/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Høfeber
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 28-04-05 18:17


Jeg har i år fået høfeber i en grad, så jeg er ved at være hudløs under
næsen. Har fået Aerius af lægen, hvilket ikke hjælper, og i dag har jeg så
fået Flixonase af vagtlægen, da jeg som sagt er ved at være åbne sår under
næsen. Jeg er vant til allergi, både høfeber, eksem og astma, så jeg er ikke
specielt pivet, men nu har det altså taget overhånd.

Spørgsmålet er, om en sprøjte binyrebarkhormon vil hjælpe? Eller om der er
andre muligheder, så jeg kan få en normal hverdag igen? Og jo, jeg skal til
lægen igen i morgen, men alle idéer er velkomne.

Mvh Maria



 
 
Lene Hansen (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 28-04-05 19:18

Hvad med AleoVera? Har selv gode erfaringer med at smøre med dette.......

Med venlig hilsen

Lene Hansen
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:42711ae1$0$23066$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Jeg har i år fået høfeber i en grad, så jeg er ved at være hudløs under
> næsen. Har fået Aerius af lægen, hvilket ikke hjælper, og i dag har jeg så
> fået Flixonase af vagtlægen, da jeg som sagt er ved at være åbne sår under
> næsen. Jeg er vant til allergi, både høfeber, eksem og astma, så jeg er
> ikke specielt pivet, men nu har det altså taget overhånd.
>
> Spørgsmålet er, om en sprøjte binyrebarkhormon vil hjælpe? Eller om der er
> andre muligheder, så jeg kan få en normal hverdag igen? Og jo, jeg skal
> til lægen igen i morgen, men alle idéer er velkomne.
>
> Mvh Maria
>



Maria Frederiksen (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 28-04-05 21:09

> Hvad med AleoVera? Har selv gode erfaringer med at smøre med dette.......
>

Og hvordan skulle det at smøre med Aleo Vera kunne hjælpe på høfeber? Er du
overhovedet klar over hvor syg man kan være? Desuden kan jeg ikke tåle Aleo
Vera - jeg får eksem af det.

Mvh Maria



G B (29-04-2005)
Kommentar
Fra : G B


Dato : 29-04-05 00:25

"Lene Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:427128ad$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvad med AleoVera? Har selv gode erfaringer med at smøre med
> dette.......
> Med venlig hilsen
> Lene Hansen

Hvad snakker du om? Smøre med aloe mod allergi? Uddyb venligst.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
GB

Uffe Ravn (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-04-05 22:25


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> Spørgsmålet er, om en sprøjte binyrebarkhormon vil hjælpe?

Binyrebarkhormon virker effektivt, desværre bivirker det også effektivt.
Jeg tror ikke du egentligt har lyst til en systemisk behandling med
binyrebarkhormon.

Men lokalbehandling er helt klart at foretrække, frem for systemiske
behandling.

Jeg forstår bare ikke, sprøjter med binyrebarkhormon til høfeber?
Mener du ikke en næsespray?

> andre muligheder, så jeg kan få en normal hverdag igen? Og jo, jeg skal
til
> lægen igen i morgen, men alle idéer er velkomne.

Der er mange muligheder af forskellige medicinske behandlinger, men overvej
også langsiget hvordan du kan undgå de ting der fremkalder
overfølsomhedsreaktionerne.
Men alt det kan din læge fortælle dig meget mere om.

Mvh. Uffe Ravn






Maria Frederiksen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 29-04-05 18:10

> Binyrebarkhormon virker effektivt, desværre bivirker det også effektivt.
> Jeg tror ikke du egentligt har lyst til en systemisk behandling med
> binyrebarkhormon.
>
> Men lokalbehandling er helt klart at foretrække, frem for systemiske
> behandling.

Jep, og jeg får det også som lokalbehandling, det er bare ikke i nærheden af
godt nok i øjeblikket.

> Jeg forstår bare ikke, sprøjter med binyrebarkhormon til høfeber?

Ja, en ganske almindelig sprøjte: Stik, av, og den virker. Fik dem to gange
om ugen, da jeg var barn. Som voksen har jeg kun fået tabletter i perioder,
og så selvfølgelig lokalvirkende spray (lunger og næse).

> Der er mange muligheder af forskellige medicinske behandlinger, men
> overvej
> også langsiget hvordan du kan undgå de ting der fremkalder
> overfølsomhedsreaktionerne.

Det kan jeg ikke - der er i hundredevis af ting, jeg ikke må komme i kontakt
med, herunder stort set al pollen. Enten pga allergi eller pga overfølsomhed
(pga allergien). Det handler bare om at have det så tåleligt, at jeg kan
lave noget andet end have ondt af mig selv.

Mvh Maria



Uffe Ravn (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 29-04-05 22:50


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> > Men lokalbehandling er helt klart at foretrække, frem for systemiske
> > behandling.
>
> Jep, og jeg får det også som lokalbehandling, det er bare ikke i nærheden
af
> godt nok i øjeblikket.

> Det handler bare om at have det så tåleligt, at jeg kan
> lave noget andet end have ondt af mig selv.

Ja, ok så er du måske "moden" til systemisk stereoidbehandling.

Hvad sagde din læge?

Mvh. Uffe Ravn



Maria Frederiksen (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 01-05-05 18:05

> Ja, ok så er du måske "moden" til systemisk stereoidbehandling.
>
> Hvad sagde din læge?

Foreløbig ikke noget. Han har først tid i næste uge, da jeg jo ikke er ved
at dø

Mvh Maria



Uffe Ravn (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 01-05-05 22:21


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> da jeg jo ikke er ved
> at dø

DET glæder mig.

Mvh. Uffe Ravn>



Faithless (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Faithless


Dato : 29-04-05 08:19


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote
>
> Spørgsmålet er, om en sprøjte binyrebarkhormon vil hjælpe?

Jeg har prøvet en sprøjte 2 gange og det var i perioder hvor jeg ellers
spiste 2 clarityn om dagen. Jeg skulle stadig spise clarityn, men det var
nok kun med 1 om dagen, så lidt hjalp det.

Prøv evt. nogle andre mærker af høfeber tabletter. Når jeg spiser benedryl
eller alnok, så virker det slet ikke. Men hvis jeg spiser clarityn eller
aerius, så fjerner det de fleste irritationer.

Mvh
Thomas



Lene Hansen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 29-04-05 17:23

Jeg ved faktisk en del om allergi, da jeg har en søn der er det. Og jeg ved
da godt at Aloe vera ikke kurere allergi, men jeg tænkte bare på selve det
sår du har fået. Ja, det kan da godt være jeg er en dum gås der ikke forstår
noget.

M.v.h.

Lene
"Faithless" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4271dfd8$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote
>>
>> Spørgsmålet er, om en sprøjte binyrebarkhormon vil hjælpe?
>
> Jeg har prøvet en sprøjte 2 gange og det var i perioder hvor jeg ellers
> spiste 2 clarityn om dagen. Jeg skulle stadig spise clarityn, men det var
> nok kun med 1 om dagen, så lidt hjalp det.
>
> Prøv evt. nogle andre mærker af høfeber tabletter. Når jeg spiser benedryl
> eller alnok, så virker det slet ikke. Men hvis jeg spiser clarityn eller
> aerius, så fjerner det de fleste irritationer.
>
> Mvh
> Thomas
>



Maria Frederiksen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 29-04-05 18:11

> Jeg har prøvet en sprøjte 2 gange og det var i perioder hvor jeg ellers
> spiste 2 clarityn om dagen. Jeg skulle stadig spise clarityn, men det var
> nok kun med 1 om dagen, så lidt hjalp det.
>
> Prøv evt. nogle andre mærker af høfeber tabletter. Når jeg spiser benedryl
> eller alnok, så virker det slet ikke. Men hvis jeg spiser clarityn eller
> aerius, så fjerner det de fleste irritationer.

Jeg skifter altid produkt en gang om måneden, men selv 2 aerius hjælper ikke
en pind i øjeblikket - dvs, det ved jeg faktisk ikke, for jeg tør ikke lade
være med at tage dem, men bare nogenlunde symptomfri er jeg altså ikke.

Mvh Maria



Faithless (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Faithless


Dato : 02-05-05 17:28


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote >
> Jeg skifter altid produkt en gang om måneden, men selv 2 aerius hjælper
> ikke en pind i øjeblikket - dvs, det ved jeg faktisk ikke, for jeg tør
> ikke lade være med at tage dem, men bare nogenlunde symptomfri er jeg
> altså ikke.
>
Har du overvejet vaccination ?

Jeg startede et vaccination forløb op september sidste år og jeg har næsten
ikke mærket noget til Birken i år. I følge lægen, skulle det være meget
begrænset hvad jeg kommer til at mærke til pollen i år. Så det håber jeg er
rigtigt(c;

Ved godt det ikke hjælper på situationen nu, men du kunne da overveje det og
glæde dig til næste år.

Faithless



Maria Frederiksen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 02-05-05 21:07

> Har du overvejet vaccination ?
>
> Jeg startede et vaccination forløb op september sidste år og jeg har
> næsten ikke mærket noget til Birken i år. I følge lægen, skulle det være
> meget

Ja, jeg har overvejet det. I dag ville det være en god idé, men man kan kun
blive vaccineret mod en ad gangen, og forløbet er op til 5 år = jeg kommer
aldrig igennem blot 10 af tingene inden for en rimelig tidsfrist. Dertil
kommer at der ikke er garanti for at behandlingen virker. Sidst jeg checkede
var det kun 80% opnår forbedring, og dem, der ikke gør, er typisk mennesker,
der har flere typer allergi og mange forskellige pollenallergier, og dem
hører jeg til. SÅ øv, øv.

Mvh Maria



Faithless (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Faithless


Dato : 03-05-05 06:01


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote
>
> Ja, jeg har overvejet det. I dag ville det være en god idé, men man kan
> kun blive vaccineret mod en ad gangen, og forløbet er op til 5 år = jeg
> kommer aldrig igennem blot 10 af tingene inden for en rimelig tidsfrist.

Jeg bliver vaccineret for græs, støv og birk samtidig. Det er lidt hårdt for
kroppen, og bivirkningerne er kvalme, træthed, hovedpine samme dag og
herefter hævede arme ca. 4 dage. Men hvis du er så plaget af birken, så
kunne du jo starte der.

Så vidt jeg husker, så bliver man vaccineret hver uge i 12 uger. Herefter er
man på vedligeholdelses niveauet og man bliver så vaccineret hver 2. måned.
Hele forløbet varer 3 år, men som du også skriver så er det muligt at
allergien ikke fjernes. Hvis dette er tilfældet, så fortsætter man med
vaccinationer hver 2. måned.

Alle klinikker er forskellige og har forskellige planer for vaccineringen.
Hvis du kommer fra Kbh. eller omegn, så kan jeg anbefale John Arnved ved
Nørreport St..

> Dertil kommer at der ikke er garanti for at behandlingen virker. Sidst jeg
> checkede var det kun 80% opnår forbedring, og dem, der ikke gør, er typisk
> mennesker, der har flere typer allergi og mange forskellige
> pollenallergier, og dem hører jeg til. SÅ øv, øv.

Det er korrekt at der ingen garanti er, men langt de fleste vil opnå 80%
forbedring og det syntes jeg sku er ok. Prøv at forestille dig hvis 8 ud af
10 pollen dage forsvandt, det syntes jeg sku vaccinationerne er værd. Jeg
har kun været i gang 9 måneder men har kun kunnet mærke birken meget lidt,
selvom jeg var næsthøjest på priktest skalaen.

Jeg selv er allergisk overfor hund, kat, græs, støv, birk og svamp.

Mvh
Thomas



Lazy (05-06-2005)
Kommentar
Fra : Lazy


Dato : 05-06-05 08:44


"Faithless" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4277056e$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote
> >
Vil lige fortælle om en behandligs bivirkning jeg har oplevet.

Jeg har altid haft høfeber, og livet har til tider ikke været noget vær.

Jeg snorkede også så meget at jeg blev jaget ud af soveværelset.

Da jeg opsøgte lægen på grund af snorkeriet, endte jeg på Holstebro Sygehus,
hvor jeg fik en luftpumpe som jeg skulle sove med hver nat (maske), senere
har jeg fået udbygget den med en fugter.

Nu snorker jeg ikke når jeg sover med masken, og er meget mere frisk om
morgenen, og bivirkningen er så at mit høfeber er forsvundet.

Måske er det tilfældigt.

MVH

Lazy



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste