[FreeBSD] a.out
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 02-12-00 22:13

Prøver at installere Netscape4.7 via ports, men kommer ikke så langt.
Brokker sig over at jeg mangler a.out libraries:

"There do not appear to be any a.out libraries on this
machine. Please install the compat22 distribution (via
/stand/sysinstall) or build it as part of your 'make world'
(see /etc/make.conf)."

Eftersom jeg har opgraderet systemet og heller ikke rigtig kan hitte
rundt i sysinstall (kan ikke finde ud af hvordan jeg skulle kunne
installere en pakke uden at skulle igennem hele installationsprocessen)
har jeg skippet den part.

Har så været inde i /usr/src/lib/compat/compat22 og lave en make og make
install, som er gået fint. Men stadig brokker systemet sig over manglende
a.out.

Any clues til hvordan jeg kommer videre?

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 03:36

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 03:36

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 03-12-00 03:36

In article <1ihW5.15599$zs.413463@twister.sunsite.auc.dk>,
leeloo@mailandnews.com wrote:

> Er det nu jeg skal sige et eller andet om Microsoft og Windows?

que?

Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 03-12-00 09:08

Den Sun, 03 Dec 2000 03:36:00 +0100 skrev Bjarne Wichmann Petersen:

>que?

Han løste problemet ved at _genstarte_.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-12-00 09:20

"Bjarne Wichmann Petersen" <mekanix@nospam.dk> wrote in message

> que?
Jeg tror at Kent hentyder til den gamle 'remse' omkring fejlfinding på
Microsoft OS'er:

1) Genstart maskinen
2) Fjern nyeste version af Internet Explorer
3) Fjern al 'overflødig' hardware
4) Fjern al 'overflødig' software
5) Fjern operativsystemt.

Jeg tror faktisk den stammer fra et seriøst kursus i Microsofts WindowsNT.
Jeg kan dog ikke selv huske hvor jeg selv har fået den fra.
Men det er ikke normal fremgangsmåde på *nix-produkter...

--
Regards / Med Venlig Hilsen
Henrik Boegh ( h_nospam_@boegh.net | http://henrik.boegh.net )

Fra : Kent Friis

Dato : 03-12-00 09:30

Den Sun, 03 Dec 2000 08:19:55 GMT skrev Henrik Bøgh:
> [...]
>Microsoft OS'er:
>
>1) Genstart maskinen
>2) Fjern nyeste version af Internet Explorer

Skal 3 og 4 ikke være omvendt? Man behøver absolut ikke sætte ekstra hw
i en windows maskine, for at den bliver ustabil (selvom en CD-brænder
kan være ret effektiv).

>Jeg tror faktisk den stammer fra et seriøst kursus i Microsofts WindowsNT.

LOL

>Jeg kan dog ikke selv huske hvor jeg selv har fået den fra.
>Men det er ikke normal fremgangsmåde på *nix-produkter...

Genstarte er noget man gør, når der skal bootes på en ny kerne, samt
når NT-folk kommer for tæt på tastaturet.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-12-00 20:07

On Sun, 03 Dec 2000 01:34:41 +0100, Bjarne Wichmann Petersen wrote:
>Et reboot af systemet løste problemet...

Ja, ldconfig skal køres for at den kan finde de nye lib's, så enten
skulle du køre ldconfig selv, eller boot'e.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 03-12-00 20:44

In article <slrn92l6ek.s71.jesper@freesbee.wheel.dk>, jesper@wheel.dk
wrote:

> Ja, ldconfig skal køres for at den kan finde de nye lib's, så enten
> skulle du køre ldconfig selv, eller boot'e.

Kørte nu ldconfig uden at det hjalp...

Bjarne