Xenical, hvad må man IKKE spise?
Fra : Helle

Dato : 27-04-05 14:51

Hejsa.

Jeg har netop været hos lægen i dag og snakket om vægt igen igen igen! Hun
foreslog mig at jeg prøvede Xenical i 14 dage og så skal vi ses igen. Jeg er
godt klar over hvordan de virker - altså ved at man virkelig skal på potten
hvis man har spist noget med meget fedt i.

Nu tænker jeg så på: hvad skal man IKKE spise? får man ondt i maven og
diarre hvis man spiser et par bolcher, eller slik? jeg kan godt regne ud at
sovs, chips og den slags skal man holde sig fra, hvilket man jo alligevel
skal når man skal tabe sig.
Jeg vil virkelig gerne prøve det her men er absolut ikke for interesseret i
at mavepine og at sidde på potten i flere timer

Kunne godt tænke mig nogle erfaringer med hvad man skal holde sig fra.

Jeg er ellers modstander af slankepiller men prøver dem i to uger nu og så
må vi se. Til to uger koster det jo 400 kr!!! Yikes!
Jeg forsøger at leve sundt, men mit problem er nok ofte at jeg ryger i noget
for fedt om eftermiddagen og om aftenen.

Så erfaringer med Xenical søges - gode som dårlige.

Mvh Helle

Fra : preben nielsen

Dato : 27-04-05 15:49

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan godt regne ud at sovs, chips og den slags skal man holde sig
> fra, hvilket man jo alligevel skal når man skal tabe sig.

Du skal sgu da også holde dig fra bolcherne og det andet slik - så
hvad er problemet ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-04-05 18:53

> Så erfaringer med Xenical søges - gode som dårlige.

En ting er rigtigt vigtigt, og det er ikke at spise eller drikke (andet end
vand, kaffe og te) uden for måltiderne. Til måltiderne skal du styre
fedtindtaget, og det er ikke mængden af fedt i forhold til resten, det er
fedtet i sig selv. Min erfaring endte i ca 20 g pr måltid, 3 gange om dagen.
Husk at 100 g olie er mere "fedt" end 100 g margarine eller smør. Smør
smager af mere end margarine, så man kan hente lidt at smagsoplevelsen ved
at skifte margarinen eller olien ud med smør.

Og så slemt er bivirkningen i form af diarre altså heller ikke. Det svarer
til en gang amerikansk olie.

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 28-04-05 15:08

> [...]
> smagsoplevelsen ved at skifte margarinen eller olien ud med smør.
>
> Og så slemt er bivirkningen i form af diarre altså heller ikke. Det svarer

Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg holder styr på hvor
meget fedt der er i min mad. Jeg er godt klar over at McDonald, Pizza og al
den slags skal man jo selvfølgelig holde sig fra - det er jo klart. Men det
er vel ganske enkelt noget man hurtigt erfarer hvornår måltidet indeholdt
for meget fedt?..
Har du tabt dig vha Xenical?
I øvrigt så er de piller da godt nok VILDT dyre! 400 kr for 14 dage.

Hvis man nu fx. laver en kødsovs af kød med 10-12% fedt er det så noget der
betyder at der er for meget fedt i? en en sådan kødsovs kommer jeg
tomatpure, champignon og gulerødder i også og steger kun lige løgene i en
lille smule olie. Og hvad med pasta og ris? duer det heller ikke?

Mvh Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-04-05 18:00

> Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg holder styr på hvor
> meget fedt der er i min mad.

Du laver den jo selv, så det er da til at gå til.

> Har du tabt dig vha Xenical?
Ikke noget videre - jeg spiser ikke 3 gange om dagen, lærte jeg.

> [...]
> tomatpure, champignon og gulerødder i også og steger kun lige løgene i en
> lille smule olie. Og hvad med pasta og ris? duer det heller ikke?

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor mange grøntsager du hælder i, du må kun
få 20 g fedt. Så med 12% fedt i kødet må du få 200 g kød, hvis du ikke har
andet fedt i opskriften - bruger du 20 g olie, så skal du lige regne det
samlede fedt ud i retten, og så dele op, så du kun spiser 20 g fedt.

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 28-04-05 18:26

> [...]
> har andet fedt i opskriften - bruger du 20 g olie, så skal du lige regne
> det samlede fedt ud i retten, og så dele op, så du kun spiser 20 g fedt.

Men betyder det at man max må få 30 gr fedt om dagen?
Synes ikke det er helt nemt at forstå

Mvh Helle

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-04-05 11:37

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Helle

Jeg tror, den hedder Atkinson kuren, hvor du kan spise, stort set lige så
meget du lyster, og alligevel tabe dig. Er ikke helt sikker på navnet, men
den har været en del omtalt, i den senere tid... Det er heller ikke nogen ny
kur, så derfor er der god dokumentation for, at den virker.
Den skulle så også være meget nemmere at overholde, når man sagtens kan lave
et veldækket bord, og vel at mærke, tillade sig at spise, alt det som står
på bordet. Så den vil jeg da råde dig til at kigge på. Ellers kan du bare
sende 10 kilo til mig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-04-05 00:00

Benny Mortensen 9700 skrev:

> Jeg tror, den hedder Atkinson kuren, hvor du kan spise, stort
> set lige så meget du lyster, og alligevel tabe dig.

Diæten hedder Atkins og kræver en total kostomlægning. For nogen
kan det være lettere at tabe sig på Atkins, men det er en myte at
man [stort set] kan spise hvad man vil og stadig tabe sig. De
almindelige regler for energiindtag og -udgift gælder stadig på
Atkins, men pga. en ændring i måden at forbrænde fedt på, er man
ikke sulten hele tiden, hvilket gør det væsentligt lettere [for
nogle] at holde diæten.

Atkins bor på <http://www.atkins.com/>.

En dansk, og lidt mindre restriktiv, udgave af Atkins hedder Omega-
metoden og bor på <http://www.omegametoden.dk/>.

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 02-05-05 11:27

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Atkins, men pga. en ændring i måden at forbrænde fedt på, er man
> ikke sulten hele tiden, hvilket gør det væsentligt lettere [for

Okay, en mindre fejl ... Nu er det jo ikke lige slankekure, jeg kigger
mest efter, men snarere det modsatte...
Men det må Helle selv studere, det er kun hende, der kender hendes problems
omfang, og hvor langt hun ville gå... Men at de dikterede, hvad man kunne
spise, det tog jeg som en selvfølge, det er jo trods alt, en kur, og ikke en
festmiddag, selvom den nærmest kunne ligne noget sådan, sammenlignet med
andre slankekure, så skulle denne jo have den forskel, at man ikke går
sulten i seng.

M.V.H.....Benny..