MS Windows
briani 27239
Lukke Windows 98 ned
Fra : Mogens Elgaard Peder~

Dato : 17-03-05 13:43

Et familie medlem har Windows 98 2. Når der forsøges at lukkes ned,
går skærmen i sort lige inden den er ved at lukke ned, og skærmen er
låst. Når den sorte knap anvendes, og der igen startes op, står der at
Windows ikke blev lukket rigtigt ned sidste gang, hvorefter scandisk
startes, og pc'eren forsætter sit virke. Der er forsøgt ved sort skærm
at taste control-alt-delete og fejlmeddelelsen -exploren- kører ikke,
fremkommer. Hvad kan der gøres. Hvis der er en fejl i exploren,
hvordan retter jeg den.

MEP

Fra : Peter

Dato : 18-03-05 06:51

Mogens Elgaard Pedersen wrote:

> [...]
> at taste control-alt-delete og fejlmeddelelsen -exploren- kører ikke,
> fremkommer. Hvad kan der gøres. Hvis der er en fejl i exploren,

Jeg ved ikke om dette er til nogen hjælp, men....

Der var en kendt fejl i win98se, der gik ud på, at hvis der sad to
netkort (i mit tilfælde et lan netkort og et internet atm netkort) kunne
den ikke lukkes ned.

Jeg fik godtnok ikke sort skærm, men en fejl meddelse hvorefter alt hang
og power off var eneste løsning.. Ved opstart startede scandisk også op
pga. fejl i nedlukning.

Dette blev løst med et par opdateringer fra "Windows Update", så hvis
jeres ikke er blevet opdateret kunne det måske hjælpe....

Inden jeg fik det løst, fandt jeg frem til at man kunne vælge "genstart
computer" i stedet for at lukke den ned, og når bios meddelsen kom frem
på skærmen slukkede jeg på power knappen. Når den så snere blev startet
var alt ok, ingen scandisk eller andre problemer.

Mvh peter

Fra : Mogens Elgaard Peder~

Dato : 20-03-05 12:30