WEB camera over ADSL forbindelse
Fra : T. Ahm

Dato : 28-05-01 13:33

Hej

Jeg skal anvende et web camera til at holde møder over nettet. Jeg har en
Pro@ccess idag, men der er lukket for den port som netmeeting bruger hvorfor
jeg ikke kan anvende mit camera.

Jeg har henvendt mig til TeleDanmark med mit problem, men får ikke et
entydigt svar. Nogle siger at jeg bare skal få omkonfigureret min router
(kr. 950), andre siger at det ikke kan lade sig gøre, nogle siger jeg bare
skal købe mig min egen router (kr 2500), nogen siger at man skal skifte til
Netexprerss med "åben" router og endelig er der nogen der siger at
netexpress heller ikke løser problemet.

Er der nogen her i gruppen der kan give mig det rigtige svar?

Samtidig har mine børn et ønske om at køre en Counter Strike server. Hvilken
løsning kræver det og er en 512/128 forbindelse hurtig nok til 6-8 spillere?

På forhånd tak!

Thorkild Ahm

Fra : Christen Stephansen

Dato : 28-05-01 14:00

> Jeg skal anvende et web camera til at holde møder over nettet. Jeg har
> [...]

Porten kan sagtens NAT'es, men du mangler en router der understøtter
h.323.

> [...]
skifte til
> Netexprerss med "åben" router og endelig er der nogen der siger at

Det er beklageligvis sandt, at få kender til problematikken i
kundeservice.

Du skal ikke have NetExpres, med mindre det er fordi du vil bruge en
PPPoE-klient på maskinen, og så undlade at bruge en router.

Din Pro@ccess skulle være brugbar, du skal blot have opgraderet til
seneste firmware, så skulle h.323 være understøttet (du skal stadig have
"åbnet" for de porte programmet bruger).
Enten kan du lade TDC Internet opgradere (ring 80808065) eller du kan
gøre det selv (hvis du kan bruge et konsolkabel og en hyperterminal).
Det tager et uvidst stykke tid at få TDC Internet til at gøre det.

> Er der nogen her i gruppen der kan give mig det rigtige svar?

Det har du lige fået.

> Samtidig har mine børn et ønske om at køre en Counter Strike server.
Hvilken
> løsning kræver det og er en 512/128 forbindelse hurtig nok til 6-8
spillere?

Det er primært upstream der vil blive problemet her. Jeg vil foreslå en
512/2048 (pga. upstream), hvis der skal være en ok performance for alle
spillerne.

Prøv selv at dele upstream med antal brugere, og bedøm om det burde være
nok.

/Christen Stephansen

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 21:55

> Samtidig har mine børn et ønske om at køre en Counter Strike server.
Hvilken
> løsning kræver det og er en 512/128 forbindelse hurtig nok til 6-8
spillere?

Jeg kender en der har en 2048/512 forb. som kan køre counter strike server
uden speciel opsætning med routeren e.l.

I Counter Strike er upstream og downstream stort set lige vigtig. 128 er
ikke meget til 6-8 spillere.