|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Køb af bil: Ny [160.000 kroner Fra : Kasper
 | 
 Dato :  22-04-05 11:55
 | 
 |  | Hejsa.
 
 Vi står og skal købe ny eller nyere brugt bil. Da dette faktisk er en
 sværere opgave end først antaget ville vi gerne have inputs.
 
 Som det ser ud lige nu står valget mellem:
 
 Ny bil i 160.000 kroners klassen:
 Citroën C3 2005
 
 Brugt bil i 100.000 kroners klassen:
 Citroën Xsara 1997 ->
 Citroën Xantia 1995 ->
 Peugeot 206 1999 ->
 Peugeot 406 1998 ->
 
 Bilen skal køres af par i 50'erne der ikke lægger vægt på hastighed,
 og som det kan ses er størrelsen ikke af vigtighed. Som følge af valg
 af værksted er de 2 franske mærker interessante.
 
 Skal anvendes dagligt 30 km tur/retur på arbejde, og ellers handle,
 sommerhus mv.
 
 Målet er at bilen skal "køres" i bund.
 
 Da vi gerne vil af med den gamle i bil i bytte er køb ved forhandler
 mest interessant.
 
 Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 
 Alle input er velkomne, God helligdag:
 Kasper
 Kasper_1981_@varmmail.com
 varmmail skal oversættes! :0)
 
 
 |  |  | 
  Kim Johansen (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Johansen
 | 
 Dato :  22-04-05 12:39
 | 
 |  | 
 
               Hej Kasper
 Hvis man skal se økonomisk på det vil man altid tabe meget på en ny bil. Jeg 
 vil hellere købe en 2 år gammel bil da de værste afskrivninger er taget. Nu 
 har du selv valgt Peugeot og Citroen. Jeg tor ikke du kan finde nogle der 
 taber så meget i værdi som dem. Jeg vil anbefale at købe tysk. De er godt 
 nok lidt dyre men tabet er ikke så stort som på de franske så i det lange 
 løb vil det bedre kunne betale sig.
 Mvh
   Kim Johansen
  www.DigiCar.dk  - Vi fikser hvad andre ikke kan.
 "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message 
 news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 > Hejsa.
 >
 > Vi står og skal købe ny eller nyere brugt bil. Da dette faktisk er en
 > sværere opgave end først antaget ville vi gerne have inputs.
 >
 > Som det ser ud lige nu står valget mellem:
 >
 > Ny bil i 160.000 kroners klassen:
 > Citroën C3 2005
 >
 > Brugt bil i 100.000 kroners klassen:
 > Citroën Xsara 1997 ->
 > Citroën Xantia 1995 ->
 > Peugeot 206 1999 ->
 > Peugeot 406 1998 ->
 >
 > Bilen skal køres af par i 50'erne der ikke lægger vægt på hastighed,
 > og som det kan ses er størrelsen ikke af vigtighed. Som følge af valg
 > af værksted er de 2 franske mærker interessante.
 >
 > Skal anvendes dagligt 30 km tur/retur på arbejde, og ellers handle,
 > sommerhus mv.
 >
 > Målet er at bilen skal "køres" i bund.
 >
 > Da vi gerne vil af med den gamle i bil i bytte er køb ved forhandler
 > mest interessant.
 >
 > Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 >
 > Alle input er velkomne, God helligdag:
 > Kasper
 > Kasper_1981_@varmmail.com
 > varmmail skal oversættes! :0) 
            
             |  |  | 
  Thomas G (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas G
 | 
 Dato :  22-04-05 13:32
 | 
 |  | > Hvis man skal se økonomisk på det vil man altid tabe meget på en ny bil.
 > Jeg vil hellere købe en 2 år gammel bil da de værste afskrivninger er
 > taget. Nu har du selv valgt Peugeot og Citroen. Jeg tor ikke du kan finde
 > nogle der taber så meget i værdi som dem. Jeg vil anbefale at købe tysk.
 > De er godt nok lidt dyre men tabet er ikke så stort som på de franske så i
 > det lange løb vil det bedre kunne betale sig.
 
 Hvis de virkelig mener det med at den skal køres i bund så er det vel dyres
 at man køber den dyreste bil ... selvom den holder prisen ... for når den er
 i bund er den vel ikke noget værd ?
 
 Jeg ville anbefale at gå efter en Mazda, toyota, Hyundai eller Kia da de får
 rigtig gode karakterer i de undersøglser der ser på fejl ... hvilket vel er
 rigtig vigtigt når man går efter en bil der skal køres i bund.
 
 Hvis det slet ikke er muligt efter der er tænkt over det ville jeg gå efter
 den nye model (C3) da jeg mener at erindre at den har bedre bezin økonomi =
 billigere i daglig drift (lån ikke medregnet). Det skal i den sammenhæng
 tilføjes at jeg hader at købe brugt da jeg så ikke ved hvordan den tidligere
 ejer har behandlet bilen og vedligehold den.
 
 mvh Thomas G
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan W Nielsen (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  24-04-05 15:40
 | 
 |  | > Nu har du selv valgt Peugeot og Citroen. Jeg tor ikke du kan finde nogle
 > der taber så meget i værdi som dem.
 
 Det var da noget værre æwl.
 
 Jeg er selv til "tyske biler", men ovenstående er ret beset noget af det
 værste sludder.
 
 Masser af de små økonomske franskmænd afskriver meget lidt.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-04-05 14:52
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:426baf6f$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Det var da noget værre æwl.
 >
 > Jeg er selv til "tyske biler", men ovenstående er ret beset noget af det
 > værste sludder.
 >
 > Masser af de små økonomske franskmænd afskriver meget lidt.
 
 Men der er også eksempler på det modsatte - Xantia f.eks.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Preben F. Nielsen (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben F. Nielsen
 | 
 Dato :  22-04-05 14:13
 | 
 |  | Hej.
 Jeg ville da overveje en gulpladebil, hvis I kun er to der skal køres.
 Der er komfort som i en personbil, der mangler bare bagsæderne.
 I de fleste tilfælde kan man spare ca.100.000 kr. i købspris.
 Der er godtnok den såkaldte "misundelsesafgift" på ca. 5000 kr om året,
 men I kan betale misundelsafgift i ca. 20 år, før differencen er opbrugt.
 Jeg har selv lige købt en Ford Focus 1,8 c-max van med ghiaudstyr.
 Den er 130.000 kr. billigere end personbilsmodellen.
 Jeg har ikke fået den endnu, men jeg glæder mig.
 
 Mvh. Preben.
 
 
 "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 > Hejsa.
 >
 > Vi står og skal købe ny eller nyere brugt bil. Da dette faktisk er en
 > sværere opgave end først antaget ville vi gerne have inputs.
 >
 > Som det ser ud lige nu står valget mellem:
 >
 > Ny bil i 160.000 kroners klassen:
 > Citroën C3 2005
 >
 > Brugt bil i 100.000 kroners klassen:
 > Citroën Xsara 1997 ->
 > Citroën Xantia 1995 ->
 > Peugeot 206 1999 ->
 > Peugeot 406 1998 ->
 >
 > Bilen skal køres af par i 50'erne der ikke lægger vægt på hastighed,
 > og som det kan ses er størrelsen ikke af vigtighed. Som følge af valg
 > af værksted er de 2 franske mærker interessante.
 >
 > Skal anvendes dagligt 30 km tur/retur på arbejde, og ellers handle,
 > sommerhus mv.
 >
 > Målet er at bilen skal "køres" i bund.
 >
 > Da vi gerne vil af med den gamle i bil i bytte er køb ved forhandler
 > mest interessant.
 >
 > Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 >
 > Alle input er velkomne, God helligdag:
 > Kasper
 > Kasper_1981_@varmmail.com
 > varmmail skal oversættes! :0)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ulrik Vadstrup (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Vadstrup
 | 
 Dato :  27-04-05 20:09
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 22 Apr 2005 15:13:04 +0200, "Preben F. Nielsen" <pfn@email.dk>
 wrote:
 >Hej.
 >Jeg ville da overveje en gulpladebil, hvis I kun er to der skal køres.
 >Der er komfort som i en personbil, der mangler bare bagsæderne.
 >I de fleste tilfælde kan man spare ca.100.000 kr. i købspris.
 >Der er godtnok den såkaldte "misundelsesafgift" på ca. 5000 kr om året,
 >men I kan betale misundelsafgift i ca. 20 år, før differencen er opbrugt.
 >Jeg har selv lige købt en Ford Focus 1,8 c-max van med ghiaudstyr.
 >Den er 130.000 kr. billigere end personbilsmodellen.
 >Jeg har ikke fået den endnu, men jeg glæder mig.
 >
 >Mvh. Preben.
 >
 Det kan du bestemt også rolig gøre Preben.
 Jeg kører selv C-Max 2.0 Ghia - det er den bedste bil jeg nogensinde
 har ejet
 Ulrik
 Focus C-Max http://www.blackend.dk/focus.htm Ulrik
 Ford Focus C-Max
http://www.blackend.dk/focus.htm |  |  | 
  Morten Brokjær Klost~ (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Brokjær Klost~
 | 
 Dato :  22-04-05 15:24
 | 
 |  | 
 
            "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message 
 news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 > Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 Et lille klip fra Penge og Privat økonomi:
 (www.penge.dk) De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
 VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,17)
 Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,20)
 Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 3-d, 75 hk (2,33)
 Fiat Panda 1,2 Dynamic, 5-d, 60 hk (2,37)
 Fiat Punto 1,2 Active, 3-d, 60 hk (2,38)
 Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 5-d, 75 hk (2,38)
 Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,43)
 Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
 Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
 Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)
 Br,
 Morten, C3 
            
             |  |  | 
  Ukendt (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-04-05 15:35
 | 
 |  | 
 "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:426908fa$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message 
 > news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 >> Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 >
 > Et lille klip fra Penge og Privat økonomi:
 > (www.penge.dk) >
 > De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
 > VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,17)
 > Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,20)
 > Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 3-d, 75 hk (2,33)
 > Fiat Panda 1,2 Dynamic, 5-d, 60 hk (2,37)
 > Fiat Punto 1,2 Active, 3-d, 60 hk (2,38)
 > Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 5-d, 75 hk (2,38)
 > Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,43)
 > Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
 > Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
 > Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)
 Synes at de 2 Diesel Yaris'er ligner hinanden temmelig meget. Virker lidt 
 overdrevet at tage den med 2 gange bare fordi den kan have 3 eller 5 døre.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   Preben Andersen (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Andersen
 | 
 Dato :  22-04-05 18:15
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:42690b82$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Synes at de 2 Diesel Yaris'er ligner hinanden temmelig meget. Virker lidt
 > overdrevet at tage den med 2 gange bare fordi den kan have 3 eller 5 døre.
 
 Det har da ikke noget med dørene at gøre, den ene er diesel, den anden er
 benzin.
 
 mvh
 Preben
 
 
 
 
 |  |  | 
    JS (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JS
 | 
 Dato :  22-04-05 18:16
 | 
 |  | 
 "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:426930e0$0$23055$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 > news:42690b82$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >> Synes at de 2 Diesel Yaris'er ligner hinanden temmelig meget. Virker lidt
 >> overdrevet at tage den med 2 gange bare fordi den kan have 3 eller 5
 >> døre.
 >
 > Det har da ikke noget med dørene at gøre, den ene er diesel, den anden er
 > benzin.
 
 Og den tredie er en diesel...
 
 
 
 
 |  |  | 
     Preben Andersen (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Andersen
 | 
 Dato :  22-04-05 18:32
 | 
 |  | 
 "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
 news:42693168$0$22703$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 >
 > Og den tredie er en diesel...
 Ups, havde ikke set nr. 2, som også er en diesel. Så er det nr. 3, der er
 benzin    Så må jeg give Tom ret.
 mvh
 Preben
            
             |  |  | 
  .°o.O Thomas O.o°. (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°.
 | 
 Dato :  22-04-05 18:44
 | 
 |  | 
 
            "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
 news:426908fa$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message
 > news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 > > Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 > Et lille klip fra Penge og Privat økonomi:
 > (www.penge.dk) > De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
 > VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,17)
 > Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,20)
 > Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 3-d, 75 hk (2,33)
 > Fiat Panda 1,2 Dynamic, 5-d, 60 hk (2,37)
 > Fiat Punto 1,2 Active, 3-d, 60 hk (2,38)
 > Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 5-d, 75 hk (2,38)
 > Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,43)
 > Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
 > Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
 > Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)
 Men den liste tager højde for afskrivning efter nogle år og X antal km. Det
 er vel ikke relevant i denne sammenhæng?
 -- 
 MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk  - live webcam
            
             |  |  | 
  Marco (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Marco
 | 
 Dato :  22-04-05 17:35
 | 
 |  | Hej Kasper
 
 Du bilver uden tvivl mest komfortabelt kørende i en Xantia - jeg har selv
 haft  tre af slagsen - og det er de mest komfortable biler jeg har haft.
 
 Mine var nye - jeg havde absolut ingen problemer med dem - hvor godt den så
 holder når den kommer op i årene ved jeg ikke - men den er næppe værre end
 de fleste andre - hold dog godt øje med bilens største aktiv - nemlig
 hydropneumatikken.
 
 
 
 
 "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:e0da3bd6.0504220254.6f1b1fdf@posting.google.com...
 > Hejsa.
 >
 > Vi står og skal købe ny eller nyere brugt bil. Da dette faktisk er en
 > sværere opgave end først antaget ville vi gerne have inputs.
 >
 > Som det ser ud lige nu står valget mellem:
 >
 > Ny bil i 160.000 kroners klassen:
 > Citroën C3 2005
 >
 > Brugt bil i 100.000 kroners klassen:
 > Citroën Xsara 1997 ->
 > Citroën Xantia 1995 ->
 > Peugeot 206 1999 ->
 > Peugeot 406 1998 ->
 >
 > Bilen skal køres af par i 50'erne der ikke lægger vægt på hastighed,
 > og som det kan ses er størrelsen ikke af vigtighed. Som følge af valg
 > af værksted er de 2 franske mærker interessante.
 >
 > Skal anvendes dagligt 30 km tur/retur på arbejde, og ellers handle,
 > sommerhus mv.
 >
 > Målet er at bilen skal "køres" i bund.
 >
 > Da vi gerne vil af med den gamle i bil i bytte er køb ved forhandler
 > mest interessant.
 >
 > Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...
 >
 > Alle input er velkomne, God helligdag:
 > Kasper
 > Kasper_1981_@varmmail.com
 > varmmail skal oversættes! :0)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper
 | 
 Dato :  24-04-05 22:19
 | 
 |  | Hej Alle.
 
 Jeg takker for input til overvejelser - vi tænker videre!
 Som det ser ud nu er der kig på en Xsara i omegnen af 100.000 kr., og
 alderen cirka 2000. Er dog ved at undersøge om en Xsara2 fra 2001 er
 forbedret meget ift. en "alm." xsara fra 2000, eller om det ik er det
 der skal afgøre købet.
 
 V.H.
 Kasper
 
 
 |  |  | 
 |  |