
tæller op og der tjekkes for harddiske.

Derefter får jeg 2 muligheder:
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows XP
Det er lige meget hvilken jeg trykker på, så starter Windows.

Jeg ville bare gerne have, at Windoes startede uden jeg behøvede at trykke
eller vente

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-05 21:03

Sten Axelsen wrote:
> [...]
> Det er lige meget hvilken jeg trykker på, så starter Windows.
>
> Jeg ville bare gerne have, at Windoes startede uden jeg behøvede at trykke

WindowsTast+Break -> Avanceret -> Start og Genoprettelse

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Henrik Sahl

Dato : 18-03-05 21:03

"Sten Axelsen" <nospam@nets.dk> wrote in message
> [...]
> Det er lige meget hvilken jeg trykker på, så starter Windows.
>
> Jeg ville bare gerne have, at Windoes startede uden jeg behøvede at trykke

Kig i C:\boot.ini og fjern den der er for meget.

Mvh
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 21:23

> [...]

>Det er lige meget hvilken jeg trykker på, så starter Windows.

>Jeg ville bare gerne have, at Windoes startede uden jeg behøvede at trykke

Du skal ind og rette i BOOT.INI filen på dit c-drev

Min ser således ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Din har formentlig to ens linier under [operating systems] - den ene kan
du roligt slette....

Men pas på - laver du ged i boot.ini vil XP ikke længere starte op !!!

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 20-03-05 20:24

Hvis du ikke har brugt weekenden på at lege med computeren er her en enkelt
tilføjelse:

> [...]
> du roligt slette....
>
> Men pas på - laver du ged i boot.ini vil XP ikke længere starte op !!!

Nemlig. Derfor kan det være en lille fordel at bruge Start -> Kør ->
msconfig og vælge fanebladet BOOT.INI . Det er i hvert fald en _lille_ smule
sværere at lave ged i det ved et uheld.

- Mickel

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 21:33

On Fri, 18 Mar 2005 20:27:00 +0100, Sten Axelsen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Det er lige meget hvilken jeg trykker på, så starter Windows.
>
> Jeg ville bare gerne have, at Windoes startede uden jeg behøvede at trykke

højreklik på "denne computer" -> egenskaber -> avanceret -> under
"start og genoporettelse" vælg indstillinger -> under "systemstart"
vælg "rediger" Her får du så muligheden for at fjerne den linie der er
for meget. Min ser sådan ud:

[...]

Men som nævnt før, laver du ged i det, så bliver dit næste spørgsmål,
fra en anden computer, om hvordan man genopretter sin startentry
--
jda^fx