Vanvittig ustabil pc! :(
Fra : Plazm0id

Dato : 28-05-01 10:31

jeg har flg. sysyem:

ADM TB 1000 MHz (med en køler jeg tror er en Chrome Orb)
MSI K7T Pro (med VIA)
1 stk. 30 Gb IBM ata100 + 1 stk. 45 Gb IBM ata100 (over promise ultra 100)
Radeon DDR 32 Mb ram
Realtek 10/100 Mbit netkort
SoundBlaster Live 1024
2x Cdrom (1 stk. standart 50x, 1 stk. Plextor 8/4/32a)

+ jeg har monteret 2x Kabinetskølere

mit føste problem er at jeg ikke kan spille uden at den dør (før eller
siden), men mit nyeste problem er at den ozze dør når jeg ikke spiller - jeg
har 3 vidt forskellige episoder (og jeg tror ikke det er de sidste) hvor min
pc "bare" dør men jeg kører standart-ting

jeg kører w2k sp1 (sp2 er ikke kommet på dansk endnu), via 4-in-1 4.31
final, alle de nyeste drivere til alle enheder (også bios)

hvaaad fanden er det galt ?, hjælp en forvirret mand !!! :)

Fra : p0rnflake

Dato : 28-05-01 12:04

Prøv lige at hive dit SBlive kort ud og se om det løser problemet !!! Hvis
det gør skal du fjerne ALT du har installeret fra Creative - eller endnu
bedre geninstallere w2k og derefter benytte Windows standard drivere (der
ligger et sæt helt nye på windows update).

Fra : Olav Fossgaard

Dato : 28-05-01 14:24

"p0rnflake" <usc@mail.dk> wrote:

> [...]
> endnu bedre geninstallere w2k og derefter benytte Windows standard
> drivere (der ligger et sæt helt nye på windows update).

Er dette SBLive-problemet noe som kun gjelder for w2k?

Olav
--
i don't do sigs. oops.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-05-01 12:44

"Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> jeg har flg. sysyem:

Hvor meget (og hvilken slags) RAM ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Plazm0id

Dato : 28-05-01 13:15

512 Mb (1 blok) SDRAM pc-133

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 28-05-01 14:39

> hvaaad fanden er det galt ?, hjælp en forvirret mand !!! :)

Jeg havde samme problem da jeg lige havde fået mit nye geforce 2 mx... men
AMD AGP patchet her hjalp:

http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Håber det hjælper... (patchet er IKKE inkluderet i sp1/2)

-mb

Fra : Plazm0id

Dato : 28-05-01 15:47

Har kørt LargePageMinimum.reg før ... !

Fra : Claus Ortvald

Dato : 28-05-01 15:14

> [...]
> final, alle de nyeste drivere til alle enheder (også bios)
>
> hvaaad fanden er det galt ?, hjælp en forvirret mand !!! :)

jeg ville også prøve og kaste det realtek ud og prøve et andet, jeg har 3
realtek kort hjemme som alle 3 er ustabile i 2 forskellige putere, efter
skift til 3c905c stoppede mine frysninger.

/Claus

Fra : angak

Dato : 28-05-01 17:21

Min 'puter gjorde det samme ved spil og helt normale ting... Men jeg tror
det var mit netkort... Den gik nemlig ned hver gang traffiken oversteg
2MB/sek.... Så byttede jeg mit dyre 3Com netkort til et discount og det
virkede da osse et par dage... Så skoddede det hele igen... Det hele blev
løst da jeg flyttede netkortet over i en anden slot på mit Asus A7V.

angak

Fra : Plazm0id

Dato : 30-05-01 13:15

Har prøvet at flytte rundt på min netkort - uden ændring af problemet

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 29-05-01 06:35

Hvor mange w. er din PSU på?

Mon ikke dit system kræver en på 300 W?