Et spørgsmål mere om hår
Fra : Kit

Dato : 08-04-05 12:55

Kan man få "smukt blankt skinnende hår" (hehe) ved at spise
bestemte ting?
Hvad og i hvilke mængder??

Fra : img

Dato : 08-04-05 14:51

ved ikke om det hjælper på mennesker men vi gav vores
hund(labrador)levertran med rå æg og han havde en pels som var
misundelsesværdig.

Fra : Helle Hansen

Dato : 08-04-05 16:03

"Kit" <nospam@ingenmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man få "smukt blankt skinnende hår" (hehe) ved at spise
> bestemte ting?
> Hvad og i hvilke mængder??

Jeg tror ikke der er nogen hurtig genvej til flot hår. Hvis man ønsker et
flot hår, så hjælper sund kost og motion faktisk bedst. På den måde får din
krop og dermed dit hår de nærringsstoffer der er brug for.

Venligst,
Helle

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-04-05 17:08

"Kit" <nospam@ingenmail.com> wrote in message
> Kan man få "smukt blankt skinnende hår" (hehe) ved at spise
> bestemte ting?
> Hvad og i hvilke mængder??

Vores kat lever udelukkende af rå svinelever og Pussipiller, og hun har en
flot pels, det kunne du jo prøve.

mvh
Preben

Fra : Kit

Dato : 09-04-05 17:39

On Fri, 8 Apr 2005 18:08:04 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Vores kat lever udelukkende af rå svinelever og Pussipiller, og hun har en
>flot pels, det kunne du jo prøve.

Mmmm ja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-04-05 20:57

Kit wrote:
> Kan man få "smukt blankt skinnende hår" (hehe) ved at spise
> bestemte ting?
> Hvad og i hvilke mængder??

for at få "smukt blankt skinnende hår" skal du have de vitaminer og
mineraler du har brug for....
Silica og B-vitaminer efter foreskrifterne er især godt.....
men dernæst skal du huske på at håret er dødt, og derfor ikk ekan påvirkes
indefra mere, når først det er vokset ud....
hvis du starter med vitaminer og lignende, samt en lidt mere olieholdig
kost, vil du først opleve en varig effekt efter ca den tid det tager dit hår
at skifte sig helt ud plus 1-2 mdr, dvs hvis du har hår der er 3 cm langt
vil det tage 4-5 mdr før du mærker effekten.....

er man blond kan man anvende citronsaft for at få blankt smukt hår.....
ellers er der en masse gode produkter på markedet der hjælper det hår man
allerede har med at blive blankt og smukt.....
--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Kit

Dato : 09-04-05 17:42

On Fri, 8 Apr 2005 21:56:44 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>for at få "smukt blankt skinnende hår" skal du have de vitaminer og
>mineraler du har brug for....
>Silica og B-vitaminer efter foreskrifterne er især godt.....

Ok...

>men dernæst skal du huske på at håret er dødt, og derfor ikk ekan påvirkes
>indefra mere, når først det er vokset ud....

Ja, så meget ved jeg da! *G*
(Selv om producenter af shampoo m.m. ihærdigt prøver at indbilde os
noget andet ..."Hårstrået revitaliseres indefra.." etc.
blablabla)

Hvilke synes du er gode?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-04-05 23:57

Kit wrote:

> Hvilke synes du er gode?

det er individuelt efter hvilken hårtype man har....
en ting man dog sjældent går fejl af er en silikonespray.... der findes
flere varianter, en fra Wella, en fra Joico og sikkert også andre
frisørprodukter, som alle er super gode....
Matas har en fra en hårserie, som jeg desværre ikke kender navnet på.....
flaskerne er runde og hvide med sort skrift, undtagen denne spray der er
gennemsigtig...... den koster ca 75 kr, og giver lige så meget glans som dem
fra frisøren ;)

derudover går man sjældent fejl af en god shampoo og balsam fra frisøren,
hvis man vel at mærke får den rette vejledning, og det afhænger igen af at
man sørger for at give frisøren alle relevante informationer om håret og
hovedbunden....

Fra : Marianne

Dato : 14-04-05 22:32

> en ting man dog sjældent går fejl af er en silikonespray.... der findes
> flere varianter, en fra Wella, en fra Joico og sikkert også andre
> frisørprodukter, som alle er super gode....

Silikonespray - er det mon det samme, man bruger til skindsko?

mvh
marianne

PS: det er ikke en joke!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-04-05 22:52

Marianne wrote:

> Silikonespray - er det mon det samme, man bruger til skindsko?
>
> mvh
> marianne
>
> PS: det er ikke en joke!

jeg er ked af at sige det, men nej, det er det ikke...
der er stor forskel på det man bruger til skoene og det man bruger til
håret....
jeg kan ikke forklare dig præcist hvad, men en stor faktor er lugten*G*

Fra : Kit

Dato : 17-04-05 19:02

On Thu, 14 Apr 2005 23:51:46 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>jeg kan ikke forklare dig præcist hvad, men en stor faktor er lugten*G*

hehehe