| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Skal man Pava-behandle en helt ny bil? Fra : VJJ | 
  Dato :  29-04-05 10:32 |  
  |   
            
 
 Hej
 
 Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 
 Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 tages i brug?
 
 Pf tak,
 
 Johs
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Rasmussen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  29-04-05 10:38 |  
  |   
            VJJ <vjj@paradis.dk> wrote in news:290420051131561271%vjj@paradis.dk:
 
 > 
 > 
 > Hej
 > 
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 > 
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 
 Jo mindre skidt og lort (salt, selvom det nok er væk nu) der kan trænge ind 
 i alle hulrum mv. jo større chance er der for at undgå rustproblemer. Så 
 jeg vil klart mene at den bør behandles før bilen tages ibrug.
 
 Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian S Jensen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian S Jensen | 
  Dato :  29-04-05 11:07 |  
  |   
            
 "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >
 >
 > Hej
 >
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 >
 > Pf tak,
 >
 > Johs
 
 Kommer helt an på hvor lang tid han har tænkt sig at beholde den
 
 Minus'et er helt klart at "nyvognsduften" forsvinder for en periode
 
 Plus'et er at bilen om 10 år stadigvæk er tiptop - såfremt undervogns-
 behandlingen følges op hvert2-3 år
 
 Venter man 4-5 år med at behandle første gang, så er rusten allerede igang
 
 Hvis han kun skal ha' den 2-3 år, så spar pengene - dog kan man forvente
 at få mere for bilen ved salg - nok især ved privat salg - jeg vil 
 ihvertfald
 gerne give mere for en bil som har fået turen fra ny
 
 
 Mvh.
 Brian S Jensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aragorn25 (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aragorn25 | 
  Dato :  29-04-05 14:52 |  
  |  
 
            Gi den dinitrol, men drop alt om at bore huller allemulige steder, det er 
 sku blandandet derfor bilen ruster    
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42720727$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >>
 >>
 >> Hej
 >>
 >> Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >>
 >> Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 >> tages i brug?
 >>
 >> Pf tak,
 >>
 >> Johs
 >
 > Kommer helt an på hvor lang tid han har tænkt sig at beholde den
 >
 > Minus'et er helt klart at "nyvognsduften" forsvinder for en periode
 >
 > Plus'et er at bilen om 10 år stadigvæk er tiptop - såfremt undervogns-
 > behandlingen følges op hvert2-3 år
 >
 > Venter man 4-5 år med at behandle første gang, så er rusten allerede igang
 >
 > Hvis han kun skal ha' den 2-3 år, så spar pengene - dog kan man forvente
 > at få mere for bilen ved salg - nok især ved privat salg - jeg vil 
 > ihvertfald
 > gerne give mere for en bil som har fået turen fra ny
 >
 >
 > Mvh.
 > Brian S Jensen
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Vejgaard (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Vejgaard | 
  Dato :  29-04-05 16:20 |  
  |  
 
            Aragorn25 wrote:
 > Gi den dinitrol, men drop alt om at bore huller allemulige steder, det er 
 > sku blandandet derfor bilen ruster    
Jeg er 100% enig. Vi fik vores helt nye Nissan Almera dobbelt-dinitrol 
 behandlet inde den fik sin første køretur, og har ikke fortrudt.
 Vi slap for stanken af dinitrol, da den kunne dame af hos forhandleren 
 inden vi skulle ha' den.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  29-04-05 11:05 |  
  |   
            > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 
 Er det en bil man har planer om at beholde i mange år er pengene helt 
 sikkert givet godt ud. Regner man med at skifte efter 4-6år får man sikkert 
 ikke merudgiften hjem igen.
 
 Vi fik lavet en behandling af vores fabia på alle de steder han kunne komme 
 til uden at bore. Dvs primært bunden. Hulrum skulle være rimeligt beskyttet 
 fra fabrikken så der venter vi med supplerende beskyttelse
 
 /A 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  29-04-05 15:04 |  
  |   
            
 "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 
 Han skal slet ikke Pava-behandle den, men derimod give den smule det koster 
 ekstra og gi' den Dinitrol.
 Dét er det eneste rigtige - i mine øjne.
 
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  29-04-05 15:47 |  
  |   
            > Han skal slet ikke Pava-behandle den, men derimod give den smule det
 > koster ekstra og gi' den Dinitrol.
 > Dét er det eneste rigtige - i mine øjne.
 
 Enig - jeg har heller ikke gode erfaringer med Pava, faktisk kun en historie 
 der vidner om at det er et ringe produkt!!  Gå efter Dinitrol!
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  29-04-05 16:04 |  
  |   
            
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427248f0$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Han skal slet ikke Pava-behandle den, men derimod give den smule det
 >> koster ekstra og gi' den Dinitrol.
 >> Dét er det eneste rigtige - i mine øjne.
 >
 > Enig - jeg har heller ikke gode erfaringer med Pava, faktisk kun en 
 > historie der vidner om at det er et ringe produkt!!  Gå efter Dinitrol!
 
 Nej, der er grunde til at Pava er så "billigt".
 
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Gunnar007 (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gunnar007 | 
  Dato :  29-04-05 16:24 |  
  |  
 
            "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427248f0$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > Enig - jeg har heller ikke gode erfaringer med Pava, faktisk kun en 
 > historie der vidner om at det er et ringe produkt!!  Gå efter Dinitrol!
 Fortæl fortæl..
 Opel i hillerød har nemlig kun pava reklmaer hængende, så jeg som forbruger 
 tror jo
 automatisk, at det er det bedste. !!   
Hilsen G 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  29-04-05 16:54 |  
  |   
            > Fortæl fortæl..
 > Opel i hillerød har nemlig kun pava reklmaer hængende, så jeg som
 > forbruger tror jo
 
 Opel Omega 3000 24v importeret fra Tyskland for nogle år siden, med meget 
 lav km stand.  1 ejers, stået i garage altid.  Da bilen kom til Danmark, 
 blev den serviceret hos Opel Taastrup, som fortalte at bilen var som ny 
 overalt - dette bunden inkl.!  Dvs. ingen rust overhovedet.  Bilen blev med 
 det samme Pava behandlet, med den største behandling - du ved Opel ruster 
 jo, så den skulle have den bedste antirust behandling.  Efter 1 år kom de 
 første tegn på rust, efter 2 år blev der lavet rust i bunden for et beløb 
 over 20 tkr.!  Det fortælle mig alt om Pava - find noget andet til din bil!
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              KASO (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  29-04-05 18:09 |  
  |   
            
"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4272587c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > > Fortæl fortæl..
 > > Opel i hillerød har nemlig kun pava reklmaer hængende, så jeg som
 > > forbruger tror jo
 >
 > Opel Omega 3000 24v importeret fra Tyskland for nogle år siden, med meget
 > lav km stand.  1 ejers, stået i garage altid.  Da bilen kom til Danmark,
 > blev den serviceret hos Opel Taastrup, som fortalte at bilen var som ny
 > overalt - dette bunden inkl.!  Dvs. ingen rust overhovedet.  Bilen blev
 med
 > det samme Pava behandlet, med den største behandling - du ved Opel ruster
 > jo, så den skulle have den bedste antirust behandling.  Efter 1 år kom de
 > første tegn på rust, efter 2 år blev der lavet rust i bunden for et beløb
 > over 20 tkr.!  Det fortælle mig alt om Pava - find noget andet til din
 bil!
 >
 På en Opel kan selv mirakler vel ikke forhindre rust   
(Personligt foretrækker jeg nu også Dinitrol - mest på grund af
 mindre/kortere lugtgener - jeg har kun min "fornemmelse" ifht. levetid)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Aksel (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aksel | 
  Dato :  29-04-05 23:23 |  
  |  
 
            > På en Opel kan selv mirakler vel ikke forhindre rust   
Husk lige på at grunden til at Opel ikke kører motorløb er at man ikke kan 
 nå at lave rustarbejde på et pitstop.
 Hilsen Aksel 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik B. (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  01-05-05 16:23 |  
  |   
            
"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42725170$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Fortæl fortæl..
 > Opel i hillerød har nemlig kun pava reklmaer hængende, så jeg som 
 > forbruger tror jo
 > automatisk, at det er det bedste. !!   
Pava er billigere (og mindre godt) fordi:
 - Bilen adskilles ikke (inderskærme m.v.).
 - Bilen damprenses og ovntørres ikke.
 - Produktet er ikke baseret på bitumen - kan revne på sigt.
 - Der sprøjtes ikke i alle hulrum.
 Derudover så lugter Pava, og bliver ved med at lugte, og ved med at lugte. 
 Og når det bliver sommer og varmt, ja, så lugter Pava'en igen.   
-- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jørgen M. Rasmussen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  01-05-05 16:48 |  
  |   
            
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Derudover så lugter Pava, og bliver ved med at lugte, og ved med at lugte. 
 > Og når det bliver sommer og varmt, ja, så lugter Pava'en igen.   
>
 Det er da rart at vide man har fået noget for pengene ;). 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           TDN (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  29-04-05 15:08 |  
  |   
            
 "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >
 >
 > Hej
 >
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 >
 > Pf tak,
 >
 > Johs
 
 Det er vel vigtigt at han spørger Peugeot om hvilke produkter de tillader 
 for at bevare rustgarantien. Der er flere bilmærker der kræver man bruger et 
 bestemt produkt. Det er f.eks ikke smart at sprøjte et oliebaseret produkt 
 ind i hulrum hvor der fra fabriken er behandlet med et voksprodukt så ender 
 det hele som en gang suppe i bunden af hulrummet og fabriksgarantien ryger 
 sig en tur...
 
 Mvh
 Thomas 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  29-04-05 17:24 |  
  |   
            
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Det er vel vigtigt at han spørger Peugeot om hvilke produkter de tillader 
 > for at bevare rustgarantien.
 
 Kan jeg kun tilslutte mig, men selv om Pava er inde i "varmen" så vælg noget 
 andet. Som Thomas mfl. har jeg dårlige erfaringer, gode har jeg med 
 Dinitrol,Mercasol, og jeg ved at de er "godkendte" af Skoda. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Sørensen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Sørensen | 
  Dato :  29-04-05 16:29 |  
  |   
            Den Fri, 29 Apr 2005 11:31:56 +0200, skrev VJJ <vjj@paradis.dk>:
 
 >
 >
 >Hej
 >
 >Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 >Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 >tages i brug?
 
 Vi valgte at få Tectyl-behandlet vores Yaris Verso inden den kom på
 gaden. Valget faldt på Tectyl fordi Toyotaforhandleren selv udfører
 rustbeskyttelsen på eget "værksted", og på den måde er jeg ret sikker
 på at den ikke har været på gaden inden behandlingen.
 
 
 -- 
 Mvh.
 Anders Sørensen
 Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen Rasmussen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen Rasmussen | 
  Dato :  29-04-05 16:38 |  
  |   
            VJJ wrote:
 
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 > 
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 > 
 
 Ja, gør det.
 
 
 Det skal være med den type der er godkendt af Peugeot.
 Ellers kan det give problemer hvis der kommer diskussion om x år.
 
 
 Mvh. Jørgen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Johnt (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johnt | 
  Dato :  29-04-05 20:11 |  
  |   
            
 "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse 
 news:hwsce.145$bl4.140@news.get2net.dk...
 > VJJ wrote:
 >
 >> Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >>
 >> Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 >> tages i brug?
 >>
 >
 > Ja, gør det.
 >
 >
 > Det skal være med den type der er godkendt af Peugeot.
 
 Peugeot tilbyder pava behandling til omkring kr. 1.500
 
 Hilsen
 Johnt 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  01-05-05 16:24 |  
  |   
            
 "Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse 
 news:427286d6$0$73739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 >> Det skal være med den type der er godkendt af Peugeot.
 >
 > Peugeot tilbyder pava behandling til omkring kr. 1.500
 
 Ja, glem dét...
 
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Olesen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  29-04-05 17:28 |  
  |   
            
 "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse
 news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >
 >
 > Hej
 >
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 
 Den skal ha' turen før den kører i plæver og mudder.
 Jo før jo bedre.
 Kendte een, som fik bilen transporteret til behandleren på en ladvogn...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           JS (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  02-05-05 09:48 |  
  |   
            
 "Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42726097$0$23037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse
 > news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >>
 >>
 >> Hej
 >>
 >> Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >>
 >> Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 >> tages i brug?
 >
 > Den skal ha' turen før den kører i plæver og mudder.
 
 Eller dine gamle halvspiste McDonalds-burgere som ligger og flyder i 
 vejkanten... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Olesen (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  02-05-05 16:40 |  
  |   
            
 "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4275e956$0$700$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 
 
 > Eller dine gamle halvspiste McDonalds-burgere som ligger og flyder i
 > vejkanten...
 
 Papirets gang kender du.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ena (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : ena | 
  Dato :  30-04-05 10:34 |  
  |  
 
            Det afgørende er at rustbeskyttelsen er påført af en fagmand og når ind i 
 alle kroge og hjørner.
 Dernæst er det vigtigt at bilfabrikanten kan godkende produktet - i hvert 
 fald så længe der er garanti på bilen
 PAVA er hverken bedre eller dårligere end andre produkter, jeg har benyttet 
 PAVA på mange af mine biler med framragende resultat og ligeså med Dinitrol, 
 fordelen ved pava er at det er et olieprodukt der aldrig størkner - Dinitrol 
 størkner op med tiden - jeg foretrækker PAVA
 men det er jo som det ses en "religions krig" når man taler om forskellige 
 fabrikater den ene kan lide moderen den anden datteren   
Jeg har særdeles gode erfaringer med PAVA Farum og Dinitrol Glostrup 
 specielt PAVA Farum har lavet et fint arbejde hver gang jeg har fået 
 rustbeskyttet mine biler - og jeg har skam endoskop hvor jeg kan se ind i 
 hulrumene og kontrolere arbejdet.
 "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >
 >
 > Hej
 >
 > Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >
 > Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 > tages i brug?
 >
 > Pf tak,
 >
 > Johs 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Aragorn25 (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aragorn25 | 
  Dato :  30-04-05 12:14 |  
  |  
 
            Er det ikke PAVA der størkner? eller er det mig der er gal på den?
 "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427350f5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det afgørende er at rustbeskyttelsen er påført af en fagmand og når ind i 
 > alle kroge og hjørner.
 > Dernæst er det vigtigt at bilfabrikanten kan godkende produktet - i hvert 
 > fald så længe der er garanti på bilen
 >
 > PAVA er hverken bedre eller dårligere end andre produkter, jeg har 
 > benyttet PAVA på mange af mine biler med framragende resultat og ligeså 
 > med Dinitrol, fordelen ved pava er at det er et olieprodukt der aldrig 
 > størkner - Dinitrol størkner op med tiden - jeg foretrækker PAVA
 > men det er jo som det ses en "religions krig" når man taler om forskellige 
 > fabrikater den ene kan lide moderen den anden datteren   
>
 > Jeg har særdeles gode erfaringer med PAVA Farum og Dinitrol Glostrup 
 > specielt PAVA Farum har lavet et fint arbejde hver gang jeg har fået 
 > rustbeskyttet mine biler - og jeg har skam endoskop hvor jeg kan se ind i 
 > hulrumene og kontrolere arbejdet.
 >
 > "VJJ" <vjj@paradis.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:290420051131561271%vjj@paradis.dk...
 >>
 >>
 >> Hej
 >>
 >> Har en kollega, som har købt en splinterny Peugeot 206.
 >>
 >> Er der flest argumenter for eller imod undervognsbehandling - FØR bilen
 >> tages i brug?
 >>
 >> Pf tak,
 >>
 >> Johs
 >
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Andreas M. Hansen (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  30-04-05 16:48 |  
  |   
            
 "Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> wrote in message 
 news:42736897$0$734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Er det ikke PAVA der størkner? eller er det mig der er gal på den?
 >
 >
 
 Jeg blev i hvert fald sort og klistret forleden da jeg rodede med det 
 bagerste udstødningsophæng - der er en elastisk hinde, og indenunder sejler 
 det - og behandlingen er nu ca. 2 år gammel. Når bilen står i solen på en 
 varm dag, så sveder den stadigvæk Pava fra bagklappen.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik B. (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  01-05-05 16:26 |  
  |   
            
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4273a8bc$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Jeg blev i hvert fald sort og klistret forleden da jeg rodede med det 
 > bagerste udstødningsophæng - der er en elastisk hinde, og indenunder 
 > sejler det - og behandlingen er nu ca. 2 år gammel. Når bilen står i solen 
 > på en varm dag, så sveder den stadigvæk Pava fra bagklappen.
 
 Det er korrekt at det der bl.a. spørjtes i dørene er tyndtflydende. Det der 
 tørrer ind og revner ved Pava, er det beskyttendelag under bunden.
 
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Olesen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  01-05-05 16:38 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:4274f4e7$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 
 > ----------------------------------------------------------
 > Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 Focus II, fordi ovennævnte ikke længere er en selvfølge..
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jakob Holm Hansen (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob Holm Hansen | 
  Dato :  02-05-05 08:58 |  
  |   
            On Sun, 1 May 2005 17:38:15 +0200, "Olesen" <na@na.dk> wrote:
 
 >
 >Focus II, fordi ovennævnte ikke længere er en selvfølge..
 >
 
 Jeg stoler altså ikke på en bilfabrikant der laver cost-benefit
 analyser på menneskeliv...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Henrik B. (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  02-05-05 18:40 |  
  |   
            
"Jakob Holm Hansen" <carnivore[snabel@]quake[punktum].dk> skrev i en 
 meddelelse news:68nb71dfv2qif1g8orpbhl9di953g2fj4n@4ax.com...
 >>Focus II, fordi ovennævnte ikke længere er en selvfølge..
 >>
 >
 > Jeg stoler altså ikke på en bilfabrikant der laver cost-benefit
 > analyser på menneskeliv...
  )))
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jørgen M. Rasmussen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  01-05-05 16:56 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 
  Det der
 > tørrer ind og revner ved Pava, er det beskyttendelag under bunden.
 >
 Også min erfaring :((. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            ena (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : ena | 
  Dato :  30-04-05 17:14 |  
  |  
 
            > Er det ikke PAVA der størkner? eller er det mig der er gal på den?
 Har godt læst udsagnet før..men i mine mange år med biler aldrig oplevet 
 det - tværtimod er PAVA et olieprodukt der altid er tyndt og flydende - 
 hvordan man får olie til at størkne fatter jeg ikke   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Olesen (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  30-04-05 19:50 |  
  |   
            
 "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:427350f5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det afgørende er at rustbeskyttelsen er påført af en fagmand og når ind i
 > alle kroge og hjørner.
 > Dernæst er det vigtigt at bilfabrikanten kan godkende produktet - i hvert
 > fald så længe der er garanti på bilen
 
 Een i min familie har en Audi A4 fra 1995.
 Han praler af den er så og så rustfri, pga.
 den fine galvanisering, som desuden er
 væsentlig tyndere end den tyndeste lak
 på en Lada.
 
 Jeg fandt en rustplet på den idag. I hjørnet
 ved bagddøren, ved overgangen til skærmkassen
 fra panelet.
 
 Så dên galvanisering gir' jeg nada for
 hvis blot bilen er behandlet fra dag 1.
 
 Og dêt uanset om det er en galvaniseret
 Audi, eller en non-galvaniseret Ford fra midt-firserne.
 Bilbladene siger også, at en undervognsbehandlet bil
 uden galvanisering er bedre end en galvaniseret bil
 uden ekstrabehandling.
 
 Så for at beskytte galvaniseringen, som er en brandgo idê
 ellers, så skal det tynde lag beskyttes med et lag SUVO, PAVA osv....
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  30-04-05 19:57 |  
  |   
            > Een i min familie har en Audi A4 fra 1995.
 > Han praler af den er så og så rustfri, pga.
 > den fine galvanisering, som desuden er
 > væsentlig tyndere end den tyndeste lak
 > på en Lada.
 >
 > Jeg fandt en rustplet på den idag. I hjørnet
 > ved bagddøren, ved overgangen til skærmkassen
 > fra panelet.
 
 Har den ikke 12 års rustgaranti?? ;)
 
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Olesen (30-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  30-04-05 20:12 |  
  |   
            
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4273d50c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 > Har den ikke 12 års rustgaranti?? ;)
 
 Jo. Han går meget op i bilen og jeg er spændt
 på at se den næste gang, om han tog det til sig,
 og får det lavet...Det interessant er blot,
 at stedet ikke er et sted en fod ku' ha' været på,
 men et helt almindelig hjørne, hvor biler i en anden
 rust-klasse burde vise problemer..men ikke en A4..
 Men igen, det er jo en drøm at ha' en Audi,
 som er galvaniseret..blot ikke hvis man er den
 uheldige, som rammes af .... rusten...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  01-05-05 16:48 |  
  |   
            > Men igen, det er jo en drøm at ha' en Audi,
 > som er galvaniseret..blot ikke hvis man er den
 > uheldige, som rammes af .... rusten...
 
 Nej - det er meget uheldigt!!
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  01-05-05 17:11 |  
  |   
            > Det interessante er blot,
 > at stedet ikke er et sted en fod ku' ha' været på,
 > men et helt almindelig hjørne, hvor biler i en anden
 > rust-klasse burde vise problemer..
 
 En dør kan jo lukkes sammen om mange ting - og så kan hverken lak, 
 galvanisering eller mange andre ting nødvendigvis hjælpe - uanset det er en 
 Audi.
 
 Audi A4 er generelt hamrende ruststærk.
 
 /Jan W Nielsen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Olesen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  01-05-05 17:32 |  
  |   
            
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4274ff1e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Det interessante er blot,
 > > at stedet ikke er et sted en fod ku' ha' været på,
 > > men et helt almindelig hjørne, hvor biler i en anden
 > > rust-klasse burde vise problemer..
 >
 > En dør kan jo lukkes sammen om mange ting - og så kan hverken lak,
 > galvanisering eller mange andre ting nødvendigvis hjælpe - uanset det er
 en
 > Audi.
 
 Det er nok rigtigt, men en Audi ruster
 altså også, selvom den er galvaniseret.
 
 
 > Audi A4 er generelt hamrende ruststærk.
 
 Ja, og Toyota skal næsten aldrig på værksted.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jan W Nielsen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  01-05-05 22:11 |  
  |   
            > Det er nok rigtigt, men en Audi ruster
 > altså også, selvom den er galvaniseret.
 
 Men det går ufatteligt langsomt sammenlignet med stort set alle andre biler.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Olesen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  01-05-05 22:31 |  
  |   
            
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4275456d$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Det er nok rigtigt, men en Audi ruster
 > > altså også, selvom den er galvaniseret.
 >
 > Men det går ufatteligt langsomt sammenlignet med stort set alle andre
 biler.
 
 Og da galvaniseringen er så tynd, så er der al mulig grund
 til at gi' det et dæk/slidlag af eet eller andet produkt
 hvis en sten sku' slå hul i laget.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jørgen M. Rasmussen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  01-05-05 17:04 |  
  |   
            
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 
 >
 > Har den ikke 12 års rustgaranti?? ;)
 >
 Jo, = den har 12 år til at ruste i ;). ALLE BILER RUSTER, det er kun et 
 sprgsm. om tid, er de galvaniseret som Audi, Skoda går der lidt længere ;). 
 Behh. med fx. Dinitrol, Mercasol er anbefalesesvædigt. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  01-05-05 17:04 |  
  |   
            > Jo, = den har 12 år til at ruste i ;). ALLE BILER RUSTER, det er kun
 > et sprgsm. om tid, er de galvaniseret som Audi, Skoda går der lidt
 > længere ;). Behh. med fx. Dinitrol, Mercasol er anbefalesesvædigt.
 
 .... hvis man har bilen i så lang tid :)
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jørgen M. Rasmussen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  01-05-05 17:58 |  
  |   
            
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 > ... hvis man har bilen i så lang tid :)
 >
 Det er jo dét , man skal overveje. Hvis man kun vil beholde den i  <4-5 år, 
 kommer pengene ikke igen. Mine erfaringer mht. Skoda er at bagklappen er 
 udsat, og rygter siger at Gålf IV har det lige sådan, så mon ikke Seat også 
 har "eksem"? ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Olesen (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  01-05-05 17:13 |  
  |   
            
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:4274fdbf$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 > >
 > > Har den ikke 12 års rustgaranti?? ;)
 > >
 > Jo, = den har 12 år til at ruste i ;). ALLE BILER RUSTER, det er kun et
 > sprgsm. om tid, er de galvaniseret som Audi, Skoda går der lidt længere
 ;).
 > Behh. med fx. Dinitrol, Mercasol er anbefalesesvædigt.
 
 Jeg gad vide, om der er noget der hedder SUVO
 over hos alle jer ænder ?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Thomas (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  01-05-05 17:14 |  
  |   
            >> Jo, = den har 12 år til at ruste i ;). ALLE BILER RUSTER, det er kun
 >> et sprgsm. om tid, er de galvaniseret som Audi, Skoda går der lidt
 >> længere ;). Behh. med fx. Dinitrol, Mercasol er anbefalesesvædigt.
 >
 > Jeg gad vide, om der er noget der hedder SUVO
 > over hos alle jer ænder ?
 
 Det er der ;)
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  01-05-05 16:25 |  
  |   
            
 "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427350f5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > fordelen ved pava er at det er et olieprodukt der aldrig størkner - 
 > Dinitrol størkner op med tiden - jeg foretrækker PAVA
 
 Tværtimod er det omvendt.
 
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            ena (01-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : ena | 
  Dato :  01-05-05 20:20 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4274f4b4$0$195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:427350f5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >> fordelen ved pava er at det er et olieprodukt der aldrig størkner - 
 >> Dinitrol størkner op med tiden - jeg foretrækker PAVA
 >
 > Tværtimod er det omvendt.
 >
 Sludder jeg har arbejdet med biler profesionelt i 20+ år og aldrig set Pava 
 størkne - det er løse påstande du kommer med. Pava løber af bunden med tiden 
 da det er et rent olieprodukt - det kan ganske enkelt ikke størkne men det 
 kan voksprodukterne. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |