MS Windows
briani 27239
Problem med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (winXP)
Fra : BB

Dato : 21-02-05 21:17

Hej med jer

Jeg har fået et problem med min computer. I gennem et par måneder har jeg
fået en fejl (som bliver beskrevet nedeunder), som giver en blå skærm, BSOD,
hvorefter jeg bliver nødt til at reboote - fejlen har været der et par gange
i løbet af de måneder. Fejlen er fremkommet ved alm. surfing og ved spil.
Nu kan jeg fremprovokere fejlen, ved at gå ud og ind af spillet American
Army - det giver den helt samme fejl.

Fejlen:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** STOP: 0x0000000A (0x9D086240, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050DF62)
Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete

Der bliver ikke skrevet noget i nogle af de eventlogs man kan se, der står
kun noget efter crash-tidspunktet (at den har rebootet efter et bugcheck).

Mit system - har ikke været overclocket:
AMD 64BIT 3200+
Asus A8V Deluxe
2x512 MB PC3200 Kingston HyperX
Onboard lyd og netkort
200GB Seagate 7200,7
OperativSystem: Windows XP SP2, fuldt opdateret med winupdate.

De løsninger jeg har prøvet uden held:
Prøvede at fjerne alle startup-processer der ikke var "livsnødvendige" for
Windows..
Prøvet at tage begge ramklodser ud, og teste dem en efter en - gav samme
fejl.
Prøvet at køre kun med min harddisk, uden nogle andre enheder.
Skiftet IDE-kabler.

Håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig - alle løsninger er meget
velkomne, da jeg utroligt gerne vil have fjernet den fejl!
Mvh. Morten
Der kan svares her eller på eksperten.dk:
- http://www.eksperten.dk/spm/592687

FIGHT BACK AGAINST SPAM!
Download Spam Inspector, the Award Winning Anti-Spam Filter
http://mail.giantcompany.com

Fra : Neuhafen

Dato : 22-02-05 08:19

BB,

Jeg har haft samme problem.
Hos mig opstod det først efter at jeg installerede et trådløstnetværk.
Jeg fik arbejdet mig frem til at fejlen var en konflikt mellem de gamle
netværkskort og det nye trådløse...

Jeg løste problemet ved at fjerne de to gamle kort, og reinstallere XP Pro !

Neuhafen

Fra : Sander

Dato : 22-02-05 14:27

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/windows/xp/all/reskit/en-us/prmd_stp_tnvo.asp

Måske det kan lede dig lidt på vej.
Sander.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-05 18:23

BB skrev:

> Fejlen:
> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
> *** STOP: 0x0000000A (0x9D086240, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050DF62)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314063

Hvad skriver Windows i Event Log'en ?

> Prøvet at tage begge ramklodser ud, og teste dem en efter en - gav
> samme fejl.

Hvad har du testet RAM'en med?

> Der kan svares her eller på eksperten.dk:

Eksperten er ikke Usenet og kommer ikke Usenet-brugere til gavn. Derfor
svarer jeg hér i gruppen.

Fra : Hans

Dato : 22-02-05 22:17

BB wrote:
> [...]
>

> Håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig - alle løsninger er
> meget velkomne, da jeg utroligt gerne vil have fjernet den fejl!

Hvilket grafikkort har du, og har du installeret XP med sp2 fra bunden,
eller er sp2 "stablet" ovenpå et system som har kørt længe med hardwareskift
undervejs.

Hans

Fra : BB

Dato : 23-02-05 16:46

Hej
Jeg bruger et TI4400 grafikkort, og mit system er nyformateret og derefter
har jeg installeret den nye XP sp2.
Hilsen Morten