Godt middel mod svamp
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-05-05 19:30

Hej Gruppe

Jeg har et 128L selskabsakvarium med rød neon, et par platy, dværg gurami,
pansermaller og ancistrus. To af de røde neon har en vattet orange udposning
ved haleroden. Det opfatter jeg som svamp. De har haft det et par måneder.
Jeg har behandlet det med Beck's Benium Multi købt ved en Bonniers
dyrehandel. Det hjalp ikke, og jeg fik ikke gjort mere. Svampen bredte sig
ikke, og fiskene virkede friske og livlige som de andre Neon. Nu ser jeg
pludselig der er gået den samme orange vattede overflade på den ene hun
guramis ene gællelåg. Nu må jeg gøre noget. Den opfører sig som den plejer,
og virker livlig, men det skal naturligvis behandles.

Hvad gør jeg?
Salt i vandet?
Giver en tur til med Beck's Benium Multi. Skulle ifølge dyrehandel manden
tage "alt" !?
Noget specifikt svampemiddel?
Nogen bud?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Alexia

Dato : 11-05-05 20:38

jeg ville putte salt i vandet... billigt og det virker!

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:42824f22$0$79466$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Hobi

Dato : 11-05-05 21:54

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville putte salt i vandet... billigt og det virker!

Salt og pansermaller er ikke nogen god kombination, så dem skal du have op,
før du putter salt i..

Mvh
Hobi

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 12-05-05 17:05

Hej,

hvis du har fået svamp, vil jeg bestemt ikke bruge salt, så vil jeg bruge et
effektivt middel til at få det væk i en fart.

Selv bruger jeg TetraMedica FungiStop.

mvh
Esben