MS Windows
briani 27239
Tvtuner lyd gået i ged
Fra : Peter

Dato : 17-03-05 14:51

Hej

Pludselig er lyden som jeg optager med min tvtuner (cinergy 400) gået
totalt i ged. Der kommer nu kun støj ud. Det har ellers virket
upåklageligt i meget lang tid, men nu er der altså sket noget mærkeligt
som har ødelagt lyden. Jeg bruger windows 2000 og windvr til at optage
tv med. Lyden går ud af tvtuneren og ind i mikrofonen på
lydkortet(realtek ac97).

Hvordan løser jeg problemet?

peter

Fra : Mads

Dato : 17-03-05 16:04

On Thu, 17 Mar 2005 14:51:22 +0100, Peter <x@xxx.com> wrote:

> [...]
>som har ødelagt lyden. Jeg bruger windows 2000 og windvr til at optage
>tv med. Lyden går ud af tvtuneren og ind i mikrofonen på

Normal skal den lille ledning sættes i Line-In og ikke i mikrofon
indgangen. Det gælder for alle de TV tuner kort jeg har rodet med.

Har PT selv et ældre Terratech kort og et Medion kort.

mvh Mads

Fra : Peter

Dato : 18-03-05 10:11

Mads wrote:

> [...]
> indgangen. Det gælder for alle de TV tuner kort jeg har rodet med.
>
> Har PT selv et ældre Terratech kort og et Medion kort.

Har kigget i manualen. Det lader til at kablerne sidder rigtigt nok. Det
har jo også virket upåklageligt.. Jeg vil nu prøve at tage kortet ud og
sætte det i igen, og så geninstallere driverne.

Har i øvrigt haft problemer med at installere de nyeste drivere. Windows
vil kun installere dens egen driver selvom der på terratecs hjemmeside
står at de nye drivere fungerer under windows 2000.

Fra : Mads

Dato : 18-03-05 11:01

On Fri, 18 Mar 2005 10:11:00 +0100, Peter <x@xxx.com> wrote:

>Har kigget i manualen. Det lader til at kablerne sidder rigtigt nok. Det
>har jo også virket upåklageligt.. Jeg vil nu prøve at tage kortet ud og
>sætte det i igen, og så geninstallere driverne.

Jeg tror nu stadig at du tager fejl.

Manualen siger :

Audio Out:
Link this terminal to your sound card or active loudspeakers

OK, det siger jo kun at Audio Out terminalen på TV kortet skal
forbindes med dit lydkort, men det normale er altså at man bruger
Line-In terminalen på sit lydkort. Mikrofon indgangen er forstærket
og signalet fra lydkortet har bestemt ikke brug for at blive
forstærket.

Hmm, er du forresten sikker på at ledningen sidder i Audio-Out påTV
kortet ? og ikke i Audio-In istedet

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 18-03-05 11:03

On Fri, 18 Mar 2005 10:11:00 +0100, Peter <x@xxx.com> wrote:

>Har kigget i manualen. Det lader til at kablerne sidder rigtigt nok.

Forresten så står der på side 19 i manualen at du
SKAL bruge Line-In på lydkortet

Nu har du vel læst manualen ?

mvh Mads

Fra : Peter

Dato : 18-03-05 22:01

Mads wrote:

> Forresten så står der på side 19 i manualen at du
> SKAL bruge Line-In på lydkortet
>
> Nu har du vel læst manualen ?
>
> mvh Mads

Du har ret, kablet skal sidde i line-in og det virker fint nu. Fik ikke
læst grundigt på manualen i første omgang :) Jeg har åbenbart kørt med
kablet i mikrofonen i noget tid nu siden jeg geninstallerede min pc'er.
Det har faktisk virket nogenlunde bortset fra at jeg godt har lagt mærke
til at lyden af og til har haft en smule støj på.

mvh Peter