MS Windows
briani 27239
Sætte kode på drev eller mappe ?
Fra : pedder

Dato : 18-03-05 19:26

Hejsa

Nogen der ved hvordan man beskytter mapper eller drev med kode ?
Bruger WIN XP pro DK

pft

Pedder

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 19:35

"pedder" <123@132.com> wrote:

>Nogen der ved hvordan man beskytter mapper eller drev med kode ?
>Bruger WIN XP pro DK

Du hopper ind i 'Mappeindstillinger', vælger fanebladet 'Vis' og fjerner
fluebenet i 'Brug enkel fildeling (anbefales).

Herefter får alle mapper et faneblad 'Sikkerhed' i 'Egenskaber' - Her
kan du så vælge hvem der har adgang til mappen....

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 18-03-05 20:31

> [...]
>
> Herefter får alle mapper et faneblad 'Sikkerhed' i 'Egenskaber' - Her
> kan du så vælge hvem der har adgang til mappen....

Men det er jo kun via netværk. Hvad hvis man gerne vil låse en mappe så folk
der bruger computeren direkte ikke har adgang til den?

Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 21:25

"Morten Sten Andersen" <no@thanks.dk> wrote:

>Men det er jo kun via netværk. Hvad hvis man gerne vil låse en mappe så folk
>der bruger computeren direkte ikke har adgang til den?

Det har du misforstået - 'Sikkerhedsfanen' gælder ikke kun netværk. Den
bestemmer hårdt-og-brutalt hvilke brugere der har adgang til en given
folder / fil....

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : pedder

Dato : 18-03-05 19:38

Så lige post vedr. Folder Guard - så jeg fandt hvad jeg skulle bruge.

pedder