MS Windows
briani 27239
Hvilken PC til Longhorn
Fra : Søren

Dato : 11-03-05 08:31

Hej

Jeg skal ud at investere i en ny PC. Jeg har hørt at Microsofts nye
operativsystem Longhorn kommer til næste år.

Kræver dette operativsystem en bestemt processor f.eks P4 eller AMD
Atlon64. Hvad vil i anbefale for at være så fremtidssikret som muligt.

Søren

Fra : BorreBoy

Dato : 11-03-05 11:32

""Søren"" <srl_fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> operativsystem Longhorn kommer til næste år.
>
> Kræver dette operativsystem en bestemt processor f.eks P4 eller AMD

Mener du enten en P4 eller AMD? Så er svaret: nej, naturligvis ikke.

Fra : Olesen

Dato : 11-03-05 17:03

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du enten en P4 eller AMD? Så er svaret: nej, naturligvis ikke.

Grafikmæssig blir' Longhorn, som den kaldes idag, meget
grafik intens, og kræver SM 3.0 og PS 3.0. for fuld øjeguf.

Fra : Søren

Dato : 11-03-05 19:57

> "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Grafikmæssig blir' Longhorn, som den kaldes idag, meget
> grafik intens, og kræver SM 3.0 og PS 3.0. for fuld øjeguf.

Hvis jeg køber en Pentium 4, 3 ghz, 160 GB disk, 512 MB ram og 256 Mb
grafikkort- Vil den så kunne køre Longhorn ?

Søren

Fra : Olesen

Dato : 11-03-05 20:08

"Søren" <xxsrl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg køber en Pentium 4, 3 ghz, 160 GB disk, 512 MB ram og 256 Mb
> grafikkort- Vil den så kunne køre Longhorn ?

512 mb. er vel nærmest det mindste man bør købe
til en fremtidig pc.
160 GB er pænt, men ikke specielt.
Slet ikke, når man idag kan købe
250 GB diske til næsten igen penge.
ATI og Nvidia begynder nu så småt
at køre med 512 mb på de største kort.

Men ja, du burde kunne køre det, men
jeg er ret sikker på, dit grafikkort skal
understøtte nogle specifikationer, som
kun Nvidia pt. kan fremvise.

Men igen, XP krævede jo også
det helt vilde, og man kunne køre
nogle programmer, som undersøgte
eens hardware før installation, -om
den var 'klar' til kravene mv. Det er nok
det samme med Longhorn, som iøvrigt
ikke vil få det nye filsystem.
-ja, muligvis endda slet ikke komme
til at hedde Longhorn.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 22:17

Hej Olesen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> 512 mb. er vel nærmest det mindste man bør købe
> til en fremtidig pc.

Jeg vil mene, at 512 MB RAM i ét modul er ret fornuftigt, hvis man
aktuelt ikke har brug for mere end 512 MB.

Det koster jo ikke mere senere at klappe ekstra 512 MB, 2x512 MB
eller 3x512 MB i, end hvis man stopper dem i nu. Og få normale
bundkort vil tage mere end 4x512 MB RAM.

> 160 GB er pænt, men ikke specielt.
> Slet ikke, når man idag kan købe
> 250 GB diske til næsten igen penge.

Det er ofte en god tommelfingerregel at se på, hvad man får for
pengene. Mht. harddiske: Hvad koster en disk pr. GB.

Grænsen ligger for tiden tilsyneladende omkring 160-200 GB
afhængigt af type, mærke etc. Derefter betaler man overpris
for hver ekstra. Se fx:
<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=450&ProductCategoryID=284>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Denn!s H

Dato : 12-03-05 09:06

> Grafikmæssig blir' Longhorn, som den kaldes idag, meget
> grafik intens, og kræver SM 3.0 og PS 3.0. for fuld øjeguf.

Hvad er SM 3.0 og PS 3.0?

--
vh
Denn!s H

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 11-03-05 21:14

""Søren"" <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kræver dette operativsystem en bestemt processor f.eks P4 eller AMD
> Atlon64. Hvad vil i anbefale for at være så fremtidssikret som

<sjov>
Det kræver sikkert en P9 processor eller tilsvarende AMD Athlon
512....
Et af rygterne der gik om Longhorn for et år eller to siden, var at
den blev udskudt fordi der ikke fandtes hardware på markedet der
levere ydelse nok til at det skulle se nogenlunde ud.
</sjov>

/klaus