MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Farvekvalitet
Fra : Marberg

Dato : 07-03-05 10:12

Hallo til gruppen.

Er ikke helt klar over om spørgsmålet hører til her!!

Jeg har et lille irriterende problem,og det er, at hver gang jeg skal
bruge min standardbrowser ( mozilla firefox) så skal jeg ind og rette på
skærmindstillingerne,idet den automatisk ændre indstillingerne til det
laveste som er (farvekvalitet 8 bit) det normale er 32 bit. Jeg har
prøvet både med Opera samt internet explore og der er der ingen
problemer. Nogen vil måske råde mig til at slette Mozilla og derved omgå
problemet, men jeg kan godt lide at arbejde med den. Der må da være en
anden løsning?

Styresystemet er Win. XP Home Edition.
Skærmen er en Phillips
Skærmkortet er Nvidia GeForce2 MX

Mange Hilsener
Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-05 10:19

Den 07-03-05 10.11 skrev Marberg følgende:

> Er ikke helt klar over om spørgsmålet hører til her!!

Der er en browsergruppe, men jeg tror ikke dit problem er relateret til
browseren.

> [...]
> skærmindstillingerne,idet den automatisk ændre indstillingerne til det
> laveste som er (farvekvalitet 8 bit) det normale er 32 bit. Jeg har

Fejlen må ligge et andet sted, Mozilla ændrer ikke din farveopløsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen

Fra : Marberg

Dato : 07-03-05 10:28

Kim Ludvigsen wrote:

> Der er en browsergruppe, men jeg tror ikke dit problem er relateret til
> browseren.

> Fejlen må ligge et andet sted, Mozilla ændrer ikke din farveopløsning.

Ja men hvor? skulle jeg mon prøve browsergruppen også?

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 10:47

On Mon, 07 Mar 2005 10:28:28 +0100, Marberg <marberg@adslhome.dk>
wrote:

> Ja men hvor? skulle jeg mon prøve browsergruppen også?

I og med at Kim siger at det ikke er et browserproblem vil det nok
ikke hjælpe :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-05 10:46

Den 07-03-05 10.28 skrev Marberg følgende:

> Ja men hvor? skulle jeg mon prøve browsergruppen også?

Nej, som sagt er det IKKE et problem med din browser, men noget i din
Windows. Jeg har dog ikke den ringeste ide om, hvad der kan være galt.

Hvis du foretager dig nøjagtigt de samme ting, når du starter Firefox,
som når du starter Internet Explorer eller Opera, og du kun får ændret
farveopløsning, når du starter Firefox, så overstiger problemet desværre
min viden og fantasi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 10:50

On Mon, 07 Mar 2005 10:11:45 +0100, Marberg <marberg@adslhome.dk>
wrote:

> Jeg har et lille irriterende problem,og det er, at hver gang jeg skal
> bruge min standardbrowser ( mozilla firefox)

Prøv smide den ud, og hent den seneste version,
jeg havde et problem med at der skete mystiske uforklarlige ting når
jeg slettede cookies, så jeg afinstallerede og hentede en "ny"
tilsyneladende samme version, og problemet forsvandt.

Fra : Marberg

Dato : 07-03-05 19:35

Sonora wrote:

> [...]
> jeg slettede cookies, så jeg afinstallerede og hentede en "ny"
> tilsyneladende samme version, og problemet forsvandt.

Har netop gjort som du foreslog, afinstal. genstart. og instal. firefox
1.01 det er det samme problem.Jeg er åben for andre forslag!!

Mogens

Fra : Mikkel

Dato : 07-03-05 22:00

Hej

Det kan godt være dit Gforce kort, hvis du har installeret Nvidia's
software har man mulighed for at vælge skærmopløsning for de enkelte
programmer, det er nok mest myntet på spil som ikke kan håndtere høje
opløsninger...
prøv at kigge på dit skærmkort det er nok det!

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Marberg

Dato : 08-03-05 08:12

Mikkel wrote:
> [...]
> opløsninger...
> prøv at kigge på dit skærmkort det er nok det!

Hej Mikkel

Jeg har ingen spil på puteren, og har opdateret driveren på skærmkortet,
så jeg ved ikke om det kan være det?

Mogens

Fra : Mikkel

Dato : 08-03-05 16:48

On Tue, 08 Mar 2005 08:12:20 +0100, Marberg <marberg@adslhome.dk>
wrote:

>Jeg har ingen spil på puteren, og har opdateret driveren på skærmkortet,
>så jeg ved ikke om det kan være det?

Det har ikke noget med spil at gøre, udover at featuren nok mest
bliver brugt til det, det der kan være sket er at du ved en fejl har
kommet il at tildele din browser en anden opløsning via Nvidia's
software, således at hver gang du starter programmet så ændre den på
dine skærmindstillinger

Prøv at deaktivere NView i softwaren til Nvidia kortet og se om det
ændre på noget

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Marberg

Dato : 10-03-05 20:05

Mikkel wrote:

> [...]
> dine skærmindstillinger
>
> Prøv at deaktivere NView i softwaren til Nvidia kortet og se om det

Jeg har prøvet, men det ændrer ikke ved tingenes tilstand?
Mogens

Fra : jda^fx

Dato : 07-03-05 20:11

On Mon, 07 Mar 2005 10:11:45 +0100, Marberg wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> problemer. Nogen vil måske råde mig til at slette Mozilla og derved omgå
> problemet, men jeg kan godt lide at arbejde med den. Der må da være en

Prøv at find selve firefox.exe filen, højreklik på den og vælg
egenskaber. Under fanen kompatibilitet kan man sætte egenskaberne ned
for nogle programmer. Ud af de fem krydser der kan sættes der, er der
slet ikke nogen der skal være sat. Check også dine genveje til Firefox
på samme måde
--
jda^fx

Fra : Marberg

Dato : 11-03-05 09:22

> [...]
> for nogle programmer. Ud af de fem krydser der kan sættes der, er der
> slet ikke nogen der skal være sat. Check også dine genveje til Firefox

Jeg har just fundet løsningen, og det var rigtigt hvad du foreslog, der
var sat flueben i ruden ved 256 farver!
1000 tak for hjælpen!!!