Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Valutahandel i virk.somhedsordning/ApS
Fra : Peter H

Dato : 11-05-05 11:08

Lidt trading i valutahandel hører vel sagtens til under kapitalindkomst på
selvangivelsen og jeg tror endda der er skrappe regler for modregning ved
tab.
Altså gevinst på USD kan ikke modregnes tab på fx SEK, således mener jeg det
er, jeg hører gerne om en korrektion.

Men hvad nu hvis det opgives under virksomhedsordning eller ApS? Kan tab
modregnes gevinster og er det tilladt under ApS og virkomhedsordning? Vi
snakker om egne penge. Jeg handler ikke med valuta med påtænker at gøre det
efter endt test.

Der er iøvrigt et større møde på SKT Petri hotel/ København/Krystalgade 22
torsdag kl 17, 12 maj med gennemgang af valutamuligheder. Om det er info
eller reklame, tja...
SAXObank står bag.

Er nogen bekendt med opgivelse af valutahandel under virksomhedsordning
eller skal man også i dette tilfælde søge skattevæsenet om tilladelse og
godkendelse?

PH

Fra : Peter H

Dato : 12-05-05 23:29

Konner lige SAXOmøde med demo af især Emini futures via candlesticks.
Ham der underviste i det lavede selv 30% årligt med typisk 60% gode handler
pr dag og 40% dårlige,
Men da han er den eller en af de førende eksperter hentet fra USA med et
livs erfaringer, har jeg svært ved at tro at vi kan gøre kunsten efter,
måske efter mange års træning, men jeg selv havde flere års negative
aktieerfaringer inden skuden vendte, så her skal vi efter al sandsynlighed
anvende flere år inden vi kan genere samme afkast, og så talte jeg med en
fra SAXO der fortalte at de fleste der lavede mange penge gik LONG i
valutaer, så de fleste vil jeg mene skal skyde en hvis pind efter at genere
stort afkast med teknisk handel fx via candlesticks eller anden teknisk
analyse, men jeg tror dog også på at års erfaringer tæller i den rigtige
retning.

Det er jo snart ligegyldigt hvad man laver så kræver det nogle års erfaring
før ens forretning giver et hæderligt afkast, men det gør det jo næsten
altid tilsidst hvad enten man er ITprogrammør, læser russisk, eller åbner en
boghandel.

Emini er betegnelsen for den future der følger S&P500 i USAog selve
Chefinden for CME Chigaco mercantile var til stede og fortalte om de 100vis
af futures man kunne handle der, valutafutures, indexfutures, rentefutures
mmm. Men uden en forretningsplan er det vel sagtens svært at få et overskud,
men det er dog en kendt sag at netop de forretninger eller traders med en
plan har større chance for at minimere risiko og øge afkast, ligesom en
Xboghandler har større chance for at genere afkast ved at åbne en boghandel
end dig og mig uden erfaring og plan.

Man kan måske sige at uden en forretningsplan går afkast og risiko lige op.
Investeringsforeninger med en plan klarer sig lige under benchmarks i 3/4 af
tilfældene, men det er dog betydeligt bedre end de traders/investorer uden
plan, der ifølge en artikel jeg læste i børsen ligger 8% under benchmarks i
gennemsnit.

Det betyder på dansk, at forsøger man sig med valuta eller futures er
sandsynligheden for tab betydelig, men at stykke en plan sammen er heller
ikke let, men nogen kan og jeg vil mene at de bedste har vi ikke kendskab
til, for hvorfor skulle de være herinde og fortælle om deres guldkorn?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-05-05 06:22

In article <4283d8bf$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Peter H wrote:
> [...]
> stort afkast med teknisk handel fx via candlesticks eller anden teknisk
> analyse, men jeg tror dog også på at års erfaringer tæller i den rigtige

Min pensionsopsparing hos Danica har giver 15-20% p.a. de sidste par år.

derudover er teknisk analyse og handel baseret på at der er tilstrækkeligt
mange hysteriske kællinger der følge samme teori, så deres køb/salg kan
bekræfte hinanden.

> [...]
> Xboghandler har større chance for at genere afkast ved at åbne en boghandel

Det ved jeg ikke. Den bedste måde er gut-feelings, og rygter fra branchen.

> [...]
> plan, der ifølge en artikel jeg læste i børsen ligger 8% under benchmarks i

Når jeg har leget, så har det været kort tid, lige nogle få procent på
max 14 dage. det kan man gøre som lille investor, men ikke når man bliver
for stor.

> [...]
> ikke let, men nogen kan og jeg vil mene at de bedste har vi ikke kendskab
> til, for hvorfor skulle de være herinde og fortælle om deres guldkorn?

De skulle fortælle om det for at få kunder i butikken.

Fra : Peter H

Dato : 13-05-05 12:48

> [...]
> mange hysteriske kællinger der følge samme teori, så deres køb/salg kan

Det lyder jo meget godt, men er dog ikke det samme som at de fortsætter
performance da deres strategi sikkert er nogenlunde passiv og jeg har da
heller ikke læst at DANICA outperformer markedet år efter år, da det er en
tung administration men deres administrationsomk at måske heller ikke det
vigtigste men deres relative performance og det kan ikke lige ses af dit
reply, da det ikke fremgår hvilke sektorer de har investeret i, men en fond,
der år efter år performer mere ned 10% skal man nok holde.

Det er en hel relgion hvad teknisk analyse er, men en af dem går ud på at
der er hysteriske kællinger der gør det samme, og et brud på dette er købs
og salgssignaler. Jeg har prøvet et utal af tekniske analyser og via
Vikingen kan man måle at stort set intet fungerer. Eller måske rettere noget
fungerer, men det er den personlige disciplin der ikke skal undervurderes og
måske endda vigtigere end tekniske signaler.

PH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-05-05 15:31

In article <428493fa$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Peter H wrote:

> [...]
> reply, da det ikke fremgår hvilke sektorer de har investeret i, men en fond,
> der år efter år performer mere ned 10% skal man nok holde.

Jeg kører i deres "100% aktier" afdeling. Du kan finde porteføljen
www.danicapension.dk - De ligger p.t. inde med 8 forskellige
investeringsforeningsbeviser.

Jf. denne:
http://www.danicalink-analysen.dk/plsql/gen_afdeling.link2?p_afdeling=1251

Så ligger de år-til-dato på 7.8%.

> [...]
> fungerer, men det er den personlige disciplin der ikke skal undervurderes og
> måske endda vigtigere end tekniske signaler.

De jeg legede med markedet var det mest IT aktier, ultrakort sigt,
og baseret på rygter fra nettet. Og så lidt daytrading da jeg havde CNBC
og kunne reagere hurtigere end de andre.