Blodfortynder
Fra : Ps

Dato : 21-04-05 10:18

Den dèr med en børnemagnyl daglig for at fortynde blodet og forebygge
blodpropper...er der noget om den?
I så fald, hvilken type magnyler kan anbefales til det? Kodimagnyler
kan det da ikke være sundt at tage hver dag, specielt ikke for maven...?

--
m.v.h. Preben

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-04-05 11:05

Ps skrev:

> [...]
> I så fald, hvilken type magnyler kan anbefales til det? Kodimagnyler
> kan det da ikke være sundt at tage hver dag, specielt ikke for maven...?

Der er lavet særlige tabletter, Hjertemagnyl®, til den slags. Anbefalede
daglige dosis svarer til ca. 1 mg acetylsalicylsyre pr. kg kropsvægt om
dagen. Se evt. Lægemiddelkataloget, <http://www.lmk.dk/>, for nærmere
oplysninger (sitet bruger frames, så jeg kan ikke give dig en mere præcis
url, men tast "hjertemagnyl" ind i søgefeltet foroven).

Se evt. osse <http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=369199>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Crazy Camilla

Dato : 21-04-05 14:57

"Ps" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I så fald, hvilken type magnyler kan anbefales til det? Kodimagnyler
> kan det da ikke være sundt at tage hver dag, specielt ikke for maven...?

Hej.

Ja, der er noget om snakken.
Min mor får 1 dagligt, og har gjort det siden 1989, netop for at forebygge
blodpropper.
Hun køber alm. børnemagnyl, da de er billigst, hjertemagnyl er lidt dyrere,
men iflg. lægen og apoteket indeholder de nøjagtigt det samme.
Du kan få dem på recept hos lægen, så får du tilskud til dem, men du kan
også bare købe dem i håndkøb.

MVH Camilla.

Fra : Dr. J

Dato : 21-04-05 20:29

Du kunne jo også bare købe alm. 500 mg kodimagnyl og dele dem i 4-6 dele.
Fuldstændig samme effekt.

Fra : Ragnar

Dato : 22-04-05 13:06

Dr. J wrote:
> Du kunne jo også bare købe alm. 500 mg kodimagnyl og dele dem i 4-6 dele.
> Fuldstændig samme effekt.

Ja, hvis det ikke lige var for det kodein, der er i kodimagnyl, som har
givet det en tredjedel af sit navn:
Kodi-(kodein)-magn-(magnesiumoxid)-yl-(acetylsalicylsyre)

Kodein er et opioid, hvoraf 10% omdannes til morfin i leveren. Derfor er
det ikke nogen udpræget god ide, at erstatte hjertemagnyl med kodimagnyl
over længere tid.

Derimod kan du, hvis du virkelig ønsker at spare de par kroner, købe
500mg Magnyl og dele dem op.

Mvh Ragnar

Fra : Lyrik

Dato : 22-04-05 01:06

> [...]
> I så fald, hvilken type magnyler kan anbefales til det? Kodimagnyler
> kan det da ikke være sundt at tage hver dag, specielt ikke for maven...?
++++++++++++++++++++++++++++++++
For det første skal du ikke begynde at "fortynde" dit blod= at forlænge
koagulationstiden for at "forbedre" på skaberværket!
Det kan ikke forbedres hvis det fungerer normalt.

Det skal kun gøres hvis du er i blodproprisiko. Forøget blødningstendens er
nemlig ikke sjov at rende rundt med!
Hvem bryder sig for eksempel om en hjerneblødning!?

Jeg anbefaler at man kun går i blodfortyndende behandling hvis man får den
startet af lægen! Det er 15 års sygehjælpererfaring som taler.

Børnemagnylerne generer maven. Har man sur mave i forvejen er det ikke
smaddergodt.

Folk som har brug for blodfortyndende behandling i årevis kan få andre
lægeordinerede stoffer som bedre tåles i længden og som er uden syre.

Menneskets blod er i en hårfin balance med en teknologi som er i en klasse
som "Månebase Alpha".
Rod ikke med denne teknologi!

Nedsæt hellere kolesterol i blodet og skift til en sund levevis. Hold dig
fra at bruge din "sløve skruetrækker" i "Månebase Alpha"!

Hilsen
Jens

Fra : Ps

Dato : 23-04-05 14:47

Lyrik wrote:

> [...]
>
> Nedsæt hellere kolesterol i blodet og skift til en sund levevis. Hold
> dig fra at bruge din "sløve skruetrækker" i "Månebase Alpha"!

Det er jo netop det, der er problemet. Forhøjet - eller ihvertfald
"lettere forhøjet" blodtryk,dvs. typisk 140/95 - som jo giver større
chance for blodpropper her og der ...og derfor tænkte jeg man lige så
godt kunne forebygge med en lille daglig pille. Det anbefaler "de
fleste" da, såvidt mig bekendt..!

--
m.v.h. Preben

Fra : Preben Kaas

Dato : 27-04-05 19:56

> [...]
>chance for blodpropper her og der ...og derfor tænkte jeg man lige så
>godt kunne forebygge med en lille daglig pille. Det anbefaler "de

En meget mere fornuftig løsning er at du ændrer på din levevis og dine
kostvaner og derigennem både sænker blodtryk og kolesterolindhold i
blodet.
Derved fjerner du på en naturlig måde en stor del af risikoen for at
få en blodprop.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx fra adresse

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 00:11

> [...]
> blodet.
> Derved fjerner du på en naturlig måde en stor del af risikoen for at

Man skal ikke selv påbegynde at spise blodfortyndende præparater uden der er
kontrol med INR-værdien - det kan være farligt at have en for høj værdi hvis
der skulle opstå blødninger. Det kan slet ikke anbefales - tal du hellere
med din læge inden du begynder på det. Der er en lang række faktorer der kan
virke modsat af den behandling, herunder indtagelse af K-vitaminer der bla.
findes i al kål og eks. lever, ligesom der er en del der kan forstærke
effekten, bla. alkohol.

PN