| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Passat TDI 1,9 110 HK 1999 Fra : JorgenJ | 
  Dato :  28-04-05 11:46 |  
  |   
            Jeg er blevet tilbudt ovennævnte bil, den har kørt lidt mere end 200000 km. 
 Hvad skal man passe på? Den har soltag og vinterdæk, men ikke A/C. Hvor bør 
 prisen ligge? Jeg forestiller mig omkring Kr 150000
 Mvh Jørgen J 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           David Bjergsø (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Bjergsø | 
  Dato :  28-04-05 12:44 |  
  |   
            "JorgenJ" <jorgenj@dontthinksotdcadsl.dk> wrote in message 
 news:4270b0ea$1@news.wineasy.se...
 > Jeg er blevet tilbudt ovennævnte bil, den har kørt lidt mere end 200000 
 > km. Hvad skal man passe på? Den har soltag og vinterdæk, men ikke A/C. 
 > Hvor bør prisen ligge? Jeg forestiller mig omkring Kr 150000
 > Mvh Jørgen J
 
 Jeg ville slå til til den pris .... men det gjorde jeg jo så også i går .. 
 det var dog en 1.8 benzin version fra '98, st car .... får den i morgen, og 
 glææææææææææder mig
 139.900,- var prisen i øvrigt .. samme kilometerantal
 
 Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega 
 besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...
 
 /David 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jake (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  28-04-05 12:57 |  
  |  
 
            David Bjergsø wrote:
 > Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega 
 > besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...
 Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på 
 den fjollede måde    (Dukker sig)
 /Jake
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Andersen (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Andersen | 
  Dato :  28-04-05 13:40 |  
  |  
 
            > > Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega
 > > besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...
 >
 > Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på
 > den fjollede måde    (Dukker sig)
 >
 Franske biler har det også sjovt   
/Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jake (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  28-04-05 15:41 |  
  |  
 
            Kim Andersen wrote:
 > Franske biler har det også sjovt   
nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet   
/Jake
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  28-04-05 16:14 |  
  |  
 
            Hejsa!
 Jake skrev:
 > nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet   
Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jørgen M. Rasmussen (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  28-04-05 18:56 |  
  |   
            
"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 > Jake skrev:
 >
 >> nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet   
>
 > Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende   
>
 Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste fejl 
 = udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst udfordrerne 
 for økonomien ;))). 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jake (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  29-04-05 17:01 |  
  |   
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste fejl 
 > = udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst udfordrerne 
 > for økonomien ;))). 
 
 *LOL*
 Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.
 Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger 
 påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i 
 tilsvarende stand/alder
 
 /Jake
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Brian (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  29-04-05 17:44 |  
  |  
 
            Hejsa!
 Jake skrev:
 > Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.
 Man vænner sig hurtigt til tyske biler   
> Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
 > påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i
 > tilsvarende stand/alder
 For ikke længe siden blev der postet noget fra en svensk undersøgelse.
 Der lå lutter franske (PSA) biler i top....
 Men hvem afgør om dét er en seriøs kilde ? Dig ?   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Jake (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  02-05-05 12:08 |  
  |  
 
            Brian wrote:
 > Man vænner sig hurtigt til tyske biler   
og hvor hurtigt de ruster   . Min forrige bil, der var en Opel rustede 
 hurtigere end en formel1 bil kunne rende
 > For ikke længe siden blev der postet noget fra en svensk undersøgelse.
 > Der lå lutter franske (PSA) biler i top....
 er det den her du refererer til:
 http://www3.lansforsakringar.se/NR/rdonlyres/ewqei32o5cgtnghrzsflab7vtgvb4xrwmjjbher5g5xk2emvw34kqq7e3dcdmt7bfsvyuv7jsawutgzyzlbd5de2euf/maskinskaderapport_ny.pdf
I så fald skal du pudse læsebrillen, eller genopfriske dit svenskkursus. 
 Her står tydeligt at læse at PSA biler klarer sig bedre end:
 Opel, Audi, VW, BMW, Mercedes
 > Men hvem afgør om dét er en seriøs kilde ? Dig ?   
Nemlig ja   
> /Brian 
 /Jake
 "Det største problem med tyske biler er at de er så røvkedelige at man 
 falder i søvn bag rattet".   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jørgen M. Rasmussen (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  29-04-05 17:54 |  
  |   
            
 "Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger 
 > påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i 
 > tilsvarende stand/alder
 >
 Det er nok ikke så meget mængden, eller reservedelspriserne, men de er 
 berygtede for deres EL.FEJL. Og de er svære at håndtere i "perlegruset" ;)). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 TDN (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  29-04-05 17:58 |  
  |   
            
 "Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42725a48$0$73756$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Jørgen M. Rasmussen wrote:
 >> Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste 
 >> fejl = udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst 
 >> udfordrerne for økonomien ;))).
 >
 > *LOL*
 > Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.
 > Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger 
 > påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i 
 > tilsvarende stand/alder
 >
 > /Jake
 
 Tja, når PSA-koncernen (Citroën og Peugeot)selv melder ud at der er alt for
 mange fejl på deres biler må der vel være noget om det....
 
 Mvh
 Thomas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  KASO (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  02-05-05 08:00 |  
  |   
            
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:_Htce.272$EQ5.118@news.get2net.dk...
 >
 > "Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 > news:42725a48$0$73756$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > >> Jeg vil kalde det udfordrerne: Udfordrerne for fantasien, gæt den næste
 > >> fejl = udfordrerne for nerverne, hvornår kommer den, og ikke mindst
 > >> udfordrerne for økonomien ;))).
 > >
 > > *LOL*
 > > Hvis der ikke skal mere til at udfordre din fantasi er jeg imponeret.
 > > Lad os nu se noget statistik fra en seriøs kilde, der underbygger
 > > påstandene om at franske biler går mere i stykker end andre biler i
 > > tilsvarende stand/alder
 > >
 > > /Jake
 >
 > Tja, når PSA-koncernen (Citroën og Peugeot)selv melder ud at der er alt
 for
 > mange fejl på deres biler må der vel være noget om det....
 
 Hvis du kigger nogle dage tilbage, kan du finde en post, hvor du vil se, at
 VW, BMW og Mercedes også har meldt ud, at de har for mange fejl - så det må
 der vel så også være noget om ...?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Jake (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jake | 
  Dato :  02-05-05 12:38 |  
  |  
 
            KASO wrote:
 >>Tja, når PSA-koncernen (Citroën og Peugeot)selv melder ud at der er alt
 > 
 > for
 > 
 >>mange fejl på deres biler må der vel være noget om det....
 > 
 > 
 > Hvis du kigger nogle dage tilbage, kan du finde en post, hvor du vil se, at
 > VW, BMW og Mercedes også har meldt ud, at de har for mange fejl - så det må
 > der vel så også være noget om ...?
 Exactly my point!! Selvfølgeligt har PSA biler fejl, MEN de er ikke 
 meget værre eller bedre end de højt besungne tyskere. Til gengæld er de 
 sjovere at køre i og ikke nær så kedelige   
/Jake
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               KASO (02-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  02-05-05 08:01 |  
  |   
            
"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:4270fd8d$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hejsa!
 >
 > Jake skrev:
 >
 > > nej nej! Franske biler er sjove at køre!!! det er noget helt andet   
>
 > Du kalder det sjov, jeg kalder det...hmmm.... spændende   
>
 > /Brian
 >
 Jeg synes da, at det er mere "spændende" at køre sådan en Passat: "Gad vide,
 om den vil bremse _denne_ gang?"     
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Christensen (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christensen | 
  Dato :  28-04-05 19:09 |  
  |  
 
            >
 > Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på 
 > den fjollede måde    (Dukker sig)
 >
 Der er sgutte rem på min propel !
 /f christensen
 320d Touring '02 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Lars Knudsen (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Knudsen | 
  Dato :  28-04-05 19:42 |  
  |  
 
            Hej,
 On Thu, 28 Apr 2005 20:09:03 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
 wrote:
 >> Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på 
 >> den fjollede måde    (Dukker sig)
 >Der er sgutte rem på min propel !
 >/f christensen
 >320d Touring '02 
 Ditto..
 Lars - 530dA touring '02
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  29-04-05 08:36 |  
  |  
 
            >> Sørg lige for at få skiftet tandremmen, det er dyrt at få gjort og mega 
 >> besværligt .. hele fronten skal af, i hvertfald på benzin udgaven...
 >
 > Tsk, Tsk Det er da kun tyskere, der kan finde på at konstruere biler på 
 > den fjollede måde    (Dukker sig)
 >
 Bunder nok i at motoren ligger på langs i sådan en dunk.
 Det tager iøvrigt ikke mange minutter at pille fronten af bilen, den er 
 konstrueret til at skulle af ved store serviceeftersyn.
 Og når først fronten er afmonteret er der direkte tilgang til rem og pumper, 
 da man ikke skal stå at rode nede ved siden af nogle vanger der går helt tæt 
 op til motoren.
 Det er faktsik ret hurtigt at skifte tandrem og vandpumpe på en Passat.
 Jeg er dog ikke i tvivl om at SMC gerne vil bilde kunderne ind at det tager 
 en 4-5 timer.
 Svjv. er afmontering af fronten standard procedure på mange biler nu om 
 stunder.
 På VW har det været brugt siden Golf III.
 -- 
 /Claus
 Nu med ny Golf TDI.
 http://vwfanatic.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             David Bjergsø (29-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Bjergsø | 
  Dato :  29-04-05 09:18 |  
  |   
            
 > Det er faktsik ret hurtigt at skifte tandrem og vandpumpe på en Passat.
 > Jeg er dog ikke i tvivl om at SMC gerne vil bilde kunderne ind at det 
 > tager en 4-5 timer.
 >
 > Svjv. er afmontering af fronten standard procedure på mange biler nu om 
 > stunder.
 > På VW har det været brugt siden Golf III.
 
 Interessant læsning .... nu ved du/i så hvem der er nødt til at pille 
 fronten af i weekenden ... af samme årsag som hunde slikker sig på deres 
 kønsdele ... fordi de kan ... ;) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           T. Hartung (28-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : T. Hartung | 
  Dato :  28-04-05 19:38 |  
  |  
 
            "JorgenJ" <jorgenj@dontthinksotdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4270b0ea$1@news.wineasy.se...
 > Jeg er blevet tilbudt ovennævnte bil, den har kørt lidt mere end 200000 
 > km. Hvad skal man passe på?
 >
 en 99'er er af den bedre årgang - tidligere kunne der være mange elektriske 
 fejl - men skulle være rettet fra 1999 modellerne.
 Bremserne har været et problem p.g.a fugt/salt - der skulle gerne være sat 
 "vinger" på ved forhjulene der har til funktion at lede vandet væk fra 
 skiven - kan give bremsesvigt - uha det er grimt - selv med vinger kan der 
 ved længere tids motorvejskørsel i fugtigt vejr være lidt problemer - er 
 løst med den nye Passat der selv tørre skiven af nu og da   ))
 Manchetter bør tjekkes - tandremme på diesel er oftere (60.000 km) en på 
 benziner (120.000 km).
 Har haft min Passat i 5 år og den har nu kørt 167.000 km og det har stort 
 set været helt fejlfri måtte lige skifte luftmassemåleren og et hjulleje 
 ellers nul problemer - samme udstødning, støddæmper o.s.v. og den køre 
 stadig fantastisk - og øhhhh få dig gerne en fartpilot monteret - de er 
 billige til sådan en vogn ca. 1.800 kr. alt incl.
 Kikker selv lidt efter den nye model - Varianten kommer til efteråret - men 
 kan pt. næsten ikke nænne og skille mig af med min - den fejler jo intet og 
 køre herligt !
 og øhh ikke Taxa-modeller - har hørt at de har problemer med slidte døre og 
 sæder alle disse ind og udstigninger er Passater ikke bygget til - man 
 stiger ind når man køber bilen hos forhandleren og ud igen når man sælger 
 den   ))
 God fornøjelse !
 -- 
 mvh.
 T. Hartung
 VW Passat 1,8T - Hobby 545TK  Prestige
 www.sitecenter.dk/hartung 
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |