Oversæt til JavaScript fra PHP
Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 11:24

Hej,

Jeg har brug for at få oversat dette til javascript, men må efter mange
foræves forsøg give op.
Jeg har prøvet at lave syntaxen lidt så den skulle være så
javascript-kompatibel som muligt :)
Nogen der gider hjælpe? -alt hjælp er mere end velkommen...

$first = true;
foreach(array_keys($akt_id) AS $key){
if ($first) {
$q_string = "akt_id[".$key."] = ".$akt_id[$key];
}
$q_string .= "&akt_id[".$key."] = ".$akt_id[$key];
$first = false;
}

fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

På forhånd tak.

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-05-01 11:47

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> Jeg har brug for at få oversat dette til javascript, men må efter mange
> foræves forsøg give op.

Prøv med dette... Direkte oversat...

first = true;
for (var key in akt_id) {
if (first) {
var q_string = "akt_id["+key+"] = "+akt_id[key];
}
q_string += "&akt_id["+key+"] = "+akt_id[key];
first = false;
}

> fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
Nah, det drejer sig da vist om javascript det her... :)

Fut: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 12:47

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med dette... Direkte oversat...
>
> first = true;
> for (var key in akt_id) {
> if (first) {
> var q_string = "akt_id["+key+"] = "+akt_id[key];
> }
> q_string += "&akt_id["+key+"] = "+akt_id[key];
> first = false;
> }

Tak!
Der er dog lige en ting: det virker umiddelbart ikke, men det er vel fordi
akt_id er en radio-button ?
Hvordan skal det så se ud?
Jeg har prøvet med at sætte denne linie ind over for()-kaldet, men det lader
ikke til at løkken bliver kørt da q_string har "værdien" "undefined".

var akt_id = document.forms[0].akt_id;

> Nah, det drejer sig da vist om javascript det her... :)

Okay, var også lidt i tvivl om hvor jeg skulle be' folk om at futte hen, da
jeg både skulle ha' fat i PHP og JavaScript-folkene.

> Fut: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Javel - done :)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 19:45

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> javascript-kompatibel som muligt :)
> Nogen der gider hjælpe? -alt hjælp er mere end velkommen...

Det jeg egenligt vil, er at samle alt info fra den pågælende form, og smide
der bag på en adresse jeg åbner i et vindue med javascript.
Altså samle en query_string ($QUERY_STRING :).
Hvis man kan poste direkte "op i et nyt vindue", så ville det goså være
perfekt. Men hvordan?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 19:48

> [...]
> Altså samle en query_string ($QUERY_STRING :).
> Hvis man kan poste direkte "op i et nyt vindue", så ville det goså være

goså er selvfølgeligt = også.
Men det skal ikke bare åbne i et nyt vindue, men et nyt vindue uden
menu-bars etc. - det er DER problemet ligger.

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-05-01 21:09

> [...]
> Men det skal ikke bare åbne i et nyt vindue, men et nyt vindue uden
> menu-bars etc. - det er DER problemet ligger.

<form target="jonaspopup" action="filnavn.php" method="get"
onSubmit="openpopup();">

Så skal du bare lave funktionen "openpopup()", som åbner en popup der er som
du vil have den, og navngiver den "jonaspopup".

Alt det med at samle det til en querystring og smide bag på en url, er jo
hele meningen med forms, så det slipper du helt for.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-05-01 21:32

> [...]
som
> du vil have den, og navngiver den "jonaspopup".

Du er en skat *G*
Det var det med target og så at navngive vinduet der var problemet!

> Alt det med at samle det til en querystring og smide bag på en url, er jo
> hele meningen med forms, så det slipper du helt for.

Jo tak, det ved jeg godt. Troede/vidste bare ikke at der var en så fiks måde
at klare problemet på :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-01 21:19

> Det jeg egenligt vil, er at samle alt info fra den pågælende form, og
smide
> der bag på en adresse jeg åbner i et vindue med javascript.

En ide.
Du sætter en target="mit_nye_vindue" i <FORM>
I submit-taggen laver du en onsubmit="den kommando der åbner et vindue ved
navn 'mit_nye_vindue' uden indhold"
Dvs først åbner formen det vindue du ønsker og derefter loader den
resultatet ind i det.
Hvis du ikke kan finde kommandoen kan jeg nok overtales til at finde den
frem.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen