Hvilket lydkort???
Fra : TNM

Dato : 28-05-01 16:06

Hejsa,

Jeg skal ud og have et nyt lydkort, og så var det at jeg
bare lige ville høre nogle kloge ord fra gruppen -:))
Det skal bruges til spil, og det må ikke koste over
1000 kr.

hvad vil DU anbefale (evt. erfaringer..)

på forhånd tak.....

Hilsen

TNM

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-05-01 16:22

SB512 er et ganske udemærket godt og det er SBLive oxo... edbpriser.dk er
din ven ;)

/Peter

TNM <tnm@e-mail.dk> skrev i en news:9etphh$8tl$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-05-01 16:27

godt - kort... ved ikke lige hvad jeg tænkte på der.. hehe

Peter Jensen <cfp9345@vip.cybercity.dk> skrev i en

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-05-01 16:40

"TNM" <tnm@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det skal bruges til spil, og det må ikke koste over
> 1000 kr.
>
> hvad vil DU anbefale (evt. erfaringer..)

Jamen, så er der kun tre muligheder:

1. Creative Soundblaster Live 5.1. Koster ca. 700 kr.
2. Creative Soundblaster Live 1024. Koster ca. 450-500 kr.
3. Terratec DMX X-Fire 1024. Koster ca. 500 kr.

Terratec er det bedste kort af disse til spil, idet det understøtter flere
avancerede 3D lydeffekter end Creative Soundblaster Live!, heriblandt
MacroFX, Aureal A3D 1.0 smat selvfølgelig EAX 1.0 og 2.0. Til gengæld er det
det kun digital 4.1 kompatibelt, hvilket dog ikke betyder noget med mindre
du skal bruge et desktop 5.1 højtalersæt. Du kan dog stadig få digital 5.1
lyd ved at bruge en ekstern forstærker. Der er dog lidt problemer med
Windows 2000 driverne i spil. Vælg derfor kun SB Live! 5.1, hvis du absolut
skal bruge et desktop 5.1 højtalersæt, og spiller meget i Windows 2000.

Det bedste lydkort på markedet i Danmark til spil er Hercules GameTheater XP
til 1345 kr. Til gengæld får dun også et meget praktisk desktop-rack med en
lang række tilslutnings- og indstillingsmuligheder. Dette kort er digital
5.1 kompatibelt, og understøtter endnu flere avancerede 3D lydeffekter end
Terratec.Overvej derfor kraftigt om ikke du kan få råd til lidt mere, og så
få det bedste

Hvis du online-shopper i f.eks. Storbritannien bør du også overveje:

4. Videologic Sonicfury. Koster ca. 700-800 kr.
5. Phillips Acoustic Edge. Koster ca. 800 kr.

Begge diise kort er digital 5.1 kompatible, men Videologic er nok en anelse
bedre til spil, idet det bygger på samme teknologi som Terratec DMX X-Fire
1024. Ulempen ved Videologic Sonicfury er en relativt høj
processorbelastning, hvilket kan give hakken i nogen spil. Phillpis Acoutic
Edge har til gengæld en meget lav processorbelastning, og du vil derfor få
højere hastighed i spil der understøtter avanceret 3D lyd. Det er stadig en
gåde for mig, hvorfor ingen forhandler dem i Danmark. Men måske er folk
efterhånden blevet helt forblændet af Creatve Labs' markedsføringsmaskine,
så de ikke ved at der findes andre, og meget bedre lydkort

---
Mvh. Anders

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 28-05-01 23:00

jeg vil helt klart anbefale terratec...et rigtig godt kort

Fra : Morten Dall

Dato : 28-05-01 21:13

Hvis du har en AMD, skal du muligvis overveje at danse en kvik rumba udenom
SB Live! 1024.
Jeg har i et halvt års tid haft en 900 MHz TB, med ASUS A7V MB, IBM 75 GXP
HD og SB Live! 1024. Det er det mest ustabile system jeg har haft til dato
(og jeg har haft en Cyrix-processer!). For nylig fandt jeg ud af, at det
sandsynligvis var driverne (måske selve kortet?) til lydkortet, der fuckede
systemet op.
Det var lidt til undtagelsesmetoden.

Morten

Fra : Mercenary

Dato : 28-05-01 21:19

Helt sikkert SB Live 5.1.

Fuld EAX support og AC3 support
Analog konvertering til Dolby Digital.

Hvis ikke du har et Surround HT-sæt så kan du ikke udnytte kortets mange
muligheder fuldt ud.
Man kan få SBLive 5.1 + Cambridge Soundworks HT sæt (inc. sub) for ca 1600,-

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-05-01 21:37

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> muligheder fuldt ud.
> Man kan få SBLive 5.1 + Cambridge Soundworks HT sæt (inc. sub) for ca

SB Live 5.1 er et godt lydkort, men det understøtter ikke flere features end
de konkurrerende lydkort fra Terratec, Phillips og Hercules.

---
Mvh. Anders

Fra : René Jensen

Dato : 28-05-01 22:42

Mercenary wrote:
> Fuld EAX support

Og? - det er jo en crap-teknologi ...

Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-05-01 23:17

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message

> Og? - det er jo en crap-teknologi ...

Jeg er ikke uenig med dig, men jeg frygter desværre, at EAX nu er standarden
i spil, da Aureal som bekendt ikke længere eksisterer Det er en skam for
Aureal A3D 2.0 er stadig den bedste standard, der er udviklet til 3D lyd i
spil.

---
Mvh. Anders