|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Opfølgning til diskussion om BMW og turbo Fra : Frederik
 | 
 Dato :  22-04-05 15:20
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-04-05 15:29
 | 
 |  | 
 "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse 
 news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768 >
 > Så er der tryk på møllen...
 >
 > Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt 
 > eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme motorstørrelse 
 > og ens registerladning.
 Det var da også på tide at fabrikkerne vågner op. Turbo er bare for fé og 
 det er så let at få endnu flere heste hvis man synes fabrikken har været 
 lidt for konservativ.
 Jeg ønsker den nye turboladet bil/motor held og lykke.....selv om det nok 
 bliver for dyr til de fleste danskere de næste 10 år.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Thomas H. (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  23-04-05 08:33
 | 
 |  | 
 "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse 
 news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768 >
 > Så er der tryk på møllen...
 >
 > Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt 
 > eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme motorstørrelse 
 > og ens registerladning.
 Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 335i 
 skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
 ....330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - den 
 første M3 havde 195    |  |  | 
  Ukendt (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-04-05 08:35
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:HSmae.172$uP6.24@news.get2net.dk...
 >
 > "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse 
 > news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768 >>
 >> Så er der tryk på møllen...
 >>
 >> Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt 
 >> eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme 
 >> motorstørrelse og ens registerladning.
 >
 > Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 
 > 335i skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
 > ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - 
 > den første M3 havde 195    Det er ellers ret ok, med så mange heste. (red. 911)
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Thomas Strandtoft (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  23-04-05 10:43
 | 
 |  | 
 
            "Thomas H." wrote:
 > Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 335i
 > skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
 Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
 i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
  ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
 M5'eren?
 > ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - den
 > første M3 havde 195    Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
 indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
 med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?    -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
   Thomas H. (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas H.
 | 
 Dato :  23-04-05 11:21
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse 
 news:426A18BA.20EAEB19@carftp.com...
 > Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
 > i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
 >   ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
 > M5'eren?
 Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4 liters 
 have 430 hk    > Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
 > indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
 > med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?    Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne 
 mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig 
 sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks 
 kørekort meget før .... logik for hvem? 
            
             |  |  | 
    Henrik B. (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  23-04-05 13:08
 | 
 |  | 
 "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:Hkpae.260$5E1.8@news.get2net.dk...
 >> Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
 >> indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
 >> med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?    >
 > Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne 
 > mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig 
 > sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks 
 > kørekort meget før .... logik for hvem?
 Det er da ganske enkelt. Bilen er blevet det ultimative statussymbol 
 (potensforlænger) - derfor.
 -- 
 --------------------------------
 Oliebrændere er til opvarmning! 
            
             |  |  | 
    Thomas Strandtoft (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  24-04-05 08:42
 | 
 |  | 
 
            "Thomas H." wrote:
 > >   ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
 > > M5'eren?
 > 
 > Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4 liters
 > have 430 hk    Det kan V8'eren garanteret nemt trimmes til, der er langt mere
 potentiale tilbage i den end i R6'eren.. Mærkepolitisk set er det
 dog svært at spå om, det bliver sikkert et eller andet gylle med
 at den ikke må have mere effekt end storebroderen..
 > Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne
 > mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig
 > sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks
 > kørekort meget før .... logik for hvem?
 Er det ikke mere en joke fra fabrikanternes side? Med det
 politiske klima de udvikler biler til, ikke kun i dk, men
 generelt, så er det jo gak at lave biler der først bliver sjove
 over 200 km/t. Et eller andet sted er koreanerne og japanerne inde
 på noget når de bygger små 600 ccm trecylindrede sportsvogne,
 biler man kan "fyre af" og "ræse" i uden at ende med at stå til
 offentlig spanking på byens torv. At folk så hellere vil have en
 kæmpe Audi hvor de skal køre med konstant varsom speederpedal er
 ikke noget jeg kan få til at give mening..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
     Frederik (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frederik
 | 
 Dato :  24-04-05 10:58
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message 
 news:426B4DC0.59030CCB@carftp.com...
 > "Thomas H." wrote:
 >
 >> >   ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
 >> > M5'eren?
 >>
 >> Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4 
 >> liters
 >> have 430 hk    >
 > Det kan V8'eren garanteret nemt trimmes til, der er langt mere
 > potentiale tilbage i den end i R6'eren.. Mærkepolitisk set er det
 > dog svært at spå om, det bliver sikkert et eller andet gylle med
 > at den ikke må have mere effekt end storebroderen..
 >
 SNIP
 Nu har den vuværende storebroder jo 507 hk, så 430 kunne vel godt forsvares.
 I starten taltes om 400 hk. Men nu den nye RS4 har overskredet dette antal, 
 er det vel et åbent spørgsmål.
 Hvis BMW mener, at den standard M3 skal konkurrere med S4'eren (344), kan 
 den vel godt blive på 400-410, hvorefter en CSL udgave kunne få noget 
 ekstra. Er sigtet derimod at konkurrere med RS4eren, kommer den vel lidt 
 højere op.
 Egentlig er det lidt omsonst en forskel på 410 og 425 hk er vel som 
 forskellen på 41 og 42,5. Men der ved man jo også, hvilken en man helst vil 
 ha'... :)
 Mvh.
 Frederik
 Mvh.
 Frederik 
            
             |  |  | 
   Ukendt (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-04-05 13:52
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse 
 news:426A18BA.20EAEB19@carftp.com...
 > "Thomas H." wrote:
 >
 >> Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 
 >> 335i
 >> skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
 >
 > Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
 > i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
 >   ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
 > M5'eren?
 >
 >> ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - 
 >> den
 >> første M3 havde 195    >
 > Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
 > indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
 > med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?    Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor 
 del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje     --
 Tom
            
             |  |  | 
    Thomas Strandtoft (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  24-04-05 08:46
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor
 > del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje     Er det nu også i virkeligheden "en stor del af motorvejene" der
 har fri hastighed længere? Jeg synes at have hørt, at det samlede
 antal km med fri hastighed er dalet temmeligt meget, og at det
 reelt kun er en håndfuld stækninger der stadig har det? 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
     Ukendt (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-04-05 09:31
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse 
 news:426B4ECE.FA920305@carftp.com...
 > Tom wrote:
 >
 >> Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor
 >> del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje     >
 > Er det nu også i virkeligheden "en stor del af motorvejene" der
 > har fri hastighed længere? Jeg synes at have hørt, at det samlede
 > antal km med fri hastighed er dalet temmeligt meget, og at det
 > reelt kun er en håndfuld stækninger der stadig har det?
 Fra grænsen til Hockenheim er det meste med fri hastighed. Det samme er 
 adskillige hundrede Km mellem Hamborg og Berlin. Mellem Hamborg og Holland 
 er ca. halvdelen med fri hastighed.
 Men kører man nede i Ruhr området så er det rigtig nok at der er mange 
 begrænsninger,.......hvilket også er ligemeget da trafikken er så overdrevet 
 voldsom at man konstant sidder fast i bilkøer.
 Heldigvis er de vigtige store hovedårer med fri hastighed. A7 er et godt 
 eksempel.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
 |  |