window.open med variable width og height
Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 20:04

Hej NG,

Her kommer et simpelt spørgsmål fra en som ikke HELT har styr på JavaScripts
syntax :)

Jeg har skrevet mig en lille funktion til at åbne vinduer via window.open,
men ønsker at gøre det muligt at definere bredden og højden på vinduet via 2
frivillige(!!) argumenter i funtionen.

<script language="JavaScript">
function OpenWin(URL, WIDTH, HEIGHT)
{
if (!WIDTH) {
WIDTH = 400;
}
if (!HEIGHT) {
HEIGHT = 300;
}
window.open(URL, '_blank', 'width=WIDTH, height=HEIGHT');
}
</script>

(Jeg kan ikke lige huske om det er sådan den ser ud, har lige skrevet den ud
fra hukommelsen)
Men problemet er (tror jeg) at funktionen ikke rigtigt vil acceptere at
variablerne WIDTH og HEIGHT er angivet indenfor ''.
Men hvad er lige syntaxen til det, så?

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 23:03

Fandt selv ud af det efter at have søgt en del og fundet diverse
amatør-scripts. :)
Løsningen er - som jeg egentlig troede jeg HAVDE prøvet - således:

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-05-01 08:55

Jonas Delfs skrev:

> [...]
> Løsningen er - som jeg egentlig troede jeg HAVDE prøvet - således:
>
> window.open(URL, '_blank', 'width=' + WIDTH + ', height=' + HEIGHT );

Desuden skal du passe på med at lave mellemrum mellem attributterne i
trejde argument. Det vil nogle browsere fejle på. Desuden: Argument nr.
2 i window.open er ikke et target i HTML-mæssig forstand, hvilket
'_blank' godt kunne tyde på, at du tror.

Rigtigt:
window.open(url, "nytVindue", "height=100,width=200");

Forkert:
window.open(url, "_blank", "height=100, width=200");

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 29-05-01 10:33

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden skal du passe på med at lave mellemrum mellem attributterne i
> trejde argument. Det vil nogle browsere fejle på.

Okay - godt at vide.

> Desuden: Argument nr.
> 2 i window.open er ikke et target i HTML-mæssig forstand, hvilket
> '_blank' godt kunne tyde på, at du tror.

Nej, det tror jeg ikke. :)

> Rigtigt:
> window.open(url, "nytVindue", "height=100,width=200");
>
> Forkert:
> window.open(url, "_blank", "height=100, width=200");

Okay.