nyere end biguanide midler
Fra : JytteJ

Dato : 17-04-05 12:58

Er der nogle, som ved om der findes nyere medicin end dem fra den biguanide
gruppe, til behanling af type 2 diabetes???

Vh.
JytteJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-05 14:23

Den 17-04-05 13.58 skrev JytteJ følgende:
> Er der nogle, som ved om der findes nyere medicin end dem fra den biguanide
> gruppe, til behanling af type 2 diabetes???

Hvis du ikke får et tilfredsstillende svar her, så prøv i
news:dk.videnskab.sundhed - der vil jeg umiddelbart tro, chancen er større.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 17-04-05 17:03

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle, som ved om der findes nyere medicin end dem fra den
> biguanide gruppe, til behanling af type 2 diabetes???

Der er jo altid sulfonylurinstofferne (amaryl, daonil, mindiab, tolbutamid
osv...)

Af nyere stoffer er der glitazonerne (Avandia og Actos) Disse fåes også
kombineret med metformin (Avandamet).

Kig på lægemiddelkataloget for uddybende info. www.lmk.dk

/LC

Fra : JytteJ

Dato : 18-04-05 06:50

"Lars Christoffersen" <LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv...)
>
> Af nyere stoffer er der glitazonerne (Avandia og Actos) Disse fåes også

Hej Lars
Ved du om Orabet tilhører biguanidgruppen ?

Vh og tak for hjælpen.
JytteJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-04-05 09:08

Den 18-04-05 07.50 skrev JytteJ følgende:

> Ved du om Orabet tilhører biguanidgruppen ?

Det gør det, ifølge det link René gav dig i videnskab.sundheds-gruppen:
http://kortlink.dk/r7u

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 18-04-05 15:34

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du om Orabet tilhører biguanidgruppen ?

Orabet, Glucophage og metformin er alle handelsnavne for tabletter med
indholdsstoffet metformin, og ja, de tilhører biguaniderne.

/LC