Negl
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-05-05 21:54

Sidste slog jeg min storetånegl så slemt at den blev sort.

Nu 10 måneder senere så den ud til at have det fint, den havde vokset og
skubbet det sorte halvvejs ud. Under hele forløbet har jeg klippet den
normalt.

Men så slog jeg den igen (lige før 2 ugers ferie) og nu er det sorte gået
løs, men sidder tog stadig lidt fast.

Hvad bør jeg gøre? Lade det være?

Jesper

Fra : Nana Sørensen

Dato : 06-05-05 00:32

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt.
>
> Men så slog jeg den igen (lige før 2 ugers ferie) og nu er det sorte gået

Hvis det stadig sidder fast, så lad det være. Det kan være en smertefuld
oplvelse at hive det af. Huden under er helt ny.
Hvis du har et problem med at sokkerne hiver fat i negleflappen, så tag lidt
plasticnet og lim det fast med superlim. som en slags gips. Altså som en
ekstra negl, ovenpå neglen. Jeg har gjort det flere gange på både finger og
tånegle, for at holde den flækkede del på plads, indtil den kunne klippes
helt af. funker perfekt.

Fra : bj

Dato : 06-05-05 22:27

> [...]
>
> hvis det sidder løst så hiv da neglen af og tag de små smerter det giver
> natten over og gå med noget luftigt plaster hvis du går med strømper

har selv brugt denne måde indtil flere gange og det virker fint nok...

bj