MS Windows
briani 27239
active x medfører blue screen of death
Fra : Lars

Dato : 24-02-05 12:35

Hej!
Jeg har et lille problem med min laptop, hver gang den kører/installerer et
eller andet active x, fx den der kører på DRs netradio, eller pogo.com. Så
får jeg den kendte blå skærm og genstart!

problemet opstod også med en usb gps, men da jeg hentede en ny driver til
gpsen løste det problem sig!

Jeg kører blot med almindelig XP SP2,

Nogen der kender problemet?

Lars

Fra : Peter

Dato : 24-02-05 13:48

"Lars" <olato@w"fjern"orldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så får jeg den kendte blå skærm og genstart!
>
> problemet opstod også med en usb gps, men da jeg hentede en ny driver til

Indeholder den blå skærm ikke en fejl kode? Hvis ja, så prøv at lave en
Google på den.
Hvis nej, så prøv følgende:
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.
Så burde den blå skærm indeholde en fejlkode.

Peter B

Fra : Lars

Dato : 24-02-05 22:57

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.
> Så burde den blå skærm indeholde en fejlkode.

Tak for hjælpen!

Det viste sig at det var driveren til mit wireless lan der var for gammel!

Da jeg søgte på fejlen fandt jeg også ud af at det er et generelt problem
med intels pro wireless 2200BG, så alt der skulle til var at hente intels
nyeste driver! drivere ældre end 8.0.13 er skyld i BSOD når man kører
802.11g men problemet er nu løst!

Endnu engang tak for hjælpen!

Lars

Fra : The Man

Dato : 24-02-05 15:09

Jeg har lige læst dette
Gælder kun hvis man har SP2 installeret
Måske det kan hjælpe dig, hvis ikke så er man da blevet
lidt klogere

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=27188

http://support.microsoft.com/kb/887742