Hubble DVD
Fra : Verner

Dato : 10-05-05 18:08

Til orientering.

Der er udgivet en DVD om Hubbleteleskopet. Kan afhentes gratis hos bl.a.
Politikens Afd. på Rådhuspladsen ell Planetariet. Der var et par andre
steder hvor den kunne afhentes også, husker bare ikke hvor.
BEMÆRK. Det kan IKKE nytte at ringe til de forskellige leverandører,
selv om man vil tilsende en frankeret kuvert, for de sender den IKKE.
Det er en selvhenter.

Verner

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 18:22

"Verner" <vbentsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> BEMÆRK. Det kan IKKE nytte at ringe til de forskellige leverandører,
> selv om man vil tilsende en frankeret kuvert, for de sender den IKKE.

Hvis den er gratis.. er det så iorden at kode den om til f. eks en divx-film
(1cd) og lægge den på nettet med et P2P program? Jeg er sikker på at mange
er interesserede i den.

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-05-05 19:11

Ingolf wrote:

> Hvis den er gratis.. er det så iorden at kode den om til f. eks en
> divx-film (1cd) og lægge den på nettet med et P2P program? Jeg er sikker
> på at mange er interesserede i den.

Gratis betyder da ikke at du bare kan kopiere den og sende den ud, det
kommer an på hvilken licens der medfølger.

Martin.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-05 20:00

Ingolf skrev:

>Hvis den er gratis.. er det så iorden at kode den om til f. eks en divx-film
>(1cd) og lægge den på nettet med et P2P program?

Nej.

Ophavsretten ophæves ikke blot fordi en ting er gratis. Kun
indehaveren af den rettighed kan bestemme i hvilken form og
hvordan (om overhovedet) et værk må offentliggøres.

Men man kan altid spørge vedkommende om lov.

--
Bertel

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 20:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan (om overhovedet) et værk må offentliggøres.
>
> Men man kan altid spørge vedkommende om lov.

Ok. Men først vil jeg forsøge at få fat i DVD'en. Jeg syntes bare at
information som disse bør være tilgængelige for alle, evt. i form af
offentlig download af en WMV-fil.. Og at der så er nogle der gider at gå
igennem processen med at konvertere en DVD til en enkelt CD, finder jeg kun
som interesselystne, ikke pirater.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-05 21:08

Ingolf skrev:

>Ok. Men først vil jeg forsøge at få fat i DVD'en. Jeg syntes bare at
>information som disse bør være tilgængelige for alle

Jeg synes at alle penge bør være tilgængelige for alle.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 21:49

Den 10-05-05 22.08 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Jeg synes at alle penge bør være tilgængelige for alle.

Jeg er stærkt uenig. Jeg synes, alle penge bør være tilgængelige for mig!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Kert Rats

Dato : 11-05-05 00:53

> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot og

Prøv at sælge Grander-vand - se tråd af 03-05-2005 i denne NG

Venligst

Kert

Fra : Verner

Dato : 10-05-05 20:52

Her er en link til den pågældende DVD

http://www.spacetelescope.org/projects/anniversary/movie_dvd.html

> [...]

> BEMÆRK. Det kan IKKE nytte at ringe til de forskellige leverandører,
> selv om man vil tilsende en frankeret kuvert, for de sender den IKKE.

Verner

Fra : Sven Nielsen

Dato : 11-05-05 09:47

In article <1gwd0ud.e2ju631jwhhqeN%vbentsen@mail.tele.dk>,
vbentsen@mail.tele.dk says...

> BEMÆRK. Det kan IKKE nytte at ringe til de forskellige leverandører,
> selv om man vil tilsende en frankeret kuvert, for de sender den IKKE.
> Det er en selvhenter.

Godt jeg fik den med posten i lørdags, når det nu ikke kan lade sig gøre
mere.

Jeg har ikke fået set hvad der er på skiven endnu.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-05-05 10:26

Sven Nielsen wrote:
> Godt jeg fik den med posten i lørdags, når det nu ikke kan lade sig gøre
> mere.

Det ville være fantastisk om du ville skrive, hvorfra du har fået den
tilsendt?!

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Sven Nielsen

Dato : 31-05-05 13:19

In article <42886743$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
kim@_NOSPAM_litewerx.dk says...

> Det ville være fantastisk om du ville skrive, hvorfra du har fået den
> tilsendt?!

Jeg fik den fra New Scientist (www.newscientist.com). Men der var kun
20.000 stk., så mon ikke det er slut nu.

Med venlig hilsen Sven.