MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Programmer lidt træge i opstart
Fra : Casper

Dato : 10-03-05 01:30

Ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge - men nu prøver jeg altså.

Jeg har en Acer Travelmate C300
http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=3942&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=41190098
som jeg er rigtig glad for. Der er bare det problem at når jeg vil åbne
f.eks. en Office fil så tager det lidt længere tid end det burde. Der går
ca. 2-4 sekunder inden den begynder at åbne filen (eller sådan føles det
rettere). Har en maskine der er langsommere og den åbner den slags filer
instantly.

Hvad kan der være "galt"?

Casper

Fra : Peter

Dato : 10-03-05 01:40

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. 2-4 sekunder inden den begynder at åbne filen (eller sådan føles det
> rettere). Har en maskine der er langsommere og den åbner den slags filer

Hmm, det kan jo være mange ting.
Hvis du har installeret et antivirus program, er det så sat op til at scanne
alle programmer der åbnes?

Peter B

Fra : Casper

Dato : 10-03-05 02:22

> Hmm, det kan jo være mange ting.
> Hvis du har installeret et antivirus program, er det så sat op til at
> scanne alle programmer der åbnes?
>
> Peter B

Ja det er det. Men det har jeg checket og det sløver ikke de andre computere
synderligt.

Måske det har noget med RAM at gøre? Der er kun 256MB i.

Fra : Futte

Dato : 10-03-05 17:00

> [...]
> ca. 2-4 sekunder inden den begynder at åbne filen (eller sådan føles det
> rettere). Har en maskine der er langsommere og den åbner den slags filer

Hej.
Prøv at defragmentere harddisken, det kan sommetider gøre det.

Mvh. Futte.

Fra : Casper

Dato : 12-03-05 12:50

> Hej.
> Prøv at defragmentere harddisken, det kan sommetider gøre det.
>
> Mvh. Futte.

Det hjalp. Tak for det åbenlyse tip - som jeg ikke selv tænkte på.

Casper