MS Windows
briani 27239
Fejlsikret tilstand hjælper heller ikke.. ~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-03-05 00:46

Så er den helt gal: PC vil ikke starte op mere. WinXP.
Den kommer hele tiden til det samme sted, nemlig hvor Xp kommer med blå
baggrund og et logo. Der fryser den, dog musen kan man godt køre rundt med
på skærmen. Ctrl+Alr+Del virker heller ikke - igen kontakt dér. Kun musen
kan drøne rundt på skærmen. Hvorfor hænger denne opstarts der hele tiden??

Jeg har nu genstartet den 20 gange med at trykke F8, og denne menu kommer
også frem, men selv om jeg vælger fx fejlsikret tilstand, så fryser Pc på
nøjagtig samme sted alligevel... SUK!

Nogle gode råd - kære Pc Freaks?

Mvh Thomas

Fra : Ivan [7100]

Dato : 17-03-05 01:21

> Nogle gode råd - kære Pc Freaks?

Jeps.....boot fra XP cd´en, vælg installation, vælg reparation af tidligere
installeret windows....

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-03-05 00:26

Ivan [7100] wrote:

> Jeps.....boot fra XP cd´en, vælg installation, vælg reparation af
> tidligere installeret windows....

Og nu spørger den om et administrator password?? Er der et og andet default?
Hvad nu, kære Pc kyndige?

/ Thomas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-03-05 02:12

Hej Thomas Jacobsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og nu spørger den om et administrator password?? Er der et og
> andet default?

Jeg ved det ikke personligt, men det skulle være 12345, jf.
<http://www.google.dk/groups?as_umsgid=%3Ca1kl2158s5n819pf0jfip4si3n5t4j8i8l@4ax.com>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-03-05 02:16

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Thomas Jacobsen:
>
> Jeg ved det ikke personligt, men det skulle være 12345, jf.
> <http://www.google.dk/groups?as_umsgid=%3Ca1kl2158s5n819pf0jfip4si3n5t4j8i8l@4ax.com>

_Men_ - jeg glemte at tilføje:
Tjek først lige, om du kan vade ind uden overhovedet at bruge noget.
Dvs. bare lad feltet stå tomt og se, om den vil acceptere dette.
Vil den ikke kan du prøve med 12345

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 19-03-05 02:15

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> Tjek først lige, om du kan vade ind uden overhovedet at bruge noget.
> Dvs. bare lad feltet stå tomt og se, om den vil acceptere dette.

Tak for hjælpen, jeg prøvede på en anden måde..
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Så nu kan den starte op, men kører ikke længe før den lukker ned. Sikkert
nogle driver der mangler nu? Det er ikke lige til at overskue..
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm, måske installere det hele igen?
/ Thomas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-03-05 19:51

> [...]

> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
> Så nu kan den starte op, men kører ikke længe før den lukker ned.

Det lyder ikke sandsynligt, at en manglende driver skulle få den til at
gå ned.

Lukker den ned og slukker eller genstarter den?

Hvis den genstarter, skyldes det formentlig, at du har fået noget
Blaster-lignende (der er efterhånden en del af slagsen), fordi en
nyinstallation (reparation) skal opdateres via Windows Update, så den
ikke længere sutter skidtet til sig.

Den er forhåbentlig længe nok på benene til at du kan taste Windows-
tasten, vælger Kør, skrive

shutdown -a

og hyppe ned på Enter.

Forhåbentlig får det den til ikke at lukke ned automatisk.

Hvis det er tilfældet (at Windows bliver på benene efter dette), skal
du dels have opdateret Windows. Dels skal du have fjernet krybet
(ormen/virussen/whatever, ikke Windows).

Du kan utvivlsomt fjerne det med Stinger. Har du ikke Stinger.exe, kan
du hente det hos <http://vil.nai.com/vil/stinger/>.

PS: Husk at slå systemgendannelse fra, inden du genstarter maskinen,
når Stinger har fjernet skidtet. Ellers kommer det bare igen. (Efter
genstart kan du så igen slå systemgendannelse til).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 01:27

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev
> [...]
> også frem, men selv om jeg vælger fx fejlsikret tilstand, så fryser Pc på

Prøv at boote op på XP cd'en og så vælge "reparere XP"...

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Ivan [7100]

Dato : 17-03-05 01:31

> Prøv at boote op på XP cd'en og så vælge "reparere XP"...

hehe....2 sjæle, 1 tanke.....

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-03-05 10:32

Ivan [7100] wrote: