Linux - Sane
Fra : Rolf Therkildsen

Dato : 28-05-01 19:35

Hej.

Jeg har forsøgt at installerer Sane (et scanner program). Til dette er
brugt sane-1.0.3-10.i386.rpm. Jeg har rette konfigurationsfilerne
/etc/sane.d/dll.conf og /etc/sane.d/mustek_pp.conf til så de passer til
min scanner.

Desværre når jeg prøver at afvikle sane får jeg følgene fejl:

(rolft@therkildsen) ~/Documents/LinuxTexts > sane
/usr/lib/sane: Adgang nægtet.
(rolft@therkildsen) ~/Documents/LinuxTexts >

også selv om jeg er root. Filerne i og det pågældene directory er alle +w
og +r. Så der skulle ikke være problemer med rettighederne.

Kan du hjælpe mig? Eventuelt prøve at skrive hvad der kunne være galt.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen Rolf.

Fra : Rolf Therkildsen

Dato : 28-05-01 20:09

Det er vidst slet ikke meningen at man skal køre sane. Bare kørt xsane
som root.

Hilsen Rolf.