Et godt høreapparat?
Fra : Søren Fisker

Dato : 20-04-05 04:18

Hej gruppe!

Min hørelse er ikke for god. Jeg fik et høreapparat for nogle år siden, men
har ikke brugt det meget. Der sker jo en masse på området nu, og jeg kunne
tænke mig at høre om nogen har erfaring med de allernyeste modeller fx fra
firmaet Resound.
Fornemmelsen af at være i en osteklokke, skulle bl.a. være væk ved brug af
de nyeste apparater!?
Hvis jeg er landet i en forkert gruppe, er der måske nogen, der kunne
henvise mig til rette sted?
Hilsen
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 05:59

Hej

Jeg ville skynde mig at få en tid, på den offentlige audiologiske afdeling,
desværre kan der være meget ventetid.
Min erfaring er, at de der har det største udvalg, og finder det der passer
bedst til dig. Hvorimod en butik kun har (tror jeg) få mærker at vælge
imellem.
Jeg har selv et Widex I øret Apparat, og det fungerer rigtig godt til mig,
men folk er forskellige.

Hilsen Ditte

Fra : Merete

Dato : 20-04-05 16:02

"Ditte" skrev i en meddelelse >
> [...]
> Min erfaring er, at de der har det største udvalg, og finder det der
> passer bedst til dig. Hvorimod en butik kun har (tror jeg) få mærker at

Her er netop pointen - man får det apparat der passer bedst til hørekurven,
og derfor kan Søren ikke regne med at få det apparat han gerne vil have, men
en forespørgsel vil ikke skade..
Desuden ved jeg ikke om reglerne er ens over hele landet, men i det amt jeg
bor kan man, med mindre der er særlige omstændigheder (en ændret hørelse),
kun få nye apparater hver 4-5 år..

> Jeg har selv et Widex I øret Apparat, og det fungerer rigtig godt til mig,
> men folk er forskellige.

Kh Merete, endnu en widex-bruger

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 20-04-05 16:33

Merete wrote:

> [...]
> amt jeg bor kan man, med mindre der er særlige omstændigheder (en
> ændret hørelse), kun få nye apparater hver 4-5 år..

Og endnu en Widex bruger.

Jeg har haft mit i godt ½ år nu og er meget begejstret for det. Det er også
et "i øret" app. Jeg forstår dog ikke helt det i skriver med at app. skal
passe til hørekurven. Mit blev da justeret så det passer til min hørelse,
eller mangel på samme. Og jeg fik at vide, at hvis jeg ikke syntes det var
ok, skulle jeg bare komme og få det justeret om. En anden fordel er at det
også undertrykker støj, f.eks. går der kun et par sek, fra jeg tænder for
støvsugeren til jeg bare hører den som en sagte summem, og tale er der ikke
"skruet ned" for. Den eneste ulempe jeg har observeret er, at spisning
larmer, så hvis jeg skal høre noget samtidig, bliver jeg nød til at stoppe
mit "tyggeri".
Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 17:04

> [...]
> er, at spisning larmer, så hvis jeg skal høre noget samtidig, bliver jeg

Hej Ebbe

Ja det er skønt, når der "bare" bliver skruet ned for larmen, det er jeg ret
glad for.
Med hensyn til tyggeriet, har du snakket med dem om det? Det kan være at
apparater ikke slutter korrekt til i øregangen.
Hvis du har tabt dig, eller taget på, så siger de faktisk, at ved hver 5kg,
skal man have taget nye aftryk.

Venlig hilsen Ditte

Fra : Merete

Dato : 20-04-05 17:22

"Ebbe Rasmussen" skrev i en meddelelse
> [...]
> er, at spisning larmer, så hvis jeg skal høre noget samtidig, bliver jeg

Der er nogle høreapparater der er bedst hvis du hører bedst på de lyse tomer
og omvendt... og forskellige apparater efter hvor svært dit høretab er - jo
større høretab, desto større forstærkelse af lyden (disse apparater er en
ørehænger, lidt større end de andre ørehængere).
Så når de justerer er det meget lidt der skal skrues op og ned, så derfor...

Mvh Merete