MS Windows
briani 27239
Lige et afklarende spørgsmål
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 21-02-05 13:02

Mange computere har en betegnelse, der ender på et +. - F.eks. 3000+.
Hvad står plusset for?? - Jeg har ikke kunnet finde forklaring nogen steder.
I bilverdenen betyder et plus bag ved motorstørrelsen, at der er
aircondition, men det er næppe tilfældet i computerverdenen!

Hilsen
Erik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-02-05 13:16

Erik Kirkeby Rasmussen wrote:

> Mange computere har en betegnelse, der ender på et +. - F.eks.
> 3000+. Hvad står plusset for??

Megahertz er en dårlig målestok for processorhastighed. AMD har
historisk set leveret processorer der gav bedre ydelse end Intels ved
samme megahertz. Af marketingsmæssige grunde valgte AMD at angive hvor
mange megahertz en Intel-processor skulle være på for at matche en AMD.

Jeg har en AMD 2400+. Den kører 1.93GHz. Ifølge AMD skulle jeg købe en
Intel processor på 2.4GHz for at opnå samme ydelse.

Hvilken Intel processor sammenlignes der så med? Jeg kan ikke huske
det, men det flyder alligevel: Dobbelt størrelse cache kan øge
hastigheden væsentligt selvom megahertz er uændret, hyperthreading
eller multikerne kan det samme i nogen sammenhænge, men ikke i andre.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 14:33

Toke Eskildsen skrev:

> samme megahertz. Af marketingsmæssige grunde valgte AMD at angive
> hvor mange megahertz en Intel-processor skulle være på for at matche

Det er så ikke helt korrekt.
En Athlon XP er bestemt udfra Thunderbird-kernen.

> Jeg har en AMD 2400+. Den kører 1.93GHz. Ifølge AMD skulle jeg købe
> en Intel processor på 2.4GHz for at opnå samme ydelse.

Nej. Iflg. AMD skulle du købe en AMD Athlon (Thunderbird) på 2.4GHz for
at opnå samme ydelse.

Jeg har sat FUT til dk.edb.hardware

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-02-05 14:51

"Erik Kirkeby Rasmussen" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev

> [...]
> I bilverdenen betyder et plus bag ved motorstørrelsen, at der er
> aircondition, men det er næppe tilfældet i computerverdenen!

Du er desværre havnet i den forkerte gruppe. Denne gruppe omhandler
udelukkende windows debat. Dit spørgsmål hører hjemme i enten
news:dk.edb.hardvare eller evt gruppen for bundkort. Se mere om grupperne og
deres fundats/brug på www.usenet.dk

FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Claus