MS Windows
briani 27239
Ibrugtagning af bærbar.
Fra : Annette Kjellerup

Dato : 15-03-05 19:36

Hej.
Jeg vil nu igang med min kun 2½ mdr gamle bærbare, men endnu ikke ibrugtaget
F&S Amilo. Jeg sidder noget uforstående overfor den, og aner virkeligt ikke
hvordan jeg kommer igang, er der en behjertet sjæl der har et Link, eller på
anden måde kunne hjælpe mig videre?
Er der ikke noget, man skal sætte igang, den er forsynet med XP.
Annette

Fra : Hansen

Dato : 15-03-05 20:08

"Annette Kjellerup" <A.Kjellerup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> anden måde kunne hjælpe mig videre?
> Er der ikke noget, man skal sætte igang, den er forsynet med XP.

Tænd for strømmen.

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 21:13

In article <423732b4$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Hansen@lynge.gø says...

> Tænd for strømmen.

Fnis :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 21:13

In article <42372b1c$0$211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
A.Kjellerup@mail.dk says...

Øhh men du kan finde ud af at kommme på news, jeg er forvirret. Hvad er
det lige du gerne vil vide ? :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : jda^fx

Dato : 15-03-05 22:24

On Tue, 15 Mar 2005 19:36:10 +0100, Annette Kjellerup wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> anden måde kunne hjælpe mig videre?
> Er der ikke noget, man skal sætte igang, den er forsynet med XP.

Hvis du mener, at du nu sidder med en bærbar med XP og ikke andet og
som derfor ikke kan bruges til noget som helst, så er her et par
forslag:
Adobe Reader, et must-have da mange ting er i .pdf formatet. Er gratis
og kan hentes her:
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html Tag den engelske
version så får du den nyeste.
Til billeder: Irfanview, et fint lille gratis program der kan gøre de
mest almindelige ting med billeder. Kan hentes her:
http://irfanview.com/
En officepakke: Open Office, en fuldfærdig og gratis officepakke med
alt hvad dertil hører. Kan hentes her: http://www.openoffice.org/
Til internet: Firefox webbrowser i stedet for Internet Explorer. Med
risiko for at starte en mindre diskussion vil jeg klart anbefale
Firefox. Kan hentes her: http://www.mozilla.org/products/firefox/
Til e-mail og news: Thunderbird, som helt klart har nogle fordele over
den indbyggede Outlook Express efter min mening. Bedre interface,
nemmere at sætte op, bedre junkmail funktioner.
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/
Alternativt til news: 40tude Dialog. Når man bliver lidt mere kræsen,
og vil have mere kontrol over sine filtre blandt andet så er 40tude
Dialog efter min mening det gode valg. Jeg har f.eks. bestemt mig for
at fjerne (killfile) alt hvad der kommer fra GoogleGroups, da det som
regel kun er skrammel. Den er i øvrigt også meget nem at sætte op. Kan
hentes her: http://www.40tude.com/dialog/
HDvalet, også et must-have. Et lille værktøj til at fjerne overflødige
og midlertidige filer på computeren. Kan hentes her:
http://www.homecraft.bc.ca/software.htm
Quicktime kan du få brug for til nogle filmklip eller
multimediepræsentationer. Kan hentes her:
http://www.apple.com/quicktime/download/standalone/
Det var nogle forslag lige fra hukommelsen, og der er ingen af dem der
koster penge til privat brug
Så skal du have fundet ud af hvad du vil bruge som antivirus og
eventuel firewall. Her kan tråden igen hurtigt ende i et mindre
skænderi, men min anbefaling er Kaspersky antivirus
http://kaspersky.com/ og Outpost firewall http://www.agnitum.com/
Outpost fås i en gratis version som er bedre end en del af dem der
koster penge, og så betalingsversionen som nok er at foretrække
--
jda^fx

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 00:16

> HDvalet, også et must-have. Et lille værktøj til at fjerne overflødige
> og midlertidige filer på computeren. Kan hentes her:
> http://www.homecraft.bc.ca/software.htm

den nupper jeg lige en "kopi" af

VH Henrik

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-03-05 01:08

Annette Kjellerup <A.Kjellerup@mail.dk> wrote:

> [...]
> et Link, eller på anden måde kunne hjælpe mig videre?
>
> Er der ikke noget, man skal sætte igang, den er forsynet med XP.

Fra Header:

Whois:

: Start: 16/3/2005 0:54:57
: Whois user[@<whois.server>]: 62.243.192.173
:
: [whois.ripe.net]
: % This is the RIPE Whois query server #1.
: % The objects are in RPSL format.
: %
: % Rights restricted by copyright.
: % See http://www.ripe.net/db/copyright.html
:
: inetnum: 62.243.192.0 - 62.243.192.255
: netname: TDC-TELEDANMARK-BREDBAANDSADSL-NET
: descr: IP addresses for ADSL users in
: descr: Tele Danmark\'s IP backbone.
: descr: Location: Odense
:
: [...]
:
: source: RIPE
:
:
:
: Whois complete 16/3/2005 0:54:58

"ADSL user"

Hvor fa'n ska' vi starte? Det er i alles interesse...

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.