|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Bedste køb ? Fiesta / C2 / ny S Fra : Uffe S. Callesen
 | 
 Dato :  12-04-05 20:00
 | 
 |  | Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford
 Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 
 Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 
 Rusbeskyttelse står højt på min liste - og Ford'en er 'halv'
 galvaniseret - de andre ved jeg ikke hvordan er behandlet.
 
 ???
 
 mvh.
 
 Uffe
 
 uffe snabelA skelmose prik dk
 
 
 |  |  | 
  Lars L. Hansen (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  12-04-05 20:24
 | 
 |  | Uffe S. Callesen wrote:
 > Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford
 > Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 
 Jeg kørt lidt Fiesta. Gearkassen er eddermame lækker og præcis.
 Undervognen er rimeligt fast, næsten sporty. Desværre var "min" model
 udstyret med 1.4 motoren, og den er ALT FOR SVAG.
 Interiøret er lidt for plastic-agtigt. Personligt synes jeg C2'eren er
 lækrere indeni. Citroën'er plejer at være godt rustbeskyttet. Det er
 Ford sikkert også (deres beskyttelse virker bare ikke :)).
 
 Mvh.
 
 
 |  |  | 
  Uffe S. Callesen (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe S. Callesen
 | 
 Dato :  12-04-05 20:45
 | 
 |  | Lars L. Hansen wrote:
 Citroën'er plejer at være godt rustbeskyttet. Det er
 > Ford sikkert også (deres beskyttelse virker bare ikke :)).
 
 Nogen der kan af/bekræfte det for hhv. fiesta'en og C2'en ??
 
 Iøvrigt giver jeg Lars fuldstændig ret i at Fiesta'en ligger helt
 fantastisk på vejen og det er kun 1.3'eren jeg kigger på :)
 
 
 |  |  | 
   Kasper Hansen [8270] (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  12-04-05 22:14
 | 
 |  | > Nogen der kan af/bekræfte det for hhv. fiesta'en og C2'en ??
 
 Jeg skal ikke kunne sige om Fiesta'en ruster - men det har før i tiden været
 et stort problem for Ford. Selv biler fra '99 (svjh?) har problemer med rust
 i skærmkanter mv.
 PSA biler er halv-galvaniserede og ruster generelt ikke - selvfølgelig kan
 rust forekomme, men det er meget sjældet. Prøv f.eks. at kigge på alle de
 "gamle" Xantiaer/405'ere der kører rundt - de er stadig ikke rustne.
 
 > Iøvrigt giver jeg Lars fuldstændig ret i at Fiesta'en ligger helt
 > fantastisk på vejen og det er kun 1.3'eren jeg kigger på :)
 
 Jeg kørte i Fiestaen (også en ny 1.3) et par dage fra Århus til Herning -
 den forekommer mig utroligt motorsvag. Hvis du ikke har prøvet den på
 motorvej endnu, vil jeg foreslå at du prøver det. - Men jeg vil gi dig/Lars
 ret i at gearkassen er super-lækker, undervognen er fast - næsten for fast,
 og styringen er efter min mening for præcis - jeg brød mig slet ikke om at
 køre på motorvej i den. Det er muligvis også fordi jeg er vandt til PSA
 biler -kan godt li' at man kan køre på motorvejen med 130 med én hånd på
 rattet - det synes jeg ikke man kunne i Ford'en - et lille ryk med hånden,
 og bilen var ved at lande i autoværnet (måske lidt overdrevet). Desuden er
 den efter min mening relativt dårligt lydisoleret - der er meget støj fra
 hjulene (særligt på motorvej). En anden ting der irriterede mig lidt - men
 det er muligvis ikke et problem for alle - var at (frit fra hukommelsen) der
 var en skarp kant på midterkonsollen ind imod mit højre ben, når det hvilede
 på speederen. Kan ikke huske helt hvad det var, men måske du vil opdage det.
 Jeg synes personligt at C2'en er en fin bil, men nu kører jeg selv i en C3,
 så jeg skal nok lade være med at sige for meget - det bliver bare farvet :).
 - Men har du spørgsmål, svarer jeg selvfølgeligt gerne.
 
 /Kasper Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lars L. Hansen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  13-04-05 22:33
 | 
 |  | Kasper Hansen [8270] wrote:
 
 > Jeg kørte i Fiestaen (også en ny 1.3) et par dage fra Århus til Herning -
 > den forekommer mig utroligt motorsvag. Hvis du ikke har prøvet den på
 > motorvej endnu, vil jeg foreslå at du prøver det.
 
 Præcis. Jeg kørte i en 1.4 på Mallorca i en uges tid, med stigninger
 osv. Det er altså ikke sjovt at skulle helt ned i tredje på motorvejen.
 
 > - Men jeg vil gi dig/Lars
 > ret i at gearkassen er super-lækker, undervognen er fast - næsten for fast,
 > og styringen er efter min mening for præcis - jeg brød mig slet ikke om at
 > køre på motorvej i den. Det er muligvis også fordi jeg er vandt til PSA
 > biler -kan godt li' at man kan køre på motorvejen med 130 med én hånd på
 > rattet - det synes jeg ikke man kunne i Ford'en - et lille ryk med hånden,
 > og bilen var ved at lande i autoværnet (måske lidt overdrevet).
 
 Nej, det lyder ganske rigtigt - den var alt for livlig. Som om den ikke
 havde hastighedsafhængig servostyring?
 
 > Desuden er
 > den efter min mening relativt dårligt lydisoleret - der er meget støj fra
 > hjulene (særligt på motorvej).
 
 Rigtigt igen - selvom motoren er overraskende stille, ved bykørsel i
 hvert fald.
 
 > En anden ting der irriterede mig lidt - men
 > det er muligvis ikke et problem for alle - var at (frit fra hukommelsen) der
 > var en skarp kant på midterkonsollen ind imod mit højre ben, når det hvilede
 > på speederen. Kan ikke huske helt hvad det var, men måske du vil opdage det.
 
 Det er rigtigt - jeg fik også et ømt skinneben.
 
 Mvh
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-04-05 17:42
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:jeg7e.112250$Vf.4178101@news000.worldonline.dk...
 > Kasper Hansen [8270] wrote:
 >
 >> Jeg kørte i Fiestaen (også en ny 1.3) et par dage fra Århus til Herning -
 >> den forekommer mig utroligt motorsvag. Hvis du ikke har prøvet den på
 >> motorvej endnu, vil jeg foreslå at du prøver det.
 >
 > Præcis. Jeg kørte i en 1.4 på Mallorca i en uges tid, med stigninger osv.
 > Det er altså ikke sjovt at skulle helt ned i tredje på motorvejen.
 
 øh, en fiesta 1.4 har altså 80 HK. Men en benziner skal have lidt
 omdrejninger før den yder 80 HK, derfor kan man ikke køre den som en TD med
 2.000 RPM
 
 Tror nok at man skal over i en HELT anden kategori af biler hvis man vil
 undgå et gearskifte ved Kassel bakkerne i tyskland.
 
 80 HK burde være ganske fornuftig mange heste til en så lille bil når den
 ikke skal være af GTI typen. Ellers er Fiesta ST 150 et bud hvis man vil
 køre ræs og undgå gearskifte på stejle bakker.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
      Lars L. Hansen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  14-04-05 22:26
 | 
 |  | Tom wrote:
 
 >>Præcis. Jeg kørte i en 1.4 på Mallorca i en uges tid, med stigninger osv.
 >>Det er altså ikke sjovt at skulle helt ned i tredje på motorvejen.
 >
 >
 > øh, en fiesta 1.4 har altså 80 HK. Men en benziner skal have lidt
 > omdrejninger før den yder 80 HK, derfor kan man ikke køre den som en TD med
 > 2.000 RPM
 
 Haha, ja 80HK @ 5700 RPM. Men det var jo også det jeg skrev - man skal
 helt ned i tredje på motorvej hvis der er lidt stigning.
 ....
 
 > 80 HK burde være ganske fornuftig mange heste til en så lille bil når den
 > ikke skal være af GTI typen.
 
 Det ændrer altså ikke på at den føltes helt utroligt sløv så snart man
 kørte hurtigere end de hastigheder som bytrafik tillader. Min gamle
 Nissan Sunny 1.3 LX fra '88 var nærmest hidsig sammenlignet med
 Fiestaen. Fiestaen er god og kvik i byen, men rædselsfuld på motorvej og
 længere ture.
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-05 16:05
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:_dB7e.112640$Vf.4178250@news000.worldonline.dk...
 > Tom wrote:
 >
 >>>Præcis. Jeg kørte i en 1.4 på Mallorca i en uges tid, med stigninger osv. 
 >>>Det er altså ikke sjovt at skulle helt ned i tredje på motorvejen.
 >>
 >>
 >> øh, en fiesta 1.4 har altså 80 HK. Men en benziner skal have lidt 
 >> omdrejninger før den yder 80 HK, derfor kan man ikke køre den som en TD 
 >> med 2.000 RPM
 >
 > Haha, ja 80HK @ 5700 RPM. Men det var jo også det jeg skrev - man skal 
 > helt ned i tredje på motorvej hvis der er lidt stigning.
 > ...
 >
 >> 80 HK burde være ganske fornuftig mange heste til en så lille bil når den 
 >> ikke skal være af GTI typen.
 >
 > Det ændrer altså ikke på at den føltes helt utroligt sløv så snart man 
 > kørte hurtigere end de hastigheder som bytrafik tillader. Min gamle Nissan 
 > Sunny 1.3 LX fra '88 var nærmest hidsig sammenlignet med Fiestaen. 
 > Fiestaen er god og kvik i byen, men rædselsfuld på motorvej og længere 
 > ture.
 Jeg havde en fiesta 1.1 som havde 45 HK eller var det 55 HK. Den var sådan 
 set ok.
 Min mor har nu en fiesta 1.25 med 75 HK og den er nu ganske kvik. Den banker 
 med lethed også fruens yaris 1.0    --
 Tom
            
             |  |  | 
      Morten Vinding Svend~ (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~
 | 
 Dato :  16-04-05 00:18
 | 
 |  | "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:425e9d63$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Tror nok at man skal over i en HELT anden kategori af biler hvis man vil
 > undgå et gearskifte ved Kassel bakkerne i tyskland.
 
 
 Tja nu er der også langt til Kassel i en Fiesta ;)
 
 Hvad mener du med en HELT anden kategori? Min gode gamle Vectra med sølle
 115HK klarede da Kassel (så vidt jeg husker) helt uden gearskift, og det
 inkluderede enda overhalinger.
 
 Men den 1400Kg tunge 406'er og 4½ mand om bord (en på 1år), uha det var en
 helt anden snak, på trods af de 136HK ;)
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
   Olesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  13-04-05 17:15
 | 
 |  | 
 "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
 news:vyV6e.193$_P5.68@news.get2net.dk...
 > Iøvrigt giver jeg Lars fuldstændig ret i at Fiesta'en ligger helt
 > fantastisk på vejen og det er kun 1.3'eren jeg kigger på :)
 Fiesta ST150 blev testet i seneste Bilmagasinet,
 og vandt pga. rendyrket GTI-køredynamik (Jan W...hvor er De ? )    Mod C2 eet-eller-andet og ....peugeot 206 GTI, og ja,
 gearskiftet er også lækker i dên.
            
             |  |  | 
  NumZie (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NumZie
 | 
 Dato :  14-04-05 07:38
 | 
 |  | "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
 news:425c205c$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...
 > Uffe S. Callesen wrote:
 >> Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford
 >> Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 >
 > Jeg kørt lidt Fiesta. Gearkassen er eddermame lækker og præcis.
 > Undervognen er rimeligt fast, næsten sporty. Desværre var "min" model
 > udstyret med 1.4 motoren, og den er ALT FOR SVAG.
 > Interiøret er lidt for plastic-agtigt. Personligt synes jeg C2'eren er
 > lækrere indeni. Citroën'er plejer at være godt rustbeskyttet. Det er Ford
 > sikkert også (deres beskyttelse virker bare ikke :)).
 
 Er det igen ikke meget subjektivt vurderet? Jeg har prøvet nogle af de
 mindre biler, og jeg kunne ikke mærke den store forskel, som dit bogstavvalg
 henviser til. Fiesta 1,4eren synes jeg kørte ganske fint - og op til 100
 km/t synes jeg ikke, der er nogen nævneværdig forskel på de 'små' biler.
 Hvis man er vant til at køre i større biler, tror jeg oftere, man kommer til
 at sammenligne for meget - og det er vel ift til klassens biler, at man skal
 sammenligne.
 1,3eren har nogle data, der indikerer at den er enormt sløv mod de 100
 km/t - men 1,4eren synes jeg er hverken værre/bedre end dens konkurrenter.
 
 C2eren synes jeg er for klejn til prisen - Swiften vil jeg gerne prøve en
 dag - men er lidt bekymret for både ny- og brugtsalgspris, så pt. ville jeg
 vælge en Fiesta.
 
 /Kenneth
 
 
 
 
 |  |  | 
   Lars L. Hansen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  14-04-05 12:12
 | 
 |  | NumZie wrote:
 ....
 
 >>Jeg kørt lidt Fiesta. Gearkassen er eddermame lækker og præcis.
 >>Undervognen er rimeligt fast, næsten sporty. Desværre var "min" model
 >>udstyret med 1.4 motoren, og den er ALT FOR SVAG.
 ....
 > Er det igen ikke meget subjektivt vurderet?
 
 Jo, selvfølgelig.
 
 > Jeg har prøvet nogle af de
 > mindre biler, og jeg kunne ikke mærke den store forskel, som dit bogstavvalg
 > henviser til. Fiesta 1,4eren synes jeg kørte ganske fint - og op til 100
 > km/t synes jeg ikke, der er nogen nævneværdig forskel på de 'små' biler.
 > Hvis man er vant til at køre i større biler, tror jeg oftere, man kommer til
 > at sammenligne for meget - og det er vel ift til klassens biler, at man skal
 > sammenligne.
 
 Tjo, men Fiesta 1.4 vejer 1050 kg, mens den jeg plejer at køre vejer
 1500 kg. Fordi bilen er lille, behøver den jo ikke at være sløv i
 optrækket, nærmest tværtimod. Jeg synes der er væsentlig mere spræl i
 f.eks. en 206 1.4 med 75 Hk end der var i Fiestaen, der vistnok har
 samme antal Hk. Det opvejes dog i nogen grad af at Fiestaens gearskifte
 er hurtigt og præcist - men det dur bare ikke at man skal helt ned i
 tredje på en motorvej, fordi der er lidt stigning.
 
 Mvh.
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-05 16:08
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:des7e.112572$Vf.4178055@news000.worldonline.dk...
 > NumZie wrote:
 > ...
 >
 >>>Jeg kørt lidt Fiesta. Gearkassen er eddermame lækker og præcis.
 >>>Undervognen er rimeligt fast, næsten sporty. Desværre var "min" model
 >>>udstyret med 1.4 motoren, og den er ALT FOR SVAG.
 > ...
 >> Er det igen ikke meget subjektivt vurderet?
 >
 > Jo, selvfølgelig.
 >
 >> Jeg har prøvet nogle af de mindre biler, og jeg kunne ikke mærke den
 >> store forskel, som dit bogstavvalg henviser til. Fiesta 1,4eren synes jeg
 >> kørte ganske fint - og op til 100 km/t synes jeg ikke, der er nogen
 >> nævneværdig forskel på de 'små' biler. Hvis man er vant til at køre i
 >> større biler, tror jeg oftere, man kommer til at sammenligne for meget -
 >> og det er vel ift til klassens biler, at man skal sammenligne.
 >
 > Tjo, men Fiesta 1.4 vejer 1050 kg, mens den jeg plejer at køre vejer 1500
 > kg. Fordi bilen er lille, behøver den jo ikke at være sløv i optrækket,
 > nærmest tværtimod. Jeg synes der er væsentlig mere spræl i f.eks. en 206
 > 1.4 med 75 Hk end der var i Fiestaen, der vistnok har samme antal Hk. Det
 > opvejes dog i nogen grad af at Fiestaens gearskifte er hurtigt og
 > præcist - men det dur bare ikke at man skal helt ned i tredje på en
 > motorvej, fordi der er lidt stigning.
 
 Hvad var stigningen og hvor meget vægt var der i bilen og hvor hurtigt kørte
 du på motorvejen ?
 Jeg skal også skifte til 4. gear hvis jeg kun kører 75 Km/t i 5. og der
 kommer en bakke i min mondeo.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kent Glerup (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  12-04-05 21:29
 | 
 |  | 
 "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
 news:wUU6e.183$Fc5.3@news.get2net.dk...
 > Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford
 > Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 >
 > Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 
 Nu bli'r jeg sikker skudt...
 
 Mine tre ville være:
 Ford Fiesta, Skoda Fabia, Toyota Yaris!
 Synes Suzuki's små modeller (Alto, måske også Swift?!?) virker for
 spinkle/klejne. Citroen C2?? Der er bare for mange historier om dårlige
 PSA-biler!
 
 > Rusbeskyttelse står højt på min liste - og Ford'en er 'halv'
 > galvaniseret - de andre ved jeg ikke hvordan er behandlet.
 
 Derfor synes jeg du skal medtage Fabia. Den har en anerkendt god
 beskyttelse. Toyota'nes beskyttelse er sikkert også god. Yaris'ens tekniske
 kvalitet er derudover indiskutabel!
 
 Det var så bare min mening... Skal det være én af de tre du nævner, må det
 ubetinget være Fiesta!
 
 MVH
 Kent Glerup
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars L. Hansen (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  12-04-05 22:08
 | 
 |  | Kent Glerup wrote:
 > Nu bli'r jeg sikker skudt...
 
 Kølhaling kan vist gøre det :)
 
 > Mine tre ville være:
 > Ford Fiesta, Skoda Fabia, Toyota Yaris!
 > Synes Suzuki's små modeller (Alto, måske også Swift?!?) virker for
 > spinkle/klejne. Citroen C2?? Der er bare for mange historier om dårlige
 > PSA-biler!
 
 Men det bliver det ikke nødvendigvis sandt af.
 
 > Det var så bare min mening... Skal det være én af de tre du nævner, må det
 > ubetinget være Fiesta!
 
 Og så er det lige disse fakta, sakset fra ekstrabladet.dk:
 
 Tre års garanti:
 Kia, Jaguar, Cadillac, Honda, Hyundai, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan,
 Subaru, Suzuki.
 
 To års garanti:
 Audi, BMW, Mini, Alfa Romeo, Chrysler, Fiat, Lada, Peugeot, Rover,
 Volvo, Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, VW.
 
 Et års garanti:
 Citroën.
 
 Ingen garanti:
 Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Porsche.
 
 Altså et års garanti på C2'eren, ingen garanti på Ford'en.
 
 
 Mvh.
 
 
 |  |  | 
   Kent Glerup (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  12-04-05 22:14
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:425c3899$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kent Glerup wrote:
 > > Nu bli'r jeg sikker skudt...
 >
 > Kølhaling kan vist gøre det :)
 Nå ja hvad...
 > > Mine tre ville være:
 > > Ford Fiesta, Skoda Fabia, Toyota Yaris!
 > > Synes Suzuki's små modeller (Alto, måske også Swift?!?) virker for
 > > spinkle/klejne. Citroen C2?? Der er bare for mange historier om dårlige
 > > PSA-biler!
 >
 > Men det bliver det ikke nødvendigvis sandt af.
 selvf.. Burde nok lidt kraftigere have antydet at det var min egen helt
 subjektive mening!
 > > Det var så bare min mening... Skal det være én af de tre du nævner, må
 det
 > > ubetinget være Fiesta!
 >
 > Og så er det lige disse fakta, sakset fra ekstrabladet.dk:
 >
 > Tre års garanti:
 > Kia, Jaguar, Cadillac, Honda, Hyundai, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan,
 > Subaru, Suzuki.
 Mener også at Toyota er med her ?!? Én af grundene til at Yaris blev nævnt.
 > To års garanti:
 > Audi, BMW, Mini, Alfa Romeo, Chrysler, Fiat, Lada, Peugeot, Rover,
 > Volvo, Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, VW.
 Taler lidt for Fabia
 > Et års garanti:
 > Citroën.
 Deres forretning skal vel ha' en chance for at hænge sammen    > Ingen garanti:
 > Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Porsche.
 Nahh.. Hvorfor skulle man forvente det når man har sluppet kongeslanten til
 en Cayenne ?!?
 > Altså et års garanti på C2'eren, ingen garanti på Ford'en.
 Og alligevel ville jeg stå ved Ford-forhandlerens dør i dette tilfælde!!!
 MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
    ChipMIK (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ChipMIK
 | 
 Dato :  13-04-05 07:44
 | 
 |  | 
 
            Kent Glerup wrote:
 > "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:425c3899$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 >>Kent Glerup wrote:
 >>
 >>>Nu bli'r jeg sikker skudt...
 >>
 >>Kølhaling kan vist gøre det :)
 > 
 > 
 > Nå ja hvad...
 > 
 > 
 >>>Mine tre ville være:
 >>>Ford Fiesta, Skoda Fabia, Toyota Yaris!
 >>>Synes Suzuki's små modeller (Alto, måske også Swift?!?) virker for
 >>>spinkle/klejne. Citroen C2?? Der er bare for mange historier om dårlige
 >>>PSA-biler!
 >>
 >>Men det bliver det ikke nødvendigvis sandt af.
 > 
 > 
 > selvf.. Burde nok lidt kraftigere have antydet at det var min egen helt
 > subjektive mening!
 > 
 > 
 >>>Det var så bare min mening... Skal det være én af de tre du nævner, må
 > 
 > det
 > 
 >>>ubetinget være Fiesta!
 >>
 >>Og så er det lige disse fakta, sakset fra ekstrabladet.dk:
 >>
 >>Tre års garanti:
 >>Kia, Jaguar, Cadillac, Honda, Hyundai, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan,
 >>Subaru, Suzuki.
 > 
 > 
 > Mener også at Toyota er med her ?!? Én af grundene til at Yaris blev nævnt.
 > 
 > 
 >>To års garanti:
 >>Audi, BMW, Mini, Alfa Romeo, Chrysler, Fiat, Lada, Peugeot, Rover,
 >>Volvo, Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, VW.
 > 
 > 
 > Taler lidt for Fabia
 > 
 > 
 >>Et års garanti:
 >>Citroën.
 > 
 > 
 > Deres forretning skal vel ha' en chance for at hænge sammen    > 
 > 
 >>Ingen garanti:
 >>Ford, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Porsche.
 > 
 > 
 > Nahh.. Hvorfor skulle man forvente det når man har sluppet kongeslanten til
 > en Cayenne ?!?
 > 
 > 
 >>Altså et års garanti på C2'eren, ingen garanti på Ford'en.
 > 
 > 
 > Og alligevel ville jeg stå ved Ford-forhandlerens dør i dette tilfælde!!!
 > 
 > MVH
 > Kent Glerup
 > 
 > 
 Utroligt...Selv på Færøerne er der 2 års garanti på 1 Ford...3. år på 
 kulance....sååååå...nå ja ok...det er nok fra den dag man bestiller en 
 ny Ford....8 uger siden på fredag....suk
 Angående 1.3´eren så er det jo også "skodmodellen" så intet under den 
 føles sløv....
            
             |  |  | 
    Olesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  13-04-05 17:18
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
 meddelelse news:d3hdmr$1esq$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > > Altså et års garanti på C2'eren, ingen garanti på Ford'en.
 >
 > Og alligevel ville jeg stå ved Ford-forhandlerens dør i dette tilfælde!!!
 Og Fords garanti-håndtering af de dårligt sealede døre
 har de håndteret væsentlig bedre end Mercedes....så deet..   |  |  | 
   Olesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  13-04-05 17:17
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:425c3899$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...
 
 
 > Altså et års garanti på C2'eren, ingen garanti på Ford'en.
 
 Hvad med reklamationsretten på de 2 ?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens
 | 
 Dato :  13-04-05 07:55
 | 
 |  | 
 
            Uffe S. Callesen wrote:
 > Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford 
 > Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 > 
 > Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 > 
 > Rusbeskyttelse står højt på min liste - og Ford'en er 'halv' 
 > galvaniseret - de andre ved jeg ikke hvordan er behandlet.
 Se lige her:  http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp   VH Jens
            
             |  |  | 
  Uffe S. Callesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe S. Callesen
 | 
 Dato :  13-04-05 09:48
 | 
 |  |  |  |  | 
  Olesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  13-04-05 17:22
 | 
 |  | 
 "Jens" <jenskolund@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:425cc24f$0$23020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Se lige her:  http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp Fabia:
 "Skoda Fabia är bra konstruerad och effektivt behandlad för att motstå
 rostangrepp, precis som alla andra bilar från VW-koncernen. Det som hindrar
 Skoda Fabia från att få toppbetyget fem är att det inte finns någon invändig
 behandling i motorhuv och baklucka."
 Fiesta:
 "Den invändiga rostskyddsbehandlingen ser ovanligt bra ut.
 Det är generöst sprutat. Undertill finns ett bra pvc-skydd. "
            
             |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  13-04-05 08:00
 | 
 |  |  |  |  | 
  CGH (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : CGH
 | 
 Dato :  13-04-05 11:41
 | 
 |  | 
 "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in message
 news:wUU6e.183$Fc5.3@news.get2net.dk...
 > Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford Fiesta,
 > Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 >
 > Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 
 I det helt nye Nyt om Biler får Suzuki Swift (1,5 VVT) ret rosende ord med
 på vejen. Eneste minus er et lidt lille bagagerum og ingen mulighed for ESP.
 
 Artiklen indleder med "Kære Toyota, Peugeot, Skoda og Fiat-forhandlere. Se
 godt på disse billeder, for det er den bil, der kommer til at stjæle en
 masse af jeres kunder i fremtiden!". Det er dog ikke den mest dybtegående
 test.
 
 Mvh,
 Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  NumZie (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NumZie
 | 
 Dato :  13-04-05 13:40
 | 
 |  | "CGH" <visitor@null.net> wrote in message
 news:425cf730$0$73768$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in message
 > news:wUU6e.183$Fc5.3@news.get2net.dk...
 >> Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford
 >> Fiesta, Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 >>
 >> Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 >
 > I det helt nye Nyt om Biler får Suzuki Swift (1,5 VVT) ret rosende ord med
 > på vejen. Eneste minus er et lidt lille bagagerum og ingen mulighed for
 > ESP.
 >
 > Artiklen indleder med "Kære Toyota, Peugeot, Skoda og Fiat-forhandlere. Se
 > godt på disse billeder, for det er den bil, der kommer til at stjæle en
 > masse af jeres kunder i fremtiden!". Det er dog ikke den mest dybtegående
 > test.
 
 Med en forventet pris på op i mod 150.000 synes jeg også, den er lige dyr
 nok ift Fiestaen (for en Suzuki at være altså)
 
 /Kenneth
 
 
 
 
 |  |  | 
   Emil Jensen [2100] (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  13-04-05 15:49
 | 
 |  | > Med en forventet pris på op i mod 150.000 synes jeg også, den er lige dyr
 > nok ift Fiestaen (for en Suzuki at være altså)
 
 Mon ikke VW Fox kan være med, når den en dag kommer ud. Er der nogen som ved
 hvornår den udkommer?
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-04-05 18:33
 | 
 |  | 
 "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
 news:wUU6e.183$Fc5.3@news.get2net.dk...
 > Jeg står for at købe ny bil og valget er indsnævret til enten Ford Fiesta,
 > Citroen C2 eller at vente på den nye Suzuki Swift...
 >
 > Nogen der har nogle gode argumenter for/imod de 3 nævnte..
 >
 > Rusbeskyttelse står højt på min liste - og Ford'en er 'halv'
 > galvaniseret - de andre ved jeg ikke hvordan er behandlet.
 
 Det bedste køb er Fiesta'en.
 Bilen bygger på mange års udvikling af samme model. Ford har garanti mod
 gennemtærring og der er også reklamationsret efter købeloven.
 Ingen af ovenstående biler vil sikkert fejle noget nævneværdig de første
 mange år, så alt det garanti-pjat behøver ikke være så væsentlig.
 Det er mere vigtig hvordan bilen er når den bliver ældre og hvad det kommer
 til at koste i reservedele og lign.
 Ford har altid haft billige reservedele og man kan også købe uoriginale hvis
 man er til det, når bilen bliver ældre.
 Uanset hvilken bil JEG skulle vælge så fik den foretaget en supplerende
 rustbeskyttelse og så står bilerne rimelig lige på det område.
 Ford bygger også på solid og kendt teknik og ikke en masse hula-smart fanzy
 pop nyt som ikke virker når bilen bliver ældre.
 Vil du kun beholde bilen et par år så kan det være ligemeget hvad du vælger,
 bortset fra at jeg kunne gætte at japaneren taber mest i værdi.
 
 Fiesta er også lettest at få ekstra udstyr til. De andre kan du MÅSKE kun få
 originale alufælge til, eller ikke udbygge kassetteafspilleren med en
 cd-afspiller og lign. Til Ford findes der et ganske anseelig udvalg både fra
 Ford men også andre firmaer.
 
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe S. Callesen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe S. Callesen
 | 
 Dato :  13-04-05 18:38
 | 
 |  | Tom wrote:
 
 > Fiesta er også lettest at få ekstra udstyr til. De andre kan du MÅSKE kun få
 > originale alufælge til, eller ikke udbygge kassetteafspilleren med en
 > cd-afspiller og lign. Til Ford findes der et ganske anseelig udvalg både fra
 > Ford men også andre firmaer.
 
 Det bekymrer mig lidt at Radio'en er bygget ind i frontpanelet på den
 måde den er - stort set umuligt at bruge andet end Ford's egne radio'er
 i den - og når man nu gerne vil smide en CD med MP3'er på en gang imellem...
 
 --
 Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk
 
 
 |  |  | 
   ChipMIK (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ChipMIK
 | 
 Dato :  13-04-05 22:33
 | 
 |  | 
 
            Uffe S. Callesen wrote:
 > Tom wrote:
 > 
 >> Fiesta er også lettest at få ekstra udstyr til. De andre kan du MÅSKE 
 >> kun få originale alufælge til, eller ikke udbygge kassetteafspilleren 
 >> med en cd-afspiller og lign. Til Ford findes der et ganske anseelig 
 >> udvalg både fra Ford men også andre firmaer.
 > 
 > 
 > Det bekymrer mig lidt at Radio'en er bygget ind i frontpanelet på den 
 > måde den er - stort set umuligt at bruge andet end Ford's egne radio'er 
 > i den - og når man nu gerne vil smide en CD med MP3'er på en gang 
 > imellem...
 > 
 Der må man enten save.......not vel :)...eller købe GPS panelet 
 bagefter.... http://www.ukfiestanetwork.com  siger ford i uk tager 
 omkring en tusse for det...hvad det koster i DK så det passer med resten 
 af kabinen...aner det ikke...
 ChipMIK
 Venter STADIG på min 1.6 TDCi VRÆÆÆÆÆÆÆLLLL
            
             |  |  | 
    ChipMIK (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ChipMIK
 | 
 Dato :  13-04-05 22:48
 | 
 |  | 
 
            ChipMIK wrote:
 > Uffe S. Callesen wrote:
 > 
 >> Tom wrote:
 >>
 >>> Fiesta er også lettest at få ekstra udstyr til. De andre kan du MÅSKE 
 >>> kun få originale alufælge til, eller ikke udbygge kassetteafspilleren 
 >>> med en cd-afspiller og lign. Til Ford findes der et ganske anseelig 
 >>> udvalg både fra Ford men også andre firmaer.
 >>
 >>
 >>
 >> Det bekymrer mig lidt at Radio'en er bygget ind i frontpanelet på den 
 >> måde den er - stort set umuligt at bruge andet end Ford's egne 
 >> radio'er i den - og når man nu gerne vil smide en CD med MP3'er på en 
 >> gang imellem...
 >>
 > Der må man enten save.......not vel :)...eller købe GPS panelet 
 > bagefter.... http://www.ukfiestanetwork.com  siger ford i uk tager 
 > omkring en tusse for det...hvad det koster i DK så det passer med resten 
 > af kabinen...aner det ikke...
 > 
 > ChipMIK
 > 
 > Venter STADIG på min 1.6 TDCi VRÆÆÆÆÆÆÆLLLL
http://www.ukfiestanetwork.com/index.php?showtopic=2875  er en hurtig 
 how-to guide
 ChipMIK
            
             |  |  | 
   Lars L. Hansen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  13-04-05 22:38
 | 
 |  | Uffe S. Callesen wrote:
 > Det bekymrer mig lidt at Radio'en er bygget ind i frontpanelet på den
 > måde den er - stort set umuligt at bruge andet end Ford's egne radio'er
 > i den - og når man nu gerne vil smide en CD med MP3'er på en gang
 > imellem...
 
 Ja, den der konsol-installation ser noget voldsom ud. Man kunne
 undersøge om de kan levere en frontplade med beslag til installtion af
 en alm. radio.
 
 
 |  |  | 
    Uffe S. Callesen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe S. Callesen
 | 
 Dato :  15-04-05 20:57
 | 
 |  | Tak for indsparkene til jer alle.
 
 Jeg endte med at købe en Ford Fiesta Trend 1.4 TDCi med alle extras' fra
 10/2002.
 
 
 |  |  | 
     ChipMIK (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ChipMIK
 | 
 Dato :  15-04-05 23:10
 | 
 |  | Uffe S. Callesen wrote:
 > Tak for indsparkene til jer alle.
 >
 > Jeg endte med at købe en Ford Fiesta Trend 1.4 TDCi med alle extras' fra
 > 10/2002.
 Heldige...jeg har lige fået at ide jeg skal vente 1½ til 2 måneder mere!
 på min 1.6 TDCi......og nu har vi allerede ventet 2 måneder...AAARRRRRGGGHHH
 
 ChipMIK
 
 
 |  |  | 
 |  |