1/4 liter fløde om dagen...usundt???
Fra : Anders

Dato : 27-04-05 14:06

Hej

Jeg prøver desperat at tage på i vægt, men har ikke haft held med det endnu.
Vil gerne tage ca. 6-8 kg på.

Mit spørgsmål er om det er direkte usundt at drikke 1/4 liter fløde hver
aften inden man går i seng i håb om at tage nogle kilo på? Mit mål er
udelukkende at blive "federe", og det gerne i en fart. Så hvis ikke det er
direkte sundhedsskadeligt at drikke 1/4 l fløde hver aften, så vil jeg
forsøge dette som en TURBO-opfednings-kur.

Mvh Anders

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-04-05 14:29

"Anders" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om det er direkte usundt at drikke 1/4 liter
> fløde hver aften inden man går i seng i håb om at tage nogle
> kilo på?

Sandsynligvis!
Jeg vil tro, at det er mindre skadeligt at spise en masse sukker (saftevand)
hvis du ellers husker at børste tænder.

> Mit mål er udelukkende at blive "federe", og det gerne i en fart.

Dyrk styrketræning. Det bliver du tungere og kønnere af!

Mvh. lisbeth

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-04-05 16:31

Hej.

Jeg er også en af dem der har svært ved at tage på. Min læge har sagt til
mig at jeg er en af dem, der gerne må (og helst skal) smøre smør på mit brød
f.eks. Og drikke sødmælk i stedet for let eller skummetmælk, spise ymer i
stedet for de "tynde" mælkeprodukter o.s.v
Jeg kunne personligt ikke drikke fløde alene, så jeg må finde fedtindholdet
andre steder. Men man skal bare ikke KUN spise fede ting, det er samtidig
vigtigt at spise sund og varieret kost samtidig. og så vil jeg også anbefale
at du styrketræner. Jeg er også blevet anbefalet en diætist og få en
vejledning i en kostplanlægning for tynde mennesker - men jeg har dog ikke
fået gjort alvor af det endnu.

Med venlig hilsen

Lene Hansen
"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:426f93f4$0$25411$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-04-05 16:30

> [...]
> direkte sundhedsskadeligt at drikke 1/4 l fløde hver aften, så vil jeg
> forsøge dette som en TURBO-opfednings-kur.

Jeg ved godt at det er lidt kunstigt. Men hvad med alle de der Weight-gain
pulvere man kan købe i fitness-centrene? De virker.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-04-05 19:59

On Wed, 27 Apr 2005 15:06:21 +0200, "Anders"
<andersvalenFJERN@mail.dk> wrote:

>Jeg prøver desperat at tage på i vægt, men har ikke haft held med det endnu.
>Vil gerne tage ca. 6-8 kg på.

En kombination af fedt og kulhydrater burde virke - altså ret normal
dansk kost med den forskel at du ikke forsøger at begrænse fedtet?

Hvad siger din læge?

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 28-04-05 12:58

> [...]
> direkte sundhedsskadeligt at drikke 1/4 l fløde hver aften, så vil jeg
> forsøge dette som en TURBO-opfednings-kur.

Hej Anders

Nu har jeg aldrig haft problemer med overvægt, men haft det som dig, altid
været lidt for lille. Som 17 årig, drak jeg 1 liter piskefløde, hver dag.
Helt ærligt, det hjalp ikke en kølle, så den med fløden, tror jeg ikke på
vil hjælpe dig. Er du ryger, så stop rygningen, indtil du vejer det, som du
gerne vil. Men også en lille advarsel her... Hvis du fortryder, så er de
kilo hentet på manglende rygning, ikke til at komme af med igen, og det er
jo ikke lige sikkert, at de sætter sig der, hvor du gerne ville have dem.
Men god kraftig almindelig Dansk kost, burde kunne give lidt på sidebenene.
Så det er ikke Cheasy produkterne du skal kigge efter. Usundt det kommer jo
meget an på dit aktivitetsniveau, Fedt er godt, men ikke til stillesiddende
mennesker.
Sukker dur ikke, i hvert fald ikke, hvis man regner i den målestok, for
sukker feder ikke. Men det kan alligevel hjælpe, for sukkeret går i blodet
omgående. Sukker er " instant energy " Så set med de øjne, så længe du går
på sukkerets energi, sparer du på energien, dannet af den normale kost, som
så kan ophobes i kroppen. Så alt afhængig af din alder, ville det måske
være bedre, at opbygge noget muskelmasse i stedet. Det forsvinder ikke så
let igen, som fedt ville gøre det. Ja vi er vist Rasmus Modsat... Andre
ville give højre arm, for at komme af med noget... Som vi gerne ville have.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lampen

Dato : 28-04-05 14:31

> [...]
> ville give højre arm, for at komme af med noget... Som vi gerne ville have.

Hey, jeg er totalt eller næsten uvidende på området, og har derfor nogle
spørgsmål.

Hvad nu hvis man havde et kraftigt overforbrug af f.eks. sodavand og
ikke dyrkede bemærkelsesværdig motion, men udover det spiste utroligt
fedtfattigt. Vil man så ikke blive fed, eller vil man danne sukkersyge
oderwas ?

Så den der supersize me for nogle måneder siden, og der fik jeg
indtrykket af at det var blandingen af meget/dårligt fedt og sukker der
gjorde udslaget for at man blev fed.

Jeg må indrømme at det hele virker sort for mig, f.eks. sagde de på
lægens bord at der var en kur der gik ud på at spise kød, og masser
bearnaise sovs osv, tilgengæld ikke pasta og ris ?!?!?!? :)
Kan man ikke bare gøre som christian bale i en af hans nyere film, og
leve af et æble og en dåse tun om dagen hvis man skal tabe sig?

Hørte forresten fra min moster at man kunne spise ølgær(?!??!) hvis man
ville tage på, men frygter det er noget hun finder på :]

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-04-05 11:09

"Lampen" <user@example.net> skrev i en meddelelse

> Hey, jeg er totalt eller næsten uvidende på området, og har derfor nogle
> spørgsmål.

Det er vi vel allesammen, fordi noget virker på Jens, er jo ikke
ensbetydende med, at det også virker på Knud. Så hvad vi end skriver, så er
det jo med et vist forbehold.

> [...]
> ikke dyrkede bemærkelsesværdig motion, men udover det spiste utroligt
> fedtfattigt. Vil man så ikke blive fed, eller vil man danne sukkersyge

Den med Sukkersygen, den kan jeg ikke snakke med om, men muligheden
forelægger. Sodavand er et vidt begreb. Jeg vil faktisk tro, at du kan
tabe dig, ved at drikke for meget Cola, da Cola er det rene afføringsmiddel,
og specielt de billige, som er sødet med sukker. ( Uvist hvorfor det netop
er dem, der er de billige ..)

> Så den der supersize me for nogle måneder siden, og der fik jeg
> indtrykket af at det var blandingen af meget/dårligt fedt og sukker der
> gjorde udslaget for at man blev fed.

Det som gør dig fed, er for mange kalorier, og for lidt aktivitet. Tager
man en stillesiddende kontormus, han kan klare sig på ca 8 - 900 kalorier på
en dag... En Australsk skovarbejder, skal bruge ca 2400 kalorier.
Kontormusen, kan drikke en Cola til maden... Hvilket sikkert ville slå den
anden ihjel. Han ville snarere drikke 3 - 5 liter frugtjuice eller
energidrik.

> [...]
> Kan man ikke bare gøre som christian bale i en af hans nyere film, og
> leve af et æble og en dåse tun om dagen hvis man skal tabe sig?

Jeg mener, den du hentyder til, hedder noget i retning af Atkinson kuren.
Det mest forunderlige er, at den virker. Folk kan virkeligt spise alt hvad
kuren foreskriver, og endda tabe sig. Den etablerede videnskab, brugte 30
år, på at prøve at skyde den i sænk, og efter 30 år, fandt de et punkt, som
ikke var det aller sundeste... Behøver jeg at fortælle, at undersøgelserne
var foranlediget, af resten af slankeindustrien, som jo mistede marked for
deres værdiløse slankepulvere og drikke ..

Selvfølgelig kan man det, men tror du ikke den anden kur, vil virke mere
lækker, og når den så oven i købet virker ... Det har, hvis jeg ikke
husker helt galt, noget med fedtsyrer at gøre... Om det er dem der er i
kuren der er umættede, eller de er mættede... Det kan jeg ikke huske.

> Hørte forresten fra min moster at man kunne spise ølgær(?!??!) hvis man
> ville tage på, men frygter det er noget hun finder på :]

Der må da være noget om snakken, når man ser alle de ølvomme der trasker
rundt .... Men jeg tror nu, det er lidt svært at dosere, så man ikke
bliver omdannet til en spærrebalon.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anders

Dato : 28-04-05 23:06

> [...]
> let igen, som fedt ville gøre det. Ja vi er vist Rasmus Modsat... Andre
> ville give højre arm, for at komme af med noget... Som vi gerne ville

Hej Benny

Ja, der er nok mange som har svært ved at sætte sig ind i det problem IKKE
at kunne tage PÅ i vægt. Jeg er 188 og vejer ca. 68 KG. Ville gerne op på 80
kg, men det er ikke lige sådan at tage ca. 10 KG på i vægt. Jeg er IKKE
ryger og cykler en del, så der bliver brændt noget energi af på den konto.

Jeg tror at jeg vil prøve et par uger med dette fløde-trip og se om det
bærer frugt. Lige meget hvad er det nok også på tide at snakke lidt med sin
læge evt en diætist. Takker for respons, og rart at høre at man ikke er den
eneste i verden med problemet undervægt

Mvh Anders

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-04-05 11:31

"Anders" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan forstå på det hele, at vi er lige magre ... Jeg er bare knap så
høj, ca 170 cm, og har kæmpet mig op på ca 60 Kg. Det er jeg vældigt stolt
over, for det har været en lang kamp. På grund af sygdom, var jeg nede og
hilse på 33 Kg. Men når du bruger meget energi, så vil mit råd være, at
ændre lidt på din morgenmad. Så en god stor portion havregrød om morgenen,
ville helt sikkert gøre dig godt, og øge din chance langt mere end fløden.
En god klat smør i midten, og lidt sukker strøet over, så er det også bare
guf, og endnu bedre, det er billigere end fløden. Jeg opdagede dets værdi,
da jeg havde et chauffør job, hvor der skulle nakkes et sted mellem 7 og 14
tons pr dag, og jeg syntes, at jeg begyndte at mangle energi, når vi var
henne, først på eftermiddagen.
Det til trods for, at jeg hver dag, havde 15 halve stykker rugbrød, 2 skiver
franskbrød med ost i madpakken. Som blev suppleret med en stang wienerbrød
til formiddags kaffen, og igen en til eftermiddags kaffen. Der kunne så
nemt snige sig et par ekstra kaffe pauser ind, for jeg kom jo en del til
bagere, så der kunne glide lidt mere wienerbrød ned i løbet af dagen, og
alligevel løbe tør for energi. Det kurerede havregrøden. Øl var en
sjældenhed. Faktisk fik vi kun øl, ved bageren i Vestervig, og en helt
friskbagt frugtstang, lige taget ud, så den var tilpas afkølet når vi skulle
spise den, man skulle tro han holdt øje med, at når vi begyndte på sidste
palle, tog han kagen ud....Joh det var GUF af højeste klasse. Så hvis du
har det som mig, at du heller ikke fejler noget, der hvor maden skal ligge,
og har en glubende appetit, så skal det nok lykkes.... Så jeg håber du kan
lide havregrød .. Det ligger en god bund, og sikrer en behagelig mave og
tarm funktion, og giver en masse energi og kraft overskud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 29-04-05 12:23

> [...]

> at kunne tage PÅ i vægt. Jeg er 188 og vejer ca. 68 KG. Ville gerne op på
> 80 kg, men det er ikke lige sådan at tage ca. 10 KG på i vægt.

Min bror på ca. 185 cm vejede 55 kg, da han kom ind som soldat. Han blev af
kasernens læge sat på opfedningskur med proteinshakes, som skulle indtages
udover hans sædvanlige kost.
Men det mest afgørende i, at han i dag kan holde en vægt på omkring 65-68 kg
(som er det højeste, det er lykkedes ham at komme op på) er træning, træning
og atter træning - og altså øget muskelmasse.
Han har i øvrigt et meget højt stofskifte og spiser som to voksne mænd

MVH Mette (der da ellers også gerne donerede nogle kg)

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 29-04-05 18:33

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg faldt lige over denne
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=479&a=2683
Måske noget du kunne bruge?

MVH Mette

Fra : Anders

Dato : 29-04-05 22:52

Hej

Spændende læsning.
Jeg tror at svaret på mit problem er, som artiklen siger, spise mere og
flere måltider og prøve at spise flere ting med masser af umættede
fedtsyrer. Og så skal jeg igang med en seriøs omgang styrketræning. Jeg har
før dyrket styrketræning i fitness centre, og det er utroligt lækkert. Men
det er gået i stå efter længere tids udlandsrejse. Men nu vender jeg snart
hjem og skal igang med studierne, og så bliver der masser af tid til at
dyrke noget træning. Så nu skal det være...

Mvh Anders

Fra : Johan

Dato : 02-05-05 17:47

"Anders" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg prøver desperat at tage på i vægt, men har ikke haft held med det
> endnu. Vil gerne tage ca. 6-8 kg på.

Hej Anders.
Jeg prøvede for nogle år siden at tage nogle kg på, fordi jeg også er ret så
mager, til trods for, at jeg ikke holder tilbage med noget som helst i
kosten, og i øvrigt ikke bevæger mig så meget som jeg burde.
Jeg prøvede med en kur af fløde og nougat... Uden held. Jeg prøvede også et
par andre ting. Men det, som gav størst virkning var, da jeg i en periode
prøvede at drikke 2 øl hver eneste aften inden sengetid. Efter noget tid
begyndte jeg at få noget fedt på maven. Dette kunne jeg dog slet ikke vænne
mig til, og siden har jeg kun forsøgt at øge min muskelmasse.
Fløde indeholder en del mættede fedtsyrer, som kalker årrerne til, og det er
jo noget skidt. Olivenolie, rapsolie og andre olier feder også, men har en
langt sundere virkning på kolesteroltallet.
Men held og lykke.
Mvh Johan