Hjælp! 4årig pige med hold i nakken
Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 05-05-05 09:41

Hejsa
Min 4 årige pige har hold i nakken, hun har haft ond nu i 2 dage, går helt
skævt og græder hele tiden
Vi ringede til lægevagten for 2 dage siden, de sagde det var helt normalt,
put blot varmepuder på, måske en halv palodil for smerterne, men de virker
kun i et par timmer
Vores egen læge, mener det er fordi hun vokser så meget at det ikke er det
hele der kan følge med hun er ca 120cm og på højde med en 6/7 årig, han
mener også det ville hjælpe med varme og lidt massage, men det er jo ikke
normalt for en 4 årig at ahve hold i nakken
hjælp!
Hilsen René

Fra : Nana Sørensen

Dato : 05-05-05 09:51

"René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborgSLET MIG@vapnet.dk> skrev i en
meddelelse news:7f1b0$4279db52$3e3d903b$1647@news.arrownet.dk...
> [...]
> mener også det ville hjælpe med varme og lidt massage, men det er jo ikke
> normalt for en 4 årig at ahve hold i nakken

Da jeg havde hold i nakken havde jeg også varmepude på hele tiden, hvilket
hjalp minus. Jeg var helt skæv i kroppen og lignede et brædt i en uge. Så
sagde en: Varme? Det skal da være koldt? Og sagde at jeg skulle putte is
pakket ind i viskestykker på, højst ti min ad gangen. Efter første gang var
det bedre, anden gang endnu bedre, en dag efter var det væk. Jeg ved ikke
hvorfor man siger varme, for hold i nakken er vel en slags forstuvning? Hvis
man altså har fået det ved et pludseligt ryk eller overstræk.

Mvh. Nana

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-05 09:56

wrote:

>Min 4 årige pige har hold i nakken, hun har haft ond nu i 2 dage, går helt
>skævt og græder hele tiden

'Hold i nakken' skal forsvinde, eller i hvert fald blive betydeligt
bedre, inden for få dage.

Har hun feber ?

Under alle omstændigheder bør hun ses af en læge...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 05-05-05 10:10

Hejsa igen
Vi har været til læge i går, fordi han ville være sikker på at det ikke
var
nakke stivhed, hvad han mente det ikke var
vi var i kontakt med en massør igår aftes hun sagde også noget om at det
skulle være koldt
vil lige prøve dette
Hilsen René

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-05 10:20

wrote:

> Vi har været til læge i går, fordi han ville være sikker på at det ikke
> var nakke stivhed, hvad han mente det ikke var...

Problemet må jo genere når i har kontaktet flere læger, en massør, og så
yderligere fremlægger det her....

Hvis hun har feber - check temperaturen med et termometer - mener jeg
helt afgjort I skal søge læge igen idag....

<mlr>

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 05-05-05 10:37

Hej Michael
Hun har ikke feber men har grædt hele natten, så lige nu sover hun
Ved godt at hvis hun har feber plus nakkestivhed skal vi være opmaærksom på
mengitis

Fra : Anita Nielsen

Dato : 05-05-05 11:51

Hej Rene

Nåh det lille pus da - det er pokkers træls at have ondt i nakken - det kan
få selv voksne til at græde skulle jeg hilse at sige

Jeg anvender en gel der hedder Felden Gel 0,5 % (kan købes i håndkøb) og må
efter lægens anvisning anvendes til børn over 2 år. Denne gel hjælper mig
godt når min nakke smerter pga. gigten. Den er til lokal behandling af
muskel- og ledsmerter. Før i springer ud og køber gelen, så ring lige til
egen læge eller vagtlæge og hør hvordan i bør anvende den til en på 4 år.

Derudover tilslutter jeg mig koret der siger kolde omslag - det hjælper
super på en øm nakke. F.eks en pose frosne ærter pakket ind i et viskestykke
former sig fint om nakke/skulder og giver lindring - min kiropraktor sagde
10 min. for hver vågen time i et døgn ved stærke smerter - derefter efter
behov, men ikke mere end 10 minutter pr. gang.

God bedring med den lille prinsesse
Anita

"René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborgSLET MIG@vapnet.dk> skrev i en
meddelelse news:352fd$4279e870$3e3d903b$7097@news.arrownet.dk...