lange rejser og diabetes
Fra : JytteJ

Dato : 30-04-05 13:59

hej
Jeg skal til Canada, 9 timers tidsforskel. Har aldrig prøvet at rejse så
langt øst - vest før.
Jeg vil derfor høre om der er nogle i gruppen, som har diabetes og som kan
give nogle gode tips og råd ?
På forhånd tak.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Louise

Dato : 30-04-05 14:45

> [...]
> langt øst - vest før.
> Jeg vil derfor høre om der er nogle i gruppen, som har diabetes og som kan

Hej Jytte

Jeg ahr Type1, men har ikke selv prøvet at rejse på tværs af tidszonerne.

Men mener at have læst at man fx kan "køre igennem" på hurtigvirkende til
alle mpltider undervejs, og så bare tilpasse det langtidsvirkende insulin
efter tiden der hvor man rejser hen.

Jeg har selv prøvet lignende "justering" i forbindelse med nat-arbejde, der
jo kan minde om det at skifte tidszone. For mig har det fungeret fint at
jøre igennem på min korttidsvirkende insulin, og så rykke det
langtidsvirkende så det passer til den tidsrytme jeg skulle ind i.

MEn elelrs synes jeg at du skal prøve at kontakte din behandler. Der tror
jeg at du vil få det bedste råd ud af. For det afhænger også af hvilken type
insulin du får.

Håber du kan bruge disse råd..

MVH Louise