Symantec og lan problemer
Fra : Jens

Dato : 28-05-01 11:43

Hej !

Vi har et problem med vores hjemme-netværk og vi har fundet ud af at det
skyldes symantec's internet security (firewall). Jeg læste tidligere (vist
nok i denne ng) et indlæg om netop dette problem, er der nogen der stadig
har et link til deres side hvor dette er forklaret, eller er der en der kan
give mig et hint om hvad der går galt?

Problemet: Når firewallen er aktiv kan vi ikke se hinaden over lan, men så
snart vi deaktivere firewallen er der ingen problemer..

Med venlig hilsen

- Jens

P.s. sorry hvis det er lidt OT.

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 28-05-01 12:23

Hos mig er probelmmet kun den ene vej har da også kun firewall på den ene
maskine, da begge maskiner kører via winproxy til nettet.

Maskinen uden norton firewall kan ikke få adgang til harddiske på maskinen
med firewall. Er det samme problem du har ?.

Hilsen

Johnny

Fra : Jens

Dato : 28-05-01 12:59

" Johnny Pedersen" <JKP@ehs.dk> wrote in message
> [...]
>
> Maskinen uden norton firewall kan ikke få adgang til harddiske på maskinen
> med firewall. Er det samme problem du har ?.
præcis .....
Jeg har fundet noget info på symantec's hjemmeside, hvor der står at man
skal lave en "rule" for lan'et. Dvs. at man skal accpetere ind/udgående tcp
& udp trafik for en ip range f.eks. 10.0.0.5 - 10.0.0.50
Dette syntes jeg også jeg har prøvet dog uden det store held :(

Men jeg leder videre, håber du har et svar :)

- Jens

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 28-05-01 13:17

"Jens" <deterikkemin@email.dk> wrote in message

> [...]
> & udp trafik for en ip range f.eks. 10.0.0.5 - 10.0.0.50
> Dette syntes jeg også jeg har prøvet dog uden det store held :(

Jeps det er rigtig... husk at flytte den "rule" op i toppen af listen
(samt gemme den under "NIS System Keeping" (foreslaget fra Symantec).
Så skulle det virke - det gør det i hvert fald her...

/Thomas

Fra : Jens Skovgaard Olsen

Dato : 28-05-01 19:45

Hej Jens!

Du skrev:
> [...]
er der nogen der stadig
> har et link til deres side hvor dette er forklaret, eller er der en der
- Du har muligvis læst mit indlæg. På følgende side kan du læse, hvorledes
du kan lave en regel, der
tillader netbios og dermed printer- og drevdeling.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/edb3cbe1e1afbf6d852569d20071322
a/c7bab0bbfca5ac5b88256a3400788d6f?OpenDocument&Highlight=0,netbios

Jeg håber, at du kan bruge ovenstående.

Mvh.

Jens Skovgaard Olsen