|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Den sikreste bil på de svenske veje 2005! ~ Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  25-04-05 07:49
 | 
 |  | 
 
            Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller 
 rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i år 
 hele to vindere. Og ikke overraskende er det to Saab'er, nemli' Saab 9-5 og 
 Saab 9-3:
http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm Det er interessant at se, at en bil som Saab 9-3, klarer sig bedre i 
 virkelige ulykker, end f.eks. Renault Laguna, til trods for Rebnault'en har 
 en bedre EuroNCAP-rating. (ikke KASO    )
 Hele rapporten kan hentes hér:
http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf Vil man læse generelt om det forskellige sikkerhedsudstyr i moderne biler, 
 kan det ses hér:
http://www.folksam.se/forskning/trafik/skyddssystem.htm "Folksamlistan grundar sig på 94 100 bilkrockar som inträffat 1994-2004. Den 
 visar hur olika bilmodeller klarat att skydda personerna i bilen i en 
 tvåbilskollision. Vi kan konstatera att vilken bilmodell du åker i är 
 avgörande för vilka konsekvenser en olycka får."
 Du kan finde DIN bil hér:
http://www.folksam.se/forskning/index.htm Hér er en overskuelig liste over alle testede biler:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,634613,00.html -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
            
             |  |  | 
  Kim Kristensen (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  25-04-05 16:28
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:426c92d4$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller
 > rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i
 år
 > hele to vindere. Og ikke overraskende er det to Saab'er, nemli' Saab 9-5
 og
 > Saab 9-3:
 > http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm >
 > Det er interessant at se, at en bil som Saab 9-3, klarer sig bedre i
 > virkelige ulykker, end f.eks. Renault Laguna, til trods for Rebnault'en
 har
 > en bedre EuroNCAP-rating. (ikke KASO    )
 >
 > Hele rapporten kan hentes hér:
 > http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf >
 > Vil man læse generelt om det forskellige sikkerhedsudstyr i moderne biler,
 > kan det ses hér:
 > http://www.folksam.se/forskning/trafik/skyddssystem.htm >
 > "Folksamlistan grundar sig på 94 100 bilkrockar som inträffat 1994-2004.
 Den
 > visar hur olika bilmodeller klarat att skydda personerna i bilen i en
 > tvåbilskollision. Vi kan konstatera att vilken bilmodell du åker i är
 > avgörande för vilka konsekvenser en olycka får."
 >
 > Du kan finde DIN bil hér:
 > http://www.folksam.se/forskning/index.htm >
 > Hér er en overskuelig liste over alle testede biler:
 > http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,634613,00.html >
 > -- 
 > ----------------------------------------------------------
 > Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 >
 >
 Hos onkel Sam laver de også en men tæller kun dem der ikke overlever
http://www.iihs.org/srpdfs/sr4003.pdf Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  BJ (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  25-04-05 16:37
 | 
 |  | 
 "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:426d0d3b$0$73743$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Hos onkel Sam laver de også en men tæller kun dem der ikke overlever
 
 Som fører af en større potte, skal jeg så vælge en Mercedes E-klasse.
 
 Der har størst mulig chance for at overleve, så jeg stadig kan betale min
 skat......
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kim Kristensen (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  25-04-05 17:08
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 news:426d0ea1$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse
 > news:426d0d3b$0$73743$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Hos onkel Sam laver de også en men tæller kun dem der ikke overlever
 >
 > Som fører af en større potte, skal jeg så vælge en Mercedes E-klasse.
 >
 > Der har størst mulig chance for at overleve, så jeg stadig kan betale min
 > skat......
 >
 > -- 
 > Bjørn J.
 >
 >
 Det glæder mig overordentligt at se der stadig findes mennesker som dig BJ,
 mennesker som sætter de samfundsmæssige forpligtelser over ligegyldige og
 overvurderede begreber som køreglæde og komfort    Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
    BJ (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  25-04-05 17:42
 | 
 |  | 
 "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:426d16a1$0$73803$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 KLIP
 >> > Hos onkel Sam laver de også en men tæller kun dem der ikke overlever
 >>
 >> Som fører af en større potte, skal jeg så vælge en Mercedes E-klasse.
 >>
 >> Der har størst mulig chance for at overleve, så jeg stadig kan betale min
 >> skat......
 > Det glæder mig overordentligt at se der stadig findes mennesker som dig 
 > BJ,
 > mennesker som sætter de samfundsmæssige forpligtelser over ligegyldige og
 > overvurderede begreber som køreglæde og komfort    Det er vi jo nogen, der skal..... ellers går systemet i stå og de stakkels 
 mennesker står uden nogen form for indtægt....   -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
  Olesen (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  25-04-05 17:18
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:426c92d4$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller
 > rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i
 år
 
 Ja, at Sierra er mere sikker end:
 
 Carina E  92-98
 Avensis   98-03
 Vectra    89-95
 Volvo 340-440 serien
 Passat   89-96
 
 ...kom gonnok bag på mig...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  25-04-05 17:34
 | 
 |  | 
 
            Hejsa!
 Henrik B. skrev:
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den -
 > eller rettere DE - sikreste biler på de svenske veje.
 > Du kan finde DIN bil hér:
 > http://www.folksam.se/forskning/index.htm Hvordan dælen tager de højde for at bilerne er forskelligt udstyret
 mht. sikkerhed ? Det gælder da især i ældre biler.....
 /Brian 
            
             |  |  | 
  KASO (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  25-04-05 18:52
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:426c92d4$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller
 > rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i
 år
 > hele to vindere. Og ikke overraskende er det to Saab'er, nemli' Saab 9-5
 og
 > Saab 9-3:
 > http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm >
 "Blandt de blinde, er den enøjede konge!"
 Hvor mange af bilerne i undersøgelsen er af "nyeste generation" - dvs.
 Toyota, Citroën, Renault, m.fl. med 5 stjerner? Disse biler, der har været
 på markedet i op til 4 år, optræder ikke, da det statistiske grundlag er for
 beskedent. Saab'erne konkurrer dermed med gamle biler - før øvrige fabrikker
 fik øjnene op for sikkerhed.
 > Det er interessant at se, at en bil som Saab 9-3, klarer sig bedre i
 > virkelige ulykker, end f.eks. Renault Laguna, til trods for Rebnault'en
 har
 > en bedre EuroNCAP-rating. (ikke KASO    )
 Jeg er skuffet over dig!     Endnu engang falder du i, og læser ikke den undersøgelse, du linker til.
 _Ingen_ af de nyere Renault'er med 5 stjerner optræder i undersøgelsen - den
 Laguna, du hånligt henviser til, fik 2½ stjerne i EuroNCAP - men er trods
 alt placeret i bedste gruppe i undersøgelsen. Modellen udgik - som skrevet
 står i undersøgelsen - i 2001!
            
             |  |  | 
  Chr (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chr
 | 
 Dato :  25-04-05 20:06
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:426c92d4$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller 
 > rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i 
 > år hele to vindere. Og ikke overraskende er det to Saab'er, nemli' Saab 
 > 9-5 og Saab 9-3:
 > http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm >
 > Det er interessant at se, at en bil som Saab 9-3, klarer sig bedre i 
 > virkelige ulykker, end f.eks. Renault Laguna, til trods for Rebnault'en 
 > har en bedre EuroNCAP-rating. (ikke KASO    )
 >
 Klart det er jo gammelmands biler,-folk der kører meget lidt og meget 
 langsomt...hvis man byttede bil så dem med Renaulten fik Saab'en så ville 
 Renaulten være mest sikker...
            
             |  |  | 
  BJ (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  25-04-05 20:17
 | 
 |  | 
 "Chr" <ask@formail.dk> skrev i en meddelelse
 news:426d3fa4$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Klart det er jo gammelmands biler,-folk der kører meget lidt og meget
 > langsomt...hvis man byttede bil så dem med Renaulten fik Saab'en så ville
 > Renaulten være mest sikker...
 
 Nu er er det ikke biler købt med danske afgifter, så mon ikke en masse unge
 kører i hurtige Saab/Volvoer og de "gamle" kører i bovlamme
 Renaulter/Fååårrrder....
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Eg Egemarke (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  26-04-05 06:34
 | 
 |  | 
 
            Faktisk er majoriteten herovre overvejende større biler ala´ Volvo og Saab. 
 Fiat er fx blot en niche mærke, og en sikker bil på de danske veje som Fiat 
 punto ser du næsten ikke i sverige !!
 De gider ganske enkelt ikke småbilerne, enten er det de helt små som Hyundai 
 Atos eller osse Volvo 940 mm
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk |  |  | 
    BJ (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-04-05 09:26
 | 
 |  | 
 "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:426dd2c0$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...
 
 KLIP
 
 > De gider ganske enkelt ikke småbilerne, enten er det de helt små som
 > Hyundai Atos eller osse Volvo 940 mm
 
 Hvem gider også sidde krøllet sammen, når man kan få en stor familiebil til
 rimelige priser.
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
     EjS (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  26-04-05 22:36
 | 
 |  | > Hvem gider også sidde krøllet sammen, når man kan få en stor familiebil
 til
 > rimelige priser.
 
 Ingen i Sverige tilsyneladende. Til gengæld bliver vi brandbeskattet for at
 bruge bilen herovre.
 
 Udenfor min lejlighed koster en p-plads ..... 20 kr/time mellem 08-22 og 2
 kr/time resten af døgnet. Glemmer man at betale har man en bøde i ruden før
 klokken 06 dagen efter. P-svinene kender ingen grænser.
 
 En p-licens koster fra 500 SEK pr. måned og opefter altefter hvor i byerne
 man vil parkere.
 
 Derudover: SEK 11.03 for en liter blyfri 95 (og sig nu ikke "jamen så er det
 jo kun xxx i danske kroner..." - det hjælper ligesom ikke når lønnen er i
 SEK). Derudover: +30 km/t og dit kørekort er færdig (sammen med din
 økonomi)...
 
 Til gengæld kvitterer vägverket med europas dårligste veje og vejarbejde
 omkring alle flaskehalsene (måske pigdækkene har en hel del af skylden -
 vores firmabiler har stadig pikdæk på!!)...
 
 OK - en del sure opstød. Ellers er det meget rart at køre rundt i en stor
 Volvo med aut. i Göteborg C.
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
      BJ (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-04-05 22:57
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:426eb436$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
 KLIP
 > OK - en del sure opstød. Ellers er det meget rart at køre rundt i en stor
 > Volvo med aut. i Göteborg C.
 Uhadada, potterne og forsikringerne er billige, resten er det rene møg..og 
 næsten sammenligneligt med danske forhold...   -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
      Jakob Jeppesen (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  27-04-05 13:55
 | 
 |  | EjS wrote:
 > > Hvem gider også sidde krøllet sammen, når man kan få en stor familiebil
 til
 > > rimelige priser.
 >
 > Ingen i Sverige tilsyneladende. Til gengæld bliver vi brandbeskattet for
 at
 > bruge bilen herovre.
 >
 > En p-licens koster fra 500 SEK pr. måned og opefter altefter hvor i byerne
 > man vil parkere.
 >
 > Derudover: SEK 11.03 for en liter blyfri 95 (og sig nu ikke "jamen så er
 det
 > jo kun xxx i danske kroner..." - det hjælper ligesom ikke når lønnen er i
 > SEK).
 
 Men har du prøvet et regne på hvor mange måneder du
 kan parkere og hvor mange liter du kan tanke med en
 forskelspris på ca. 290000dkk på en Volvo V70 i den
 mest skrabede udstyrsversion af 170hk modellen?
 
 /Jakob
 
 
 
 
 |  |  | 
       EjS (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  27-04-05 22:16
 | 
 |  | > Men har du prøvet et regne på hvor mange måneder du
 > kan parkere og hvor mange liter du kan tanke med en
 > forskelspris på ca. 290000dkk på en Volvo V70 i den
 > mest skrabede udstyrsversion af 170hk modellen?
 >
 > /Jakob
 
 Det har jeg godt nok ikke. Lønniveauet er lavere i Sverige end det er i DK -
 det kompenserer skatten og bilafgiften så for. Så jeg vil *gætte* på at du
 har lidt større rådighedsbeløb end det du ville have med samme bil i DK...
 Jeg vil tro jeg kan få en V70 170 Hk og lidt ekstraudstyr til omkring 250k i
 Sverige - den koster +525k i DK plus som BJ nævner så er prisen for ansvar
 og kasko i S cirka den samme som ansvar alene i DK (til gengæld har mange i
 S delvis kasko - der findes mange forskellige typer af forsikringer). Man
 ser bestemt flere eksotiske biler herovre men de fleste mennesker med et
 normalt forhold til biler har en standard Volvo, SAAB eller en tysk bil med
 et par år på bagen med lidt større motor og udstyr end i DK.
 
 Principielt går jeg også ind for at betale efter "forbrug" men det synes
 bare mere trælst hele tiden at skulle op med pungen end at betale en fast
 månedlig ydelse på et billån.
 
 Iøvrigt så er netop den 170 Hk 2.4 en god motor med en sund lyd når den får
 lidt at leve af. Men helt ærligt - så vender man sig altså til fornemmelsen
 af "luksusbil". Jeg har kørt testkørsel i efterhånden en uges tid ...
 skiftevis i en XC70 2.5T med læder, aut, RTI (navigation etc.), subwoofer
 osv. og en FH12 Globetrotter XL (!!!) med 460 Hk, i-shift og
 luftaffjedring - og man tænker altså ikke over at det er "en dyr bil i DK"
 når der holder 1000 nye af samme slags på p-pladsen ved siden af - så er det
 ligesom lidt mindre specielt.
 
 De sidste dage har jeg kørt på prøvebane sammen med et hel hold af XC90
 V8'ere og en enkelt R-model. De lyder til gengæld rigtig sunde når de bliver
 rykket ned ad langsiderne (og jeg mener virkelig rykket!). Det er
 udelukkende i kundernes interesse!
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
        BJ (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  27-04-05 23:37
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:4270011a$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...
 
 KLIP
 
 > De sidste dage har jeg kørt på prøvebane sammen med et hel hold af XC90
 > V8'ere og en enkelt R-model. De lyder til gengæld rigtig sunde når de
 > bliver
 > rykket ned ad langsiderne (og jeg mener virkelig rykket!). Det er
 > udelukkende i kundernes interesse!
 
 Kan du ikke bede Volvo om nogle billige reservedele alternativt en
 kreditnota sådan blot i kundens interesse..;)..?
 
 Min S80 har nye fejl ca. hver måned..og ender op med at have kostet 2.
 
 --
 Bjørn J.
 
 
 
 
 |  |  | 
         EjS (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  27-04-05 23:49
 | 
 |  | > > De sidste dage har jeg kørt på prøvebane sammen med et hel hold af XC90
 > > V8'ere og en enkelt R-model. De lyder til gengæld rigtig sunde når de
 > > bliver
 > > rykket ned ad langsiderne (og jeg mener virkelig rykket!). Det er
 > > udelukkende i kundernes interesse!
 >
 > Kan du ikke bede Volvo om nogle billige reservedele alternativt en
 > kreditnota sådan blot i kundens interesse..;)..?
 >
 > Min S80 har nye fejl ca. hver måned..og ender op med at have kostet 2.
 >
 
 Hmm - fejl i diagnosesystemet, eller sådan rigtige fejl? Det er sgu da for
 trælst når især Volvo går så meget op i aftermarket.
 
 Har du prøvet at få opdateret SW til diverse moduler? Hvis samme fejl er
 opstået 3 eller flere gange bør du hidse dig rigtigt meget op over for
 importøren. Hvor gammel er bilen?
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
          BJ (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-04-05 00:25
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:427016dc$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
 KLIP
 > Hmm - fejl i diagnosesystemet, eller sådan rigtige fejl? Det er sgu da for
 > trælst når især Volvo går så meget op i aftermarket.
 Nope, jeg har ingen prøblemer i så hensenende.
 Om Volvo går op i aftermarket, har jeg på ingen måde kendskab til, men jeg 
 kan ikke klage på interessen fra min lokale forhandlers reservedelslager mv.
 Bilen er ganske sinpelt samlet af dårlige komponenter = læs noget billigt 
 lort.
 Alt hvad Volvs direktør sagde i på dansk DR 1 i 2002 er gået i stykker i min 
 bil.
 Hvad han ikke sagde, var at det gør en masse andre ting også.
 Senest er rudehejset i venstre fordør kolapset, trods det faktum der er 
 indbygge børneklemmesikring er trækarmen bøjet som blik.
 Højre fordørs hejs begynde også at te sig mærkeligt.
 > Hvor gammel er bilen?
 Den er fra 1999 og jeg har ejet den i 3 år altså fra 99.000 km.
 De 100.000 km. har kostet 1 kr. per km i reservedele og så skal du lægge 
 normalt vedlighold og service til.
 På den baggrund skal jeg *aldrig* have Volvo mere, med mindre jeg får en 
 klækkelig kompensation ved køb af en ny.
 Det er faktisk ganske trist, da jeg er umådelig glad for potten og den 
 ellers køre pragtfuldt (til mit temperament).
 Desværre en min ikke en ener, men er resultatet af elendig kvalitet fra 1998 
 til slut 2004, hvor kvalitetsstyringen skulle iht. samme Volvos direktør 
 skulle være under kontrol.
 Jeg ville helt ærlig skamme mig, hvis jeg var Volvo og lave sådan en elendig 
 kvalitet = noget værre lort som jo er markedsdokumenteret:
 http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,320925,00.html Jeg køber sandsynligvis ikke Volvo igen, men springer nok over til Mercedes 
 eller den markedsdokumenterede kvalitet fra BMW's 5-erserie.
 Om det bliver benzin eller diesel vil tiden vise.
 PS: Det er også kun et spørgsmål om tid, så stiger varmeblæseren helt af, 
 eller jeg ikke mere kan udholde den periodiske fløjten.
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
           EjS (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  28-04-05 10:09
 | 
 |  | > Om Volvo går op i aftermarket, har jeg på ingen måde kendskab til, men jeg
 > kan ikke klage på interessen fra min lokale forhandlers reservedelslager
 mv.
 >
 
 Ok - det er nok ikke den danske organisation. Selve fabrikken er ret
 opmærksom pga. især den amerikanske lovgivning hvor man kan få en ny bil i
 erstatning hvis samme fejl optræder gentagne gange...
 
 > Den er fra 1999 og jeg har ejet den i 3 år altså fra 99.000 km.
 >
 > De 100.000 km. har kostet 1 kr. per km i reservedele og så skal du lægge
 > normalt vedlighold og service til.
 
 Ikke rart. Det kan nok skyldes at Volvo Cars blev købt af Ford i 98 med en
 masse organisatoriske ændringer og et for hurtigt udviklingsprogram af S80
 hvor man brugte en masse nye teknologier på det tidspunkt (lidt ligesom
 D&C). Det er rigtig trist for dig men der er selvfølgelig ingenting at gøre
 når bilen er så gammel andet end det du selv nævner med aldrig at købe Volvo
 igen.
 
 > Desværre en min ikke en ener, men er resultatet af elendig kvalitet fra
 1998
 > til slut 2004, hvor kvalitetsstyringen skulle iht. samme Volvos direktør
 > skulle være under kontrol.
 
 Den danske direktør eller den "rigtige" direktør?
 
 
 Jeg håber du finder dig en bedre bil!
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
            BJ (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  28-04-05 11:06
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4270a83c$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
 KLIP
 > Den danske direktør eller den "rigtige" direktør?
 Den rigtige svenske direktør.
 Volvo har intet gjort for at afhjælpe, det har Saab da trods alt.
 Her er klippe med svenskeren, hvis det da ikke er fjernet fra serveren:
http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/tva_indslag/tvindexview.asp?id=38632 > Jeg håber du finder dig en bedre bil!
 Det er der ingen tvivl om jeg gør.
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
      Morten Lorenzen (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  28-04-05 00:05
 | 
 |  | 
 
            "EjS" <mailto:ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Den sikreste bil på de svenske veje 2005! (KASO)."
 > OK - en del sure opstød. Ellers er det meget rart at køre rundt i en stor
 > Volvo med aut. i Göteborg C.
 Hvis du en dag ser en silver BMW 325i E90, sænket, 17" og en storsmilende gut bag 
 rattet, så giv lige signal med horn og lygter, for så er det nok mig :)
 -M
 2005 BMW 325i E90
 Göteborg
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:62.135.155.106)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
       EjS (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  28-04-05 22:18
 | 
 |  | > Hvis du en dag ser en silver BMW 325i E90, sænket, 17" og en storsmilende
 gut bag
 > rattet, så giv lige signal med horn og lygter, for så er det nok mig :)
 
 Det skal jeg gøre. Jeg sidder i en hvid Volvo FH12 sættevognstrækker eller
 en V70 (eller er på cykel). Der er størst chance for at finde mig på ruten
 til og fra arbejde (Vasastan-Lundbystrand (Hisingen) :)
 
 God tur!
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
        Morten Lorenzen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  29-04-05 15:40
 | 
 |  | 
 
            "EjS" <mailto:ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Den sikreste bil på de svenske veje 2005! (KASO)."
 > Det skal jeg gøre. Jeg sidder i en hvid Volvo FH12 sættevognstrækker eller
 > en V70 (eller er på cykel). Der er størst chance for at finde mig på ruten
 > til og fra arbejde (Vasastan-Lundbystrand (Hisingen) :)
 Så er der rent faktisk en ret stor sandsynlighed. Bor umiddelbart det ene af 
 stederne :)
 
 > God tur!
 Tak i lige måde. Har i denne uge tilbagelagt:
 Goteborg-Sundsvall-Härnösand-Nyland-Stockholm-Göteborg... Nu er BMW'en da snart 
 kørt til. 8000 km på 3 uger    -M
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:62.135.158.252)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
         EjS (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  30-04-05 15:17
 | 
 |  | 
 
            > Tak i lige måde. Har i denne uge tilbagelagt:
 > Goteborg-Sundsvall-Härnösand-Nyland-Stockholm-Göteborg... Nu er BMW'en da
 snart
 > kørt til. 8000 km på 3 uger    Det var overvældende! Men rart at få vogntøjet kørt til.
 Jeg tror bare jeg kører med hornet i bund på vej til arbejde på mandag :)
 MVH EjS
            
             |  |  | 
          Morten Lorenzen (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  01-05-05 18:30
 | 
 |  | "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:4273935b$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Det var overvældende! Men rart at få vogntøjet kørt til.
 
 Jep, har faktisk rendt 8900 km nu :)
 
 > Jeg tror bare jeg kører med hornet i bund på vej til arbejde på mandag :)
 
 God idé, så gør jeg det samme. - Og dog, skal godt nok til Lidköping, så jeg
 tror det bliver anstrængende i længden :)
 
 -M
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Lorenzen (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  27-04-05 23:55
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 "Den sikreste bil på de svenske veje 2005! (KASO)."
 > Hej folkens, så er det afgjort af svenske Folksam, hvad der er den - eller 
 > rettere DE - sikreste biler på de svenske veje. Som det ses hér, er der i år 
 > hele to vindere. Og ikke overraskende er det to Saab'er, nemli' Saab 9-5 og 
 > Saab 9-3:
 Måske, men når jeg idag kører i min BMW 325i E90, tænker jeg tilbage på min 
 tidligere Saab 9-5 2,3t Vector som en køredynamisk katastrofe.(I direkte 
 sammenligning)
 -M
 En rigtig BMW har vel 6 cylindre...
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:62.135.155.106)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Henrik B. (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  28-04-05 08:46
 | 
 |  | 
 "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@spamYahoo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:004a01c54b7c$23c777f0$3a4d82d4@autoatlas.local...
 > Måske, men når jeg idag kører i min BMW 325i E90, tænker jeg tilbage på 
 > min
 > tidligere Saab 9-5 2,3t Vector som en køredynamisk katastrofe.(I direkte
 > sammenligning)
 Men tænker du stadig, hvis det har sagt smask?    -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
   Jan W Nielsen (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  28-04-05 09:55
 | 
 |  | 
 
            >> Måske, men når jeg idag kører i min BMW 325i E90, tænker jeg tilbage på 
 >> min
 >> tidligere Saab 9-5 2,3t Vector som en køredynamisk katastrofe.(I direkte
 >> sammenligning)
 > Men tænker du stadig, hvis det har sagt smask?    Det kan være, at BMW´ens langt bedre køreegenskaber forhindrer en kollision. 
   ....men er det ikke lidt åndet at måle tissemand med de to biler - de er jo 
 lavet til to vidt forskellige formål.
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
   Morten Lorenzen (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  01-05-05 18:26
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:427094cc$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Men tænker du stadig, hvis det har sagt smask?    Det tror jeg da, men jeg undgår helst at spise i bilen    -M 
            
             |  |  | 
  MAT (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MAT
 | 
 Dato :  28-04-05 22:44
 | 
 |  | > "Folksamlistan grundar sig på 94 100 bilkrockar som inträffat 1994-2004.
 > Den visar hur olika bilmodeller klarat att skydda personerna i bilen i en
 > tvåbilskollision. Vi kan konstatera att vilken bilmodell du åker i är
 > avgörande för vilka konsekvenser en olycka får."
 
 Testen viser mere noget om hvem der kører i hvilke biler, end selve bilernes
 sikkerhed. En ældre mindre BMW køres hårdt og hurtigt af yngre mænd og vil
 derfor have koden rød stort set uanset bilen sikkerhed, mens en ikke-sporty
 nobel Saab sjældent køres af yngre og slet ikke for hurtigt, så måske skulle
 man hellere kikke på hvilke typer der køber hvilke biler.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  29-04-05 09:20
 | 
 |  | 
 "MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
 news:4271593f$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Testen viser mere noget om hvem der kører i hvilke biler, end selve
 > bilernes sikkerhed. En ældre mindre BMW køres hårdt og hurtigt af yngre
 > mænd og vil derfor have koden rød stort set uanset bilen sikkerhed, mens
 > en ikke-sporty nobel Saab sjældent køres af yngre og slet ikke for
 > hurtigt, så måske skulle man hellere kikke på hvilke typer der køber
 > hvilke biler.
 
 *DYYYYYBT SUK*
 
 Tag nu lige en tur til Sverige makker - INDEN du kommer med den slags
 udtalelser!
 
 I Sverige er BMW'er nærmest nogle undermotoriserede sugemaskiner,
 sammenlignet med mange af den Volvo'er og Saab'er der drøner rundt, med unge
 knægte med langt over 300 Hk........kom igen!
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Lorenzen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Lorenzen
 | 
 Dato :  29-04-05 15:43
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Den sikreste bil på de svenske veje 2005! (KASO)."
 > I Sverige er BMW'er nærmest nogle undermotoriserede sugemaskiner, 
 > sammenlignet med mange af den Volvo'er og Saab'er der drøner rundt, med unge 
 > knægte med langt over 300 Hk........kom igen!
 Korrekt. Så sent som igår talte med jeg en gut i starten af 20'erne der havde en 
 S40 med lidt over 350HK. (3,3 liter og biturbo. - hjemme"fusk")
 -M
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:62.135.158.252)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
   KASO (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  29-04-05 18:15
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:4271ee19$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
 > news:4271593f$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Testen viser mere noget om hvem der kører i hvilke biler, end selve
 > > bilernes sikkerhed. En ældre mindre BMW køres hårdt og hurtigt af yngre
 > > mænd og vil derfor have koden rød stort set uanset bilen sikkerhed, mens
 > > en ikke-sporty nobel Saab sjældent køres af yngre og slet ikke for
 > > hurtigt, så måske skulle man hellere kikke på hvilke typer der køber
 > > hvilke biler.
 >
 > *DYYYYYBT SUK*
 >
 > Tag nu lige en tur til Sverige makker - INDEN du kommer med den slags
 > udtalelser!
 >
 > I Sverige er BMW'er nærmest nogle undermotoriserede sugemaskiner,
 > sammenlignet med mange af den Volvo'er og Saab'er der drøner rundt, med
 unge
 > knægte med langt over 300 Hk........kom igen!
 >
 > -- 
 Sjovt - jeg troede, at du havde glemt tråden - du har da slet ikke
 kommenteret på, at din overskrift er lettere vildledende - eller at dine
 konklusioner var forkerte, som jeg skrev    |  |  | 
 |  |