|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Verdens stærkeste Volvo... Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  09-05-05 10:12
 | 
 |  |  |  |  | 
  Morten Trab (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Trab
 | 
 Dato :  09-05-05 12:10
 | 
 |  |  |  |  | 
  EjS (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  09-05-05 17:08
 | 
 |  | 
 
            > >http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html >
 > *SAVLE* Hvor er min lotto-gevinst?! :D
 > Sådan en må jeg bare eje...Og ~1 mill er jo egentligt ikke galt for
 > den dagligstue :D
 Der er en på auktion på Volvos danske hjemmeside (hvis den ikke er blevet
 solgt i mellemtiden). Jeg har også været inde i den - der er altså kræset
 for chaufføren i forhold til de vanlige Volvoer.
 Synd at den overskrider totallængden med trailer i DK - de bliver kun bygget
 til det amerikanske marked...
 MVH EjS
            
             |  |  | 
  Finn Guldmann (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-05-05 12:19
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 > http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html > 625 Hk... 
 > 
 Jeg kunne godt nøjes med lidt færre hypper, hvis jeg kunne få lov at få 
 sleeperen. Men de dyre herrer, med de store kontorer, har bestemt at en 
 eksportchauffør ikke behøver mere end 2,5x2,5 meter for at have sin 
 arbejdsplads, sin spisestue, sin opholdsstue og sit soveværelse.
 Noget andet er at man, vistnok også i DK, kan komme til at køre med 
 sådan en, blot ikke med en almindelig trailer. Totallængden må stadig 
 ikke kommer over 16,5 m.
 -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
  Thomas (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  09-05-05 13:46
 | 
 |  |  |  |  | 
  Lars L. Hansen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  09-05-05 13:55
 | 
 |  |  |  |  | 
   Finn Guldmann (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-05-05 18:57
 | 
 |  | 
 
            Lars L. Hansen wrote:
 >>> http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html >>> 625 Hk...
 >> Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal 
 >> være så kæmpe klodset og grimt!
 > Jamen knapperne skal jo kunne betjenes med træsko uden hælkappe :)
 > 
 Hvilken amatør har dog fortalt dig det?
 Træskoene kommer aldrig længere ind end til øverste trin.    Udendørsfodtøj har *intet* at gøre inde i et lastbilførehus.
 Det er, i den forbindelse, sjovt at se div. myndighedspersoner i hovedet 
 når de får at vide at hvis de vil ind i bilen bliver det uden fodtøj.
   -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
  Henrik B. (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  09-05-05 14:27
 | 
 |  | 
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427f5be5$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> http://aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,639761,00.html >>
 >> 625 Hk...
 >
 > Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så 
 > kæmpe klodset og grimt!
 Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.    -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
   Finn Guldmann (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-05-05 19:05
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 >>Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så 
 >>kæmpe klodset og grimt!
 > Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.    > 
 Og nøjes med 20 cm mindre plads?
 Dengang Scania fik det design den har nu havde de sat en kvindelig 
 italiensk designer til at tegne den. Og chaufførkomfort var det sidste 
 der blev tænkt på.
 Der blev taget et størrere areal til at give plads til en stor bue 
 mellem instrumenter og forruden. For så stadig at have plads til voksne 
 mennesker bag rattet tog man 20 cm af køjen.
 Det bør lige nævnes at den massive kritik af designet medførte gjorde at 
 designeren tog livet af sig.
 -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
    Henrik B. (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-05 07:08
 | 
 |  | 
 "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:427fa658$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.    >>
 > Og nøjes med 20 cm mindre plads?
 Nope.
 > Dengang Scania fik det design den har nu havde de sat en kvindelig 
 > italiensk designer til at tegne den. Og chaufførkomfort var det sidste der 
 > blev tænkt på.
 Nope.
 > Der blev taget et størrere areal til at give plads til en stor bue mellem 
 > instrumenter og forruden. For så stadig at have plads til voksne mennesker 
 > bag rattet tog man 20 cm af køjen.
 Nope.
 > Det bør lige nævnes at den massive kritik af designet medførte gjorde at 
 > designeren tog livet af sig.
 Kan du flere go'e historier?    -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
     Finn Guldmann (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  10-05-05 12:29
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 >>>Det behøver det heller ikke - man skal bare have en Scania.    >>Og nøjes med 20 cm mindre plads?
 > Nope.
 > 
 Nope hvad?
 Siger du at det er forkert når jeg siger at køjen bag førersædet er 20 
 cm smallere i en Scania end i en volvo?
 >>Dengang Scania fik det design den har nu havde de sat en kvindelig 
 >>italiensk designer til at tegne den. Og chaufførkomfort var det sidste der 
 >>blev tænkt på.
 > Nope.
 > 
 Selv Scania har indrømmet det.
 >>Der blev taget et størrere areal til at give plads til en stor bue mellem 
 >>instrumenter og forruden. For så stadig at have plads til voksne mennesker 
 >>bag rattet tog man 20 cm af køjen.
 > Nope.
 > 
 Det er da utroligt så stor viden du har om det. Tror du ikke du skulle 
 give grammofonen et spark. Den kører i samme rille.
 Hvorfor tror du at Volvo sælger mere end Scania? (26% i marts 2005, 70% 
 i marts 2004, 16% i jan-mar 2005, 53% jan-mar 2004)
 >>Det bør lige nævnes at den massive kritik af designet medførte gjorde at 
 >>designeren tog livet af sig.
 > Kan du flere go'e historier?    > 
 Hvor god tid har du?    -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
  Niels Bengaard (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  09-05-05 14:52
 | 
 |  | >> 625 Hk...
 >
 > Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være så
 > kæmpe klodset og grimt!
 
 Det skyldes måske den er bygget til det amerikanske marked? Ser de
 europæiske også sådan ud?
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  09-05-05 15:58
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:427f6b03$0$696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >>> 625 Hk...
 >>
 >> Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være 
 >> så kæmpe klodset og grimt!
 >
 > Det skyldes måske den er bygget til det amerikanske marked? Ser de 
 > europæiske også sådan ud?
 Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt 
 instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.    -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
    Finn Guldmann (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  09-05-05 19:10
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 >>>Det er utroligt at instrumentbordet i sådan en lastbil forsat skal være 
 >>>så kæmpe klodset og grimt!
 >>Det skyldes måske den er bygget til det amerikanske marked? Ser de 
 >>europæiske også sådan ud?
 > Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt 
 > instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.    > 
 Nu er der jo lige et par ting mere at holde styr på i en lastbil end i 
 en radiobil. Så derfor er der også brug for nogle flere knapper.    -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
     Henrik B. (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  10-05-05 07:09
 | 
 |  | 
 "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:427fa762$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt 
 >> instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.    >>
 > Nu er der jo lige et par ting mere at holde styr på i en lastbil end i en 
 > radiobil. Så derfor er der også brug for nogle flere knapper.    Derfor kan man godt lave det pænt og overskueligt. Det er jo kun i busser 
 det ser værre ud...
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
      Finn Guldmann (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  10-05-05 12:33
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 >>>Jep. Volvo har, i mine øjne, aldrig forstået at lave et overskueligt 
 >>>instrumentbord. Men de er slet ikke alene om det.    >>Nu er der jo lige et par ting mere at holde styr på i en lastbil end i en 
 >>radiobil. Så derfor er der også brug for nogle flere knapper.    > Derfor kan man godt lave det pænt og overskueligt. Det er jo kun i busser 
 > det ser værre ud...
 > 
 Jeg syntes nu det, ofte, er mere overskuelig end i en personbil.
 Det eneste jeg kunne mangle er et logisk sted at anbringe de kontakter 
 chaufføreren eftermonterer. F.eks. til farvet natlys i kabinen.
 -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
 |  |