MS Windows
briani 27239
ThinkPad T21 Hvordan skifter jeg Sk~
Fra : nonspam@mail.com

Dato : 13-03-05 23:54

ThinkPad T21

Original description: PIII 750MHz (256KB), 128MB RAM, 10.0GB HDD, 13.3
XGA(1024x768) TFT LCD, 24x-10x CD-ROM, Modem, TV out, Li-Ion Battery, W98

Der er sket dette,at jeg er ved at indstille divs.software på denne Thikpad
med XP home Efter,at have sat skærm opløsningen ned fra 1024-768 til
800-600,er teksten blevet yderst utydelig,jeg vil sige flarende så den er
ikke til at læse ordentlig.Dette har jeg ikke oplevet før med andre
coputere, hvor opløsningen er sat ned. Jeg kan ikke lige huske ,hvor jeg
ændre til anden skrifttybe,så det virker generalt på hele computeren.
mvh.jama

Fra : Anders Lund

Dato : 14-03-05 07:48

nonspam@mail.com wrote:
> XGA(1024x768) TFT LCD

> med XP home Efter,at have sat skærm opløsningen ned fra 1024-768 til
> 800-600,er teksten blevet yderst utydelig,jeg vil sige flarende så den er

Nu er TFT skærme jo også kun lavet til at vise en opløsning - i dit
tilfælde 1024x768. Når du så skifter ned i opløsning, vil skærmen prøve
at få det til at passe på skærmen, men det bliver aldrig (helt) godt, da
den stadig kører 1024x768.

> ikke til at læse ordentlig.Dette har jeg ikke oplevet før med andre
> coputere, hvor opløsningen er sat ned. Jeg kan ikke lige huske ,hvor jeg

Har det også været ved fladskærme? Nogle fladskærme klare det bedere end
andre. En CRT (billedrør) skærm kan sagtens skifte imellem forskellige
opløsninger.

> ændre til anden skrifttybe,så det virker generalt på hele computeren.

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Udseende .. så burde du kunne
finde resten selv. Du skal dog ikke forvente at kunne skifte alle fonte
i alle programmer, da et program godt selv kan bestemme hvilken font det
skal bruge, uden at give dig mulighed for at ændre den.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 14-03-05 09:26

> [...]
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox
> I have plenty of Gmail invites - just ask!

Tak for svaret. Men her er det jo kun selve udsende farver etc.der kan
ændres, jeg tænkte mere på, om der kunne bruges andre skrifttyper "areal
black,bold"altså de typer der er inde kontrolpanel.Men jeg har lige fået en
news i gr. bærbar ang.opløsningen /1024 / 768, "Alt andet end den
rigtige opløsning (altså 1024-768)vil se rædsomt ud på en t21. Siden den
blev lavet er fladskærme blevet væsentligt bedre til at interpolere lavere
opløsninger.
Så det må jeg nok foetælle kammeraten, at må han leve med denne opløsning.

Mvh. jama

Fra : Asle Bjerva

Dato : 14-03-05 09:52

<nonspam@mail.com> skrev i melding
> [...]
> opløsninger.
> Så det må jeg nok foetælle kammeraten, at må han leve med denne

Du kan også aktivere "Clear Type" (slik det er beskrevet i Thinkpad help)
PS Her kan du også velge skrift for alle elementer, dialogbokser etc.
unntatt noen eldre Windows programmer.

Åpne Skjerm i Kontrollpanel.
Velg Effekter i kategorien Utseende.
Merk av for Bruk følgende metode for kantutjevning av skjermskrifter i
dialogboksen Effekter check box.
Klikk ClearType i listen.
Merknader
Hvis du vil åpne Skjerm, klikker du Start, klikker Kontrollpanel, og
deretter dobbeltklikker du Skjerm.
ClearType er ideell for bærbare datamaskiner og andre flatskjermer.
ClearType kan virke litt uskarpt på skjermer til stasjonære datamaskiner.
Om du velger Standard eller ClearType i listen, må du ha et skjermkort og en
skjerm som har støtte for en fargeinnstilling på minst 256 farger. Du får
best resultat med støtte for Tusenvis av farger (24-biters) eller Millioner
av farger (32-biters). Klikk kategorien Innstillinger for å angi
Fargekvalitet.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Anders Lund

Dato : 15-03-05 23:19

nonspam@mail.com wrote:

> [...]
> black,bold"altså de typer der er inde kontrolpanel.Men jeg har lige fået en

Har du kigget under advanceret i overstående? Der får du mulighed for at
ændre skrift type og størrelse.