MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
netværk overvågning /logging
Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 23:22

Hej

Er der en metode eller et program, som kan overvåge eller logge alt
netværkstrafikken på windows 2000 Pro med tidspunkter og hændelser?

Indimellem får jeg denne fejlmelding i min Apache 2.0 log:

[Tue Feb 22 14:10:42 2005] [warn] (OS 64)Det angivne netværksnavn er ikke
længere til rådighed. : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.

Jeg vil gerne finde ud af, hvad det dækker over, og hvad der forårsager det.
Det må være windows, som gør det, fordi Apache skriver ikke på dansk.
Desuden sker der ingenting i apacheloggen på dette tidspunkt, som kan
forklare denne fejlmelding.

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 03:33

Claus Tersgov wrote:
> Er der en metode eller et program, som kan overvåge eller logge alt
> netværkstrafikken på windows 2000 Pro med tidspunkter og hændelser?

Ethereal - det er en netværkssniffer. Så får du alt med.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 16:06

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev

> Ethereal - det er en netværkssniffer. Så får du alt med.

Er det ikke sådan en bit for bit dims eller hvad?

Det er egentlig fejl og hændelser, jeg er mere interesseret. Ikke at spore
trafikken i detaljer..

Man skulle da mene, at den mulighed lå i windows, jeg kan bare ikke finde
det?

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 16:57

Claus Tersgov wrote:
> Er det ikke sådan en bit for bit dims eller hvad?

Jo.

> Det er egentlig fejl og hændelser, jeg er mere interesseret. Ikke at spore
> trafikken i detaljer..

Har du prøvet at søge efter fejlene på Google?
http://www.google.com/search?q=asynchronous+acceptex+failed+The+specified+network+name+is+no+longer+available

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 17:26

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i

> Har du prøvet at søge efter fejlene på Google?

http://www.google.com/search?q=asynchronous+acceptex+failed+The+specified+network+name+is+no+longer+available

Ja, men jeg fandt indtil flere forklaringer og ubesvarede spørgsmål, og det
er tilsyneladende ikke lige til at sige, hvem der forårsager fejlen, Apache
eller Windows. Jeg har retter lidt i Apache som en anden har skrevet om på
en side, så må jeg vente og se, om det har hjulpet.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde ud af, hvordan man kan overvåge
netværket nærmere.

Claus

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 17:36

Claus Tersgov wrote:
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde ud af, hvordan man kan overvåge
> netværket nærmere.

Ellers kan Ethereal sættes op med nogle filtre, så du ikke får ALT med.
Jeg har dog ikke rodet særlig teknisk med det.