En god flyverferie
Fra : Flyfish.dk

Dato : 28-05-01 19:17

HEY alle

Jeg vil lige fortælle om min flyverferie...... for den gik mere eller mindre
i fisk i 3 dag.

Onsdag aften var jeg i gels åen, hvor jeg først fiskede med nymfe men senere
skiftede jeg over til tørflue ImI af små døgnfluer og tog 3 pæne stallinger,
der nok var lidt over målet, vil jeg skyde på.
Torsdag pakkede jeg så grejet igen, for at tage op og fiske med en gammel
kammerat "gammel han er 20 år LOL og vi har kendt hinanden i ca 10 år"
fiskeriet på første dagen skulle forgå i guden åen, efter de kæmpe
stallinger der går der, jeg fiskede fra kl 12.00 til kl 20.00 ca. og fik
ingen fisk, dog så jeg nogle få fisk ring og en håndflud MAJFLUER " så de
er på vej " min kammerat fangede heller ikke noget desværre
Det var lidt af en skuffelse eftersom at aftenen før havde jeg tage 3
stallinger på et par timer på kun 100 meter å, og her havde jeg dækkede ca
2-3 km å af og ingen fisk. (Der er en grund til at nogle stykker af de
sønderjyske åer siges at være ligeså godt som nogle svenske og norske vande)
nå men det var da en dejlig dag med meget sol og lidt for meget vind efter
min mening.

Torsdag kl 5.00 var vi oppe igen (heldig vis gik vi ikke i øllene onsdag
aften) nu gælde det hornfisk, i horsens fjor, kl 6,30 holdte vi ved vores
fiskeplads, pakkede fluegrejet ud.
efter en times fisker skete det der selfølgelig sker den ene gang man
GLEMMER sin fiskekasket, et dårlig kast + en uheldig vind og jeg havde
kroget mit livs størreste torsk på ca 100 kg i fuld udrustning i hovedet
endda, SHIT jeg havde korget mig selv i baghovedet med fluen, uden panik
gik jeg ind og fik min makker til at se på sagen,
han snakkede noget om skadestuen osv. hvilket jeg syndes var at gå lidt for
langt, så efter et par minutters snakket kom vi frem til at prøve at få
krogen ud... først prøvede han at sende den baglands ud, det gjore AVS
derefter var kun en ting af gør dreje korgen igennem huden igen og ud sådan
at modhagen kun klippes af, som sagt så gjort, 5 min efter stod jeg lidt
grokki med en flue og en modhage i hånden, og levede endnu, *G* det skæge
var egentlig at jeg ikke kunne mærke, da han drejede krogen igenne huden og
ud igen, utrolig nok,
hvad har jeg så lært af det .
JO ALDRIG glem sin fiskekasket den har 2 funktioner, beskyttelse af hovedet
samt forbedering af visualiteten i vandet og vær glad for at men offre penge
på godt spidse kroge, og at man har fået en stivkrampe vacsine inden for de
sidste par år.
Nå efter en PILS var vi begge klar igen, nu prøvede vi begget med sild og
efter 10 min fik jeg en enkelt fin hornfisk på va 70 cm., og så fangede vi
ikke mere der, derefter flyttede vi plads, og så gav det hornfisk !
I løbet af 1 time eller sådan havde vi vær fange 4 hornfisk og sat nogle ud
igen, og midstet en hælves masse.
glad og tilfreds tog vi hjem.
Om aftnen besøgte jeg noget famille, hvorefter jeg ville en tur i min
"brandoms" P&T og se om jeg ikke kunne overliste en enkelt regnbue ørrede på
flue, jeg købte en 2 timers kort (40 kr) det er egentlig ikke så galt
eftersom jeg ved at man fint kan fange 4-8 pæne fisk der på denne tid.
Fluen blev en sort wollybugger eftersom at min kammerat sagde at det var den
bedst fangene, fortiden. fluen blev monteret og efter 15 min fiskeri havde
jeg hug, LORT der var et svagt punkt på forfanget, så da fisker forlod den
rette element og sprang for sit liv midstede jeg en pæn regnbue på ca 2,5 kg
vil jeg mene, og hvad værre var jeg midstede min eneste wollybygger jeg
havde i kassen. sur røv.
resten af aftnen gik uden så meget som et hug eller noget som helst, dog vil
jeg sige at dette var en dejlig aften.
Torsdag aften kl 22.00 vendte min mor's lille citröen så rundt og kørte mod
sønderjylland igen,
Lørdag blev fiskegrejet "pusset og polleret" sådan det er klar til næste
weekent, hvor jeg tror jeg skal ud og kroge nogle gedder på flue.

Sådan en ferie kan man ikke få nok af, det eneste der manglede var, en
ordenlige stak fisk, men de skal nok nå at komme..

Hilsen Flyfish