Hyletone i ører
Fra : KNI

Dato : 09-05-05 20:12

Oplever om aftenen at have høje hyletone i begge ører. Ved ikke om det er
pga. mange år med industriarbejde eller det er phykisk(stress). Gode råd
måske pga. personlige oplevelser modtages gerne.

Kni

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 12:11

Den 09-05-05 21.12 skrev KNI følgende:

> Oplever om aftenen at have høje hyletone i begge ører. Ved ikke om det er
> pga. mange år med industriarbejde eller det er phykisk(stress). Gode råd
> måske pga. personlige oplevelser modtages gerne.

Det er tinnitus. Gå til din praktiserende læge, og få en henvisning til
en ørelæge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Merete

Dato : 10-05-05 15:01

"KNI" <kni@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pga. mange år med industriarbejde eller det er phykisk(stress). Gode råd
> måske pga. personlige oplevelser modtages gerne.

Som én allerede har svaret, har du sikkert fået tinitus. Men det kan ikke
helbredes, så det er noget man skal lære at leve med, men eftersom dit
åbenbart ikke forekommer hele tiden, men kun om aftenen, kan det måske
hjælpe at undgå støj.. Desuden nævner du stress - min tinitus er værre i
stressede perioder, hvilket faktisk er meget normalt (i følge de kloge
hoveder)
Men ja, gå til ørelæge, held og lykke med det..

Mvh Merete

Fra : Margit

Dato : 10-05-05 21:23

"Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hoveder)
> Men ja, gå til ørelæge, held og lykke med det..

Hej Merete

Hvad kan ørelægen i grunden gøre ved det?

Mvh Margit

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 21:55

Den 10-05-05 22.22 skrev Margit følgende:

> Hvad kan ørelægen i grunden gøre ved det?

Muligvis finde en årsag til hyletonen. Og i modsætning til det som
Merete skriver, så er det faktisk muligt at behandle i hvert fald nogle
tilfælde af tinnitus. Og hvis det ikke er muligt at behandle selve
tinnitussen, kan man måske lære patienten at fokusere mindre på den, så
han/hun får større livskvalitet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-05-05 23:08

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> [...]
> tilfælde af tinnitus. Og hvis det ikke er muligt at behandle selve
> tinnitussen, kan man måske lære patienten at fokusere mindre på den, så

Det skal da heller ingen hemmelighed være at en tumor kan give tinitus,
derfor er det altid en god ide at gå til lægen med tinitus.

Og til Kni: da din tinitus er dobbeltsidig, er der ikke meget der taler for
den af mig ovennævnte årsag.

Og til det morsomme hjørne:

Tinitusforeningen har nedlagt deres telefonsvareservice,
der viste sig af der ikke var nogen af medlemmerne der kunne finde ud af at
lægge en besked efter hyletonen.

Mvh. Uffe Ravn
Der har HAFT tinitus.

Fra : G B

Dato : 11-05-05 01:52

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> Og til det morsomme hjørne:
> Tinitusforeningen har nedlagt deres telefonsvareservice,
> der viste sig af der ikke var nogen af medlemmerne der kunne finde ud
> af at lægge en besked efter hyletonen.

Jeg har krampagtigt holdt mig tilbage for at fyre den af, men når du nu gør
det, så er her den RIGTIGE dårlige joke:

<telefonsvarer-stemme>
"Go'da. Du har ringet til Tinnitus-linjen, men der er desværre ingen til
stede. Læg venligst en besked efter hyletonen."
</telefonsvarer-stemme>

Og så har jeg faktisk hørt fra kinesiske læger, at tinnitus i visse
tilfælde KAN behandles effektivt med akupunktur.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Josephine

Dato : 11-05-05 00:10

> [...]
> tilfælde af tinnitus. Og hvis det ikke er muligt at behandle selve
> tinnitussen, kan man måske lære patienten at fokusere mindre på den, så

For nogle år siden hørte jeg om en behandlingsmetode hvor lægen, med
patientens hjælp, prøvede at efterligne den hyletone som personen hørte. Det
skulle efter sigende hjælpe med at dæmpe angsten for tinnitussen og dermed
gøre sygdommen lettere at leve med. Jeg har selv tinnitus men har i de
seneste år ikke været generet af det. Førhen kunne jeg dog ligge vågen om
natten og fokusere på hyletonerne - jeg tror at der er en vis logik i den
behandlingsmetode for jeg brugte virkelig en del tid på at oparbejde en
masse negative forventninger lige før jeg skulle sove og så fokuserer man
bare endnu mere på hyletonerne.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 11-05-05 07:54

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> Hej Merete
>
> Hvad kan ørelægen i grunden gøre ved det?
>
> Mvh Margit

Sikkert ikke noget. Tinnitus, opstået ved en voldsom påvirkning af ørerne,
skulle efter sigende være, de små hår i det indre øre, der har fået et
knæk... Denne form, skulle være uhelbredelig, men vil vist fortrinsvis give
sig til udtryk i susen, eller ( i forhold til vores ) lavfrekvent hylen,
eller brummen. Hvor hvis din, ligner min, så som et TV der hyler
skrækkeligt i højspændingen, bare meget kraftigere. Min er, lige som din,
ikke konstant. Til tider kan min være helt væk, så det skal nok passe, at
der også er en psykisk årsag. Til gengæld, ved jeg også en lyd, som kan
starte den, også så den drøner afsted i fuldt flor... En klynkende
Schæferhund... Den piben den kommer af med, den er stensikker hvergang. Min
egen opstod, under en operation. Der var intet galt, da jeg blev bedøvet,
og jeg havde den, da jeg vågnede. Så jeg har selv en ide om, at årsagen
måske skal findes i tarmsystemet. Det bygger jeg på, at en kammerat, som
senere også måtte igennem tilsvarende operationer, sjovt nok, også fik
tinnitus. Han havde heller ikke, tidligere haft problemer med hørelsen.
Min læge har fortalt mig, at når den ikke er konstant, så kan vi være så
heldige, at den forsvinder igen, helt af sig selv. Jeg har også hørt om,
en læge i Aalborg, skal have startet et samarbejde, med en Kinesisk
akupunktør, som skulle kunne fjerne, eller mindske generne, for mange
tinnitus patienter. Det var noget med en kombination, nogle akupuktur nåle,
tilsat lidt strøm.

Men hvis min mistanke holder stik, er det måske et eller andet stof, som vi
ikke længere optager godt nok, eller måske ikke længere selv producerer
tilstrækkeligt af. Men måske sommetider får tilført, via et eller andet vi
spiser, eller noget i omgivelserne påvirker os, så vi enten pludseligt får
eller producerer nok, så tinnitus'en forsvinder for en tid.
Men det modsatte, kan jo også være tilfældet, at vi måske har et eller
andet, som vi til dagligt producerer, eller indtager i overmål, som kroppen
så ikke kan omsætte. Men jeg vil da gerne høre, hvis du har situationer,
hvor din tinnitus har tendens til at forsvinde, eller hvad der kan starte
den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Merete

Dato : 11-05-05 17:34

Hmm kan godt ske det bare er min tinitus der ikke kan gøres noget ved...
- og nåle, det er da et forsøg værd, men tror nu min angst for nåle skal
behandles først...

Jeg har engang på Vejle sygehus fået "indspillet" min tinitus på bånd, og
som en allerede har antydet, gør det at man får et andet forhold til det..
og bliver mere rolig...

Mvh Merete

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-05-05 23:44

Merete skrev:

> Jeg har engang på Vejle sygehus fået "indspillet" min tinitus
> på bånd, og [...]

Vil du ikke fortælle lidt om det? Min tinnitus er formodentlig
medfødt, og jeg kan slet ikke forstille mig hvordan det kan lade
sig gøre at optage tinnitus...?

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-05-05 08:19

Den 12-05-05 00.43 skrev Klaus Alexander Seistrup følgende:

> Vil du ikke fortælle lidt om det? Min tinnitus er formodentlig
> medfødt, og jeg kan slet ikke forstille mig hvordan det kan lade
> sig gøre at optage tinnitus...?

Der kan være flere forskellige årsager til tinnitus. I nogle tilfælde
kan den rent faktisk høres eksternt og dermed også optages.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-05-05 09:54

Kim Ludvigsen skrev:

> Der kan være flere forskellige årsager til tinnitus. I nogle
> tilfælde kan den rent faktisk høres eksternt og dermed også
> optages.

Vildt!

Fra : Merete

Dato : 12-05-05 19:09

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ikke fortælle lidt om det? Min tinnitus er formodentlig
> medfødt, og jeg kan slet ikke forstille mig hvordan det kan lade
> sig gøre at optage tinnitus...?

Det er efterhånden ved at være nogle år siden, men de sendte nogle lyde ind
i øret, og satte nogle elektroder på hovedet... hvordan det helt præsist
foregik kan jeg deaværre ikke svare på da det efterhånden er 8 år siden,
desværre... ved heller ikke om man gør det længere ?!

Mvh Merete