MS Windows
briani 27239
Mærkelige biblioteker på C-drevet XP P~
Fra : Viktor Andersen

Dato : 07-03-05 19:53

Mit C drev er nu ved at være fyldt helt op til randen - selv efter jeg har
ladet systemet slette alt unædvendigt på drevet.

Når jeg går ind i stifinderen og ser på indholdet i C drevet lægger jeg
mærke til en masse biblioteker under Windows, der alle starter med
$NtUninstall samt $hf_mig$.

Jeg kan forestille mig, at det har noget at gøre med SP1 og SP2
installation/opdateringer.

Nu er spørgsmålet: Kan jeg enten slette disse eller overføre dem til et
andet drev, uden at det får indflydelse på systemets dagligdag?

Viktor

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 07-03-05 20:12

"Viktor Andersen" skrev
> [...]
>
> Nu er spørgsmålet: Kan jeg enten slette disse eller overføre dem til et
> andet drev, uden at det får indflydelse på systemets dagligdag?

Du kan sagtens flytte
$NtUninstall bibliotekerne
til et andet drev.
Disse biblioteker indeholder afinstallationsinformation
hvis du skulle få lyst til at afinstallere nogle af windows' hotfixes
via Add/Remove programs.

En anden mulighed for at få plads er at skære ned på antallet af 'restore
points'.

Har du NTFS filsystem, kan du komprimere foldere som indholder filer
som komprimerer meget, (IKKE .jpg billeder eller andet i forvejen hårdt pakket)

Endvidere kan du tømme skraldespanden,
nedsætte pladsforbruget til midlertidige internet filer,
slette .tmp filer i dit temp bibliotek
osv.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : jda^fx

Dato : 07-03-05 20:35

On Mon, 7 Mar 2005 19:53:05 +0100, Viktor Andersen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Nu er spørgsmålet: Kan jeg enten slette disse eller overføre dem til et
> andet drev, uden at det får indflydelse på systemets dagligdag?

Hvis du prøver at hente det lille program HDvalet
http://www.homecraft.bc.ca/software.htm til at rydde op efter Windows
efterladenskaber så vil du blive overrasket over hvor meget der kan
fjernes. Det er et rigigt godt lille program til at scanne for og
slette unødige filer med. Er bedst lige efter en start/genstart
--
jda^fx

Fra : Viktor Andersen

Dato : 08-03-05 19:58

Tak for svarene begge to. Det lunede gevaldigt!

Viktor