Behandling af brækket kraveben?
Fra : Lazy

Dato : 05-05-05 22:49

Hej

Jeg har været så uheldig at brække det ene kravebed to steder, så der er et
stykke som ikke sidder fast i nogen ender, og er placeret, ifølge
røntgenbillederne i en afstand fra de faste ender på 2 knogletykkelser.

Hvilken behandling mener i at sygehuset burde tilbyde mig?

MVH

Lazy

Fra : Dr. J

Dato : 08-05-05 18:58

> [...]
> røntgenbillederne i en afstand fra de faste ender på 2 knogletykkelser.
>
> Hvilken behandling mener i at sygehuset burde tilbyde mig?

Armslynge (Mitella eller collar and cuff). Kun operation, hvis huden er
truet eller hvis der er karlæsion eller nervepåvirkning.
\S

Fra : Calle

Dato : 19-05-05 23:14

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> røntgenbillederne i en afstand fra de faste ender på 2 knogletykkelser.
>
> Hvilken behandling mener i at sygehuset burde tilbyde mig?

Hej -

Læs her om en der fik sit kraveben gjort fast.
http://hekto.bravejournal.com/
Se under linien med datoen 24 dec.
Måske du kan bruge det ?

Hilsen -
Calle

Fra : Lazy

Dato : 20-05-05 08:01

Hej

Kravebenet er nu blevet samlet med sømbeslag og skruer, det burde de nok
have gjort for 7 uger siden, men vi skal jo spare, så skide være med folks
livskvalitet.

Tak for svarene.

MVH

Lazy

Fra : Dr. J

Dato : 20-05-05 17:07

vi skal jo spare, så skide være med folks
> livskvalitet.

Det er ikke så meget for at spare, at man ikke opererer alt. Det er mere
det, at hvis bruddet ikke omfatter de tilstande, jeg tidligere beskrev, er
der god chance for, at det heler fint op. I de tilfælde er det altså ikke
værd at løbe de risici, som altid er ved operation (infektion, kar- og
nervelæsion, anæstesi-komplikationer osv.)
\S