|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Golf III går ujævnt i tomgang Fra : Svend Åge Sørensen
 | 
 Dato :  02-05-05 16:57
 | 
 |  | Hej Gruppe
 
 Er der en der kan hjælpe mig?
 
 Jeg har en Golf III fra '94 (Version ABS) med monopoint indsprøjtning.
 For en uge siden begyndte den at gå ujævnt, specielt i tomgang, når den er
 varm.
 Når den er kold går den meget pæn, men efter en kilometer eller deromkring
 begynder den at lave sjov.
 Tomgangen ændrer sig så fra ca. 1000 RPM til 6-700 RPM.
 Hvis man hiver tændrørspløkkerne af en af gangen, er det ligesom om at det
 ikke ændrer på motorgangen ved den 4. pløk (tættest ved strømfordeleren).
 Efter en gang nye tændrør, ny rotor og strømfordelerdæksel (originale !!!),
 er det fuldstændig det samme.
 
 Ved kørsel over ca 2000 omdrejninger mærker man ikke så meget til det, og
 den kører ca. som før.
 
 Er der nogen der kan fortælle mig, hvor så jeg skal begynde at lede efter
 fejlen?
 
 På forhånd tak
 
 Svend Åge
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Lyck (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Lyck
 | 
 Dato :  02-05-05 19:09
 | 
 |  | Tændrørskabel
 Tjek evt. modstand.
 
 Ps. pas på med bare at hive hætterne af:
 På nogle kan man ødelægge tændingsmodulet (elektronisk tænding)
 Eller du kan risikere at få et ordentligt rap over nallerne.
 
 MVH
 Henrik
 
 "Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:42764d7d$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej Gruppe
 >
 > Er der en der kan hjælpe mig?
 >
 > Jeg har en Golf III fra '94 (Version ABS) med monopoint indsprøjtning.
 > For en uge siden begyndte den at gå ujævnt, specielt i tomgang, når den er
 > varm.
 > Når den er kold går den meget pæn, men efter en kilometer eller deromkring
 > begynder den at lave sjov.
 > Tomgangen ændrer sig så fra ca. 1000 RPM til 6-700 RPM.
 > Hvis man hiver tændrørspløkkerne af en af gangen, er det ligesom om at det
 > ikke ændrer på motorgangen ved den 4. pløk (tættest ved strømfordeleren).
 > Efter en gang nye tændrør, ny rotor og strømfordelerdæksel (originale
 > !!!), er det fuldstændig det samme.
 >
 > Ved kørsel over ca 2000 omdrejninger mærker man ikke så meget til det, og
 > den kører ca. som før.
 >
 > Er der nogen der kan fortælle mig, hvor så jeg skal begynde at lede efter
 > fejlen?
 >
 > På forhånd tak
 >
 > Svend Åge
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Nygaard-Peders~ (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~
 | 
 Dato :  02-05-05 19:32
 | 
 |  | "Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:42764d7d$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Jeg har en Golf III fra '94 (Version ABS) med monopoint indsprøjtning.
 > For en uge siden begyndte den at gå ujævnt, specielt i tomgang, når den er
 > varm.
 > Når den er kold går den meget pæn, men efter en kilometer eller deromkring
 > begynder den at lave sjov.
 > Tomgangen ændrer sig så fra ca. 1000 RPM til 6-700 RPM.
 > Hvis man hiver tændrørspløkkerne af en af gangen, er det ligesom om at det
 > ikke ændrer på motorgangen ved den 4. pløk (tættest ved strømfordeleren).
 > Efter en gang nye tændrør, ny rotor og strømfordelerdæksel (originale
 !!!),
 > er det fuldstændig det samme.
 >
 > Ved kørsel over ca 2000 omdrejninger mærker man ikke så meget til det, og
 > den kører ca. som før.
 >
 > Er der nogen der kan fortælle mig, hvor så jeg skal begynde at lede efter
 > fejlen?
 
 Start med at checke vakuumslangen mellem bremseforstærkeren og
 indsugningsmanifolden. Du skal specielt checke en bøjet slange (ca. 90
 grader - knap 1,5cm i udvendig diameter - ca. 10 cm total længde) den sidder
 umiddelbart bag topdækslet i venstre side (af kørselsretningen). Denne
 slange er et kendt svagt punkt på modellen og ses jævnligt revnet.
 
 Mvh
 Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Svend Åge Sørensen (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Svend Åge Sørensen
 | 
 Dato :  02-05-05 19:49
 | 
 |  | Hej
 
 Har lige inspiceret slangen.
 Du har helt ret! Der er en revne på ca. 1 cm på langs, så den suger falsk
 luft på 4. cylinder?
 Det hjælper at holde om revnen, så jeg må nok lige forbi SMC i morgen.
 
 MANGE tak for hjælpen
 
 Ellers er modstanden i tændkablerne i omegnen af 6 kOhm, lidt efter længden,
 er dette ikke normalt?
 
 Venlig hilsen
 
 Svend Åge
 
 "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
 news:42767233$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:42764d7d$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > >
 > > Jeg har en Golf III fra '94 (Version ABS) med monopoint indsprøjtning.
 > > For en uge siden begyndte den at gå ujævnt, specielt i tomgang, når den
 er
 > > varm.
 > > Når den er kold går den meget pæn, men efter en kilometer eller
 deromkring
 > > begynder den at lave sjov.
 > > Tomgangen ændrer sig så fra ca. 1000 RPM til 6-700 RPM.
 > > Hvis man hiver tændrørspløkkerne af en af gangen, er det ligesom om at
 det
 > > ikke ændrer på motorgangen ved den 4. pløk (tættest ved
 strømfordeleren).
 > > Efter en gang nye tændrør, ny rotor og strømfordelerdæksel (originale
 > !!!),
 > > er det fuldstændig det samme.
 > >
 > > Ved kørsel over ca 2000 omdrejninger mærker man ikke så meget til det,
 og
 > > den kører ca. som før.
 > >
 > > Er der nogen der kan fortælle mig, hvor så jeg skal begynde at lede
 efter
 > > fejlen?
 >
 > Start med at checke vakuumslangen mellem bremseforstærkeren og
 > indsugningsmanifolden. Du skal specielt checke en bøjet slange (ca. 90
 > grader - knap 1,5cm i udvendig diameter - ca. 10 cm total længde) den
 sidder
 > umiddelbart bag topdækslet i venstre side (af kørselsretningen). Denne
 > slange er et kendt svagt punkt på modellen og ses jævnligt revnet.
 >
 > Mvh
 > Claus
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Claus Nygaard-Peders~ (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~
 | 
 Dato :  02-05-05 19:59
 | 
 |  | 
 
            "Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:427675fc$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Har lige inspiceret slangen.
 > Du har helt ret!
 Jeg kender lidt til modellen. Som du ser
http://vwgolf.nygaard-pedersen.dk/sv.htm  skiftede jeg den selv på min egen
 Golf ved knap 120.000 km. I øvrigt en operation der er til at betale sig
 fra.
 > Der er en revne på ca. 1 cm på langs, så den suger falsk
 > luft på 4. cylinder?
 Slangen har vist ikke specielt med 4. cylinder at gøre. Problemet er at
 motoren trækker falsk luft ved indsugningen og det giver den ujævne
 motorgang.
 > Det hjælper at holde om revnen, så jeg må nok lige forbi SMC i morgen.
 >
 > MANGE tak for hjælpen
 Velbekomme! Det er den slags vi har usenet til.
 > Ellers er modstanden i tændkablerne i omegnen af 6 kOhm, lidt efter
 længden,
 > er dette ikke normalt?
 Det lyder ikke helt tosset. Der er sikkert stemplet 5kOhm på
 tændrørshætterne.
 Mvh
 Claus
            
             |  |  | 
 |  |