Sendmail er langsom..
Fra : René Vutborg

Dato : 02-12-00 22:35

Hej NG

Jeg har et problem med Sendmail på min Red Hat linux 6.2
Efter at have haft systemet kørende i et stykke tid og jeg har haft rodet
med netværksindstillingerne, så vil sendmail ligepludselig ikke starte. Dvs.
det vil den godt men det tager over 5 min. det samme med linuxconf.

Hvad gør jeg galt?

Hilsen
René

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 03-12-00 00:22

In article <90bpmg$2mcs$1@news.cybercity.dk>, vutborg@hotmail.com wrote:

> ...sendmail .... ligepludselig ikke starte.
> Hvad gør jeg galt?

Måske kan maskinen ikke længere finde sig selv ved et reverse
DNS-lookup?
Har du maskinen i /etc/hosts eller endnu bedre på DNS-serveren?

--
Morten Mikkelsen
If your parents never had children, chances are you won't either.

Fra : Heine Laursen

Dato : 08-12-00 03:26

"René Vutborg" wrote:

> [...]
> med netværksindstillingerne, så vil sendmail ligepludselig ikke starte. Dvs.
> det vil den godt men det tager over 5 min. det samme med linuxconf.

Jeg har lige løst mit sendmail prob

Jeg ændrede /etc/hosts så den så sådan ud.

127.0.0.1   Localhost
192.168.1.100   Linux   Linux.dk

Før så den bare sådan her ud

127.0.0.1    Localhost
192.168.1.100   Linux

Så at tiljøje .dk til mit netkort, afhjalp mig med en meget lang boot.

Mvh
Heine Laursen